سکوت کمیته المپیک در برابر انتقادات؛ کارگروه مد و لباس: ما آماده کمک بودیم

نامه‌ای قدیمی از سوی رئیس وقت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به کمیته ملی المپیک فاش شد که در آن پیشنهاد همکاری برای طراحی لباس کاروان المپیک ارائه شده بود، اما بدون پاسخ ماند. این در حالی است که اکنون انتقادات زیادی به طراحی لباس کاروان وارد شده است.

رئیس وقت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور 17 خرداد امسال برای ساماندهی لباس کاروان المپیک نامه‌ای به کمیته ملی المپیک نوشت که این نامه بدون پاسخ ماند.

به گزارش مهر، لباس رژه کاروان المپیک یکی از موضوعاتی است که در هفته اخیر مورد بحث و انتقاد قرار گرفت. تا جایی که برخی از ورزشکاران اعزامی به کاروان از انتقادات مردم ناراحت شده بود.

به‌نظر می‌رسید کارگروه ساماندهی مد و لباس یکی از مقصران اصلی موضوع باشد اما انتشار متنی توسط سیدمجید امامی دبیر سابق کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در صفحه شخصی‌اش، سبب شد قدری از حجم اعتراضات به کارگروه کاهش یابد و نوک پیکان انتقادات به سمت کمیته ملی المپیک ایران گرفته شود.

امامی نوشت: لباس رژه کاروان یکی از مهم ترین نمادهای هویتی رسانه ای مسابقات ورزشی است. قصه سپردن این مأموریت مهم به تنها نهاد مرجع ملی در عرصه مد و طراحی و فشن پوشاک بسیار غصه ناک است. این دوره می خواستیم واقعاً یک فراخوان و هم سپاری ملی داشته باشیم که به لطف نگاه انحصار گرا و غیرتخصصی کمیته ملی المپیک نشد. ایشان هیچگاه پاسخ کارگروه را ندادند و شفاهاً گفتند که خودمان مستقیم، دوبار پیشنهاد دیدار با آقای خسروی وفا هم داده شد که تنظیم نکردند. این لباس موجود، نمادی از بی تدبیری و ناامیدسازی و نگاه غیرمردمی به فرهنگ و هنر است که امیدواریم اصلاح شود و در کنار تجارب ارزشمند کارگروه در سه سال جهاد و خدمت، به یادگار بماند که ادب از بی ادبان آموختیم.

او در پیوست مطالبش هم نوشته است: لباس اعلامی رژه بانوان که هیچ طراحی خاص ایرانی اسلامی ندارد.

سکوت کمیته المپیک در برابر انتقادات؛ کارگروه مد و لباس: ما آماده کمک بودیم

نامه ای که امامی در صفحه شخصی مجازی اش منتشر کرده بود به تاریخ 17 خرداد سال 1402 مربوط می‌شود و برای محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک ایران نوشته بود.

در این نامه آمده است؛

«برادر گرامی جناب آقای محمود خسروی وفا

ریاست محترم کمیته ملی المپیک ایران

سلام علیکم؛

احترام بااستحضار می‌رساند کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور طبق سنوات گذشته در جهت عمل به وظایف قانونی محوله خود بنا دارد با توجه به نزدیک بودن رویداد بین المللی المپیک پاریس، رویداد رقابتی با موضوع طراحی لباس المپیک و کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران، در محورهای مختلف برگزار نماید؛ فلذا خواهشمند است با توجه به اهمیت بسیار زیاد این رویداد بین المللی در جهت تقویت وجهه ملی و تصویر ساطع شده از فرهنگ غنی اسلامی ایرانی به مردم جهان، دستورات لازم در جهت همکاری و حمایت همه جانبه دستگاه متبوع از این جشنواره را مبذول و برای هماهنگی های بیشتر نماینده تام الاختیار اعلام نمایید.

این نامه تاکنون بدون پاسخ ماند، حتی زمانی که امروز زهرا گلپایگانی روی صندلی ریاست کارگروه نشسته است. همچنین پس از انتقادات بسیار بر لباس کاروان المپیک همچنان شاهد سکوت کمیته ملی المپیک ایران هستیم. امیدواریم این سکوت شکسته شود و پاسخی متقن توسط مسئولان امر بشنویم.»

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور می‌گوید می‌توانست به دلیل آشنایی با طراحان حوزه مد و لباس و تخصص در این حوزه، به کمیته ملی المپیک ایران کمک کند اما کمیته ملی المپیک ایران حاضر نشد پاسخ نامه رئیس وقت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور را بدهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر