گندوز؛ هفتمین خارجی زیر تیرک پرسپولیس

الکسیس گندوز به عنوان جدیدترین دروازه‌بان خارجی پرسپولیس، به جمع گلرهایی پیوسته که پیش از این تجربه حضور در این تیم را داشتند. از ساشا ایلیچ تا بوژیدار رادوشوویچ، هر کدام از این دروازه‌بانان خاطراتی را برای هواداران پرسپولیس رقم زدند. حالا نوبت به گندوز رسیده تا جای پای خود را در تاریخ این باشگاه پرطرفدار ثبت کند.

الکسیس گندوز، هفتمین سنگربان خارجی پرسپولیس خواهد بود و باید جای علیرضا بیرانوند را در فصل جدید پر کند.

به گزارش فوتبال 360، سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، پرسپولیس، جانشین علیرضا بیرانوند را پیدا کرد و با الکسیس گوندوز فرانسوی-الجزایری به توافق رسید. گلری که فصل قبل در تیم بلویزداد الجزایر 33 بازی انجام داد و 19 کلین‌شیت را به‌ثبت رساند. او در این تعداد مسابقه 22 بار هم دروازه خود را باز شده دید. با این حال همان‌طور که می‌دانید، او اولین دروازه‌بان خارجی تاریخ پرسپولیس نیست.

ساشا ایلیچ

گلر مقدونیه‌ای پرسپولیس که با حضورش در فوتبال ایران به دریافت گل‌های زیبا مشهور شد. ایلیچ فقط یک فصل در جمع سرخ‌پوشان تهرانی حضور داشت و با وجود اینکه عملکرد چندان بدی نداشت، مسیرش خیلی زود تغییر کرد. ساشا پس از ترک پرسپولیس، ایران را ترک نکرد و برای استقلال اهواز و پگاه گیلان نیز به میدان رفت.

ژان نیکولوفسکی

دیگر دروازه‌بان مقدونیه‌ای که در لیگ چهارم به همراه هموطنش ایلیل پرسکی به ایران آمد و پیراهن پرسپولیس را پوشید. او در مدت‌زمان کوتاهی که عضوی از تیم سرخ‌پوش تهرانی بود در هیچ دیدار رسمی‌ای به میدان نرفت و خیلی زود به کشورش بازگشت. 

آسمیر آودوکیچ

این دروازه‌بان بوسنیایی هیچ‌وقت در لیگ برتر برای پرسپولیس بازی نکرد و هر هفت حضورش در ترکیب این تیم در لیگ قهرمانان آسیای سال 2012 بود. در آن دوره کوتاه آودوکیچ تبدیل به گلری مطمئن نزد هواداران پرسپولیس شد اما دوران حضورش خیلی کوتاه بود. او در دیدار با الهلال کارش را استارت زد و بعد از باخت 3 بر صفر برابر الاتحاد در دور یک‌هشتم نهایی از پرسپولیس جدا شد. این گلر بوسنیایی که در لیست تیم ملی کشورش در جام جهانی 2014 هم بود، فقط یک کلین‌شیت در جمع سرخ‌پوشان به‌ثبت رساند.

نیلسون کوریا

این دروازه‌بان برزیلی را می‌توان بهترین گلر خارجی پرسپولیس تا به امروز قلمداد کرد. او از ابتدای لیگ دوازدهم تا نیم‌فصل اول لیگ چهاردهم در درون دروازه تیم پایتخت‌نشین ایستاد و در این مدت 73 بار در لیگ برتر و جام حذفی به میدان رفت و نمایش قابل‌قبولی داشت و کلین‌شیت‌های قابل‌توجهی را بر جای گذاشت. او در لیگ سیزدهم با 18 کلین‌شیت رکوردی فوق‌العاده را به‌ثبت رساند. نیلسون در پنج داربی نیز فقط یک‌بار دروازه خود را باز شده دید تا نشان دهد در بازی‌های بزرگ هم دروازه‌بانی قابل اطمینان است.

الکساندر لوبانوف

در نیم‌فصل دوم لیگ پانزدهم به خدمت گرفته شد تا سروسامانی به دروازه ناامن پرسپولیس بدهد اما این گلر ازبکستانی خودش تبدیل به پاشنه‌آشیل تیم برانکو شد. لوبانوف ملی‌پوش هشت مرتبه در درون دروازه تیمش ایستاد و فقط در جدال با فولاد موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شد.

بوژیدار رادوشوویچ

اگر اتفاقات پس از جدایی‌اش بر سر مسائل مالی به وجود نمی‌آمد، او هم چهره محبوبی بین هواداران پرسپولیس داشت. رادوشوویچ به عنوان گلر دوم جذب شد و به جز لیگ نوزدهم، در دیگر ادوار حضورش چندان در درون دروازه قرار نگرفت. با این حال اکثرا شاهد کیفیت استانداردی از این سنگربان کروات بودیم. رادو در پرسپولیس 10 عنوان قهرمانی در لیگ، جام حذفی و سوپرجام به دست آورد و سرانجام در سال 1401 به کشورش بازگشت.

حال باید دید دروازه‌بان جدید پرسپولیس یعنی الکسیس گندوز چه عملکردی خواهد داشت. آیا او می‌تواند جای خالی علیرضا بیرانوند را پر کند یا خیر.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر