وبلاگ مشرق

دو کلمه حرف حساب با آقای پزشکیان/ آنچه نماینده ولی فقیه در سپاه به رئیس جمهور جدید گفت

تأسف بزرگ برای کشاورزی ایران اینکه گویا نزدیک به ۳۰ درصد از محصولات تولیدی کشاورزی در ایران تبدیل به ضایعات می‌شود!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

دو کلمه حرف حساب با آقای پزشکیان

دو کلمه حرف حساب با آقای پزشکیان/ آنچه نماینده ولی فقیه در سپاه به رئیس جمهور جدید گفت

اعتمادآنلاین به تازگی یادداشتی را به نقل از "روزنامه هم میهن" درباره دولت پزشکیان منتشر کرده است که در بخشی از آن می خوانیم:

"ما که آقای پزشکیان را نظرکرده خدا و پیغمبر نمی‌دانیم. هیچ بزرگی هم به خواب ما نیامد و رأی دادن به ایشان را به ما توصیه نکرد. می‌دانستیم به چه کسی رأی می‌دهیم و از بضاعت او چندان هم بی‌اطلاع نبودیم. خودش هم بنده‌خدا نه قول خاصی به کسی داد، نه وعده عجیب و غریبی. هیچ‌کدام از ما هم معتقد نیست که مخالفت با او مخالفت با امر مقدس است.

اصلاً ما به او رأی داده‌ایم که بتوانیم نقدش کنیم. به او رأی داده‌ایم که اگر لازم شد رأی‌مان را پس بگیریم. آقا بالاسر انتخاب نکرده‌ایم. خادم ملت را انتخاب کرده‌ایم که کمترین وظیفه‌اش در قبال رأیی که به او داده‌ایم پاسخگویی است. همه عیب و ایرادها به حاکمان برنمی‌گردد. ما محکومان نیز به قدر خود خالی از عیب و ایراد نیستیم و شاید بزرگ‌ترین ایراد ما این باشد که مسئولیت انتخاب‌هایمان را به عهده نمی‌گیریم."[1]

*اگرچه اصلاح طلبان به لحاظ گفتمان و عملکرد در جبهه رقیب هستند و بخشی از گفتمان آنها نیز به لحاظ سیاسی و نتایجی که در پی دارد هرگز مورد تأیید نیست لکن سخنان بالا سخنان کاملا صحیحی هستند.

صحبت های درستی که همه آنها که به پزشکیان رأی داده اند باید آنها را بخوانند و بیشتر از همه نیز شخص آقای دکتر پزشکیان و نزدیکان دولتی ایشان به این مانیفست صحیح مطالبه گری و انتقاد توجه کنند.

نظام جمهوری اسلامی یک نظام پیشرفت محور است و به نظر می رسد اکنون بصورتی بطئی شاهد شکل گیری فضایی در جامعه هستیم که مردم متوجه نقش خودشان در اوضاع کشور شده اند.

همچنانکه از مدتها قبل نیز شاهد شکل گیری گفتمان درستی هستیم که نقش تحریمی ها و آنها که رأی نداده اند را در ایرادات اجرایی و اوضاع کشور تشریح می کند.

این پیشرفتهای فکری و سیاسی؛ نوید بخش شرایطی بهتر برای ایران و ایرانی است.

البته مجددا تأکید می کنیم که رئیس جمهور منتخب نیز بایستی متوجه این بیداری عمومی باشد و خود را همواره پاسخگو بداند.

سرنوشت برخی روسای جمهور سابق که با ندای "أنا ربکم الاعلی" از عاقبت خوش دور شدند؛ همواره باید مد نظر پزشکیان باشد...

***

آنچه نماینده ولی فقیه در سپاه به رئیس جمهور جدید گفت

دو کلمه حرف حساب با آقای پزشکیان/ آنچه نماینده ولی فقیه در سپاه به رئیس جمهور جدید گفت

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رییس‌جمهور بر اساس اصول مبتنی بر مدیریت در نظام ولایی علاوه بر اداره کردن کشور، وظیفه تعالی فکری و معنوی افراد زیر مجموعه و تحت مسئولیت خود را نیز بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدا... حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران طی سخنانی در سومین دوره تربیت و تعالی استاد شهید دکتر «محسن فخری زاده» با بیان اینکه یک مدیر در نظام ولایی، مسئول تعالی، رشد و هدایت مردم است، گفت: از دیدگاه نظام ولایی، مدیر یا رییس فقط کارش ریاست و اداره کردن یک مجموعه نیست بلکه مسئولیت تعالی، رشد و هدایت تک تک افراد زیرمجموعه خود را نیز بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه من این مطالب را به دکتر پزشکیان نیز یادآوری کردم، گفت: رییس جمهور نیز فقط نباید به بعد سخت افزاری مدیریت کشور فکر کند بلکه پرداختن به بخش نرم افزاری از اهمیت بسزایی برخوردار است، چراکه مدیر در نظام ولایی مانند پدری است که علاوه بر تامین مایحتاج زندگی فرزندان، وظیفه تربیت صحیح آنان را نیز برعهده دارد.

وی ادامه داد: آقایی پیش از این گفته بود که «مسوولان نمی توانند به زور مردم را به بهشت ببرند» درست است اما مسئولان طبق اصول نظام ولایی باید جاده را برای رسیدن مردم به بهشت هموار کنند، در واقع آنان باید وسیله و ابزار رفتن به بهشت را برای مردم فراهم کنند.

حجت الاسلام حاجی صادقی افزود: یک مسئول در نظام ولایی وظیفه هدایت و راهبری جامعه را دارد، در واقع باید احکام قرآن و نهج البلاغه و بسیاری از مکاتب دیگر را در کشور پیاده سازی کند، در صورت پیاده سازی این احکام مردم اعتماد خواهند کرد.[2]

*این سخنان کاملا درست به این معنی است که پزشکیان باید تلاش کند در بعد گفتمانی، فرهنگی و نرم افزاری به مسیر غلطی که توسط دولت روحانی طی شد، گام نگذارد.

انتظار معقول از دولت جدید این است که در کنار بهبود قدرت خرید مردم و کاهش تورم؛ در حیث نرم افزاری و فکری نیز اسباب پیشرفت بیشتر جامعه در طریق انقلاب اسلامی را فراهم کند.

***

یک تأسف بزرگ برای کشاورزی ایران!

دو کلمه حرف حساب با آقای پزشکیان/ آنچه نماینده ولی فقیه در سپاه به رئیس جمهور جدید گفت

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی طی سخنانی در خراسان شمالی گفته است: 30 درصد از محصولات کشاورزی کشور به ضایعات تبدیل می شود که جلوگیری از آن نیازمند اجرای طرح های دانش بنیان است.

به گزارش ایرنا، خیام نکوئی تصریح می کند: این میزان تولید ضایعات، غذای چند میلیون نفر است اما متاسفانه به دلایل مختلف دور ریخته می شود.

وی گفته است: قبل از انقلاب اسلامی برای جمعیت 36 میلیون نفری در کشور 25 میلیون تن محصول کشاورزی تولید می شد اما اکنون 130 میلیون تن محصول تولید می شود که بخش زیادی از محصولات از سر مزرعه تا سر سفره به پسماند تبدیل می شود.[3]

*عدد فوق الاشاره گویای رخداد بسیار تلخی است و جای آن دارد که در قبال آن احساس تأسف فراوانی داشته باشیم.

طبعا این رخداد یک مسئله فرابخشی است و نهادهای مدخل زیادی در آن مسئول هستند اما میتوان به این قضاوت رسید که یکی از اصلی ترین نهادهای مسئول در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی است که البته هیچکس نمی داند کارنامه این نهاد طی 3 سال اخیر برای تولید این میزان ضایعات ذکر شده در بالا چه بوده است؟!

تأسف ماجرا قطعا خیلی بیشتر هم خواهد شد وقتی حجم ریالی این میزان هدررفت تولیدات کشاورزی مشخص شود.

جدای از نهادهای مسئول البته مردم و کشاورزان نیز در توجه به این مسئله و کاهش رقم مذکور، نقش های بسیار مهمی بر عهده دارند.

***

1_https://www.etemadonline.com/tiny/news-669196

2_www.irna.ir/xjRcnZ

3_www.irna.ir/xjRcpd

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر