انهدام باند توزیع سکه های تقلبی طلا در غرب کشور

سرهنگ عبداله چولکی اظهار داشت: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر اینکه افرادی اقدام به توزیع سکه های تقلبی طلا در سطح یکی از استان های غربی کشور می کنند موضوع به صورت ویژه در دستور کار ادارات مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به انهدام باند توزیع سکه های تقلبی طلا در غرب کشور به شهروندان توصیه کرد: سکه‌های طلا را از مغازه‌های معتبر، آشنا و با اخذ فاکتور رسمی خریداری کنند.
 
به گزارش ایرنا، سرهنگ عبداله چولکی اظهار داشت: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر اینکه افرادی اقدام به توزیع سکه های تقلبی طلا در سطح یکی از استان های غربی کشور می کنند موضوع به صورت ویژه در دستور کار ادارات مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه در تحقیقات تخصصی صحت گزارش تأیید شد، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی 3 نفر از متهمان اصلی دستگیر شد که در بازجویی های انجام شده به بزه انتسابی اعتراف کردند.
 
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه آنان 150 قطعه سکه طلای تقلبی یک گرمی کشف و در ادامه متهمان دستگیر شده نیز پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: ارائه فاکتورهای جعلی و بسته بندی با هولوگرام های تقلبی، نشان دادن سکه و طلاهای اصلی جهت جلب اعتماد خریداران و تعویض سکه های تقلبی با موارد اصلی هنگام انجام معامله، ضرب سکه های طلا با وزن کمتر از وزن استاندارد و ضرب سکه با وزن و عیار مشابه استاندارد اما در قالب بسته بندی های تقلبی بانک مرکزی از شیوه و شگردهای مجرمان در این خصوص می باشد.
 
سرهنگ چولکی در ادامه ضمن توصیه به شهروندان در این خصوص تصریح کرد: مصنوعات و سکه‌های طلا را از مغازه‌های معتبر، آشنا و با أخذ فاکتور رسمی خریداری کنید.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: طلا فروشی ها و مسئولان خرید و فروش سکه های بانکی توجه داشته باشند که از هر کسی این نوع منسوجات را خریداری نکنند و در صورت خرید مدارک شناسایی، آدرس و شماره تماس را حتما از آنها دریافت کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر