واکنش گوترش به ترور اسماعیل هنیه

دبیر کل سازمان ملل چهارشنبه شب کاهش تنش‌ها در منطقه به نفع صلح و ثبات بلندمدت را خواستار شد.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد چهارشنبه شب به وقت تهران بدون محکوم کردن عوامل شهادت اسماعیل هنیه، رهبر حماس و مذاکره کننده ارشد این گروه در میانه مذاکرات صلح، از همه طرف‌ها و جامعه بین‌الملل خواست برای کاهش تنش در منطقه تلاش کنند.
 
به گزارش فارس، «استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت: «گوترش معتقد است این حملات بیانگر تشدید خطرناک اوضاع هستند و تلاش‌ها باید بر آتش‌بس در غزه، آزادی گروگان‌ها و افزایش کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینی‌ها و همچنین بازگرداندن آرامش در غزه متمرکز شود.»
 
دبیرکل سازمان ملل گفت: «به جای پرداختن به این موارد، شاهد تلاش‌ها برای تضعیف این اهداف هستیم.»
 
در بخش دیگر این بیانیه آمده است که دبیرکل سازمان ملل بر پیشبرد اقدامات دیپلماتیک جامع برای کاهش تنش در منطقه تاکید دارد.
 
ترور شهید اسماعیل هنیه مذاکره کننده ارشد حماس در میانه مذاکرات صلح در حالی صورت گرفت که اسرائیل به عملیات نظامی ویرانگر خود در نوار غزه ادامه می‌دهد. این حملات تاکنون موجب شهادت یش از 39400 و جراحت بیش از 91000 نفر از شهروندان غزه شده است.
 
سخنگوی اتحادیه اروپا نیز غروب چهارشنبه به وقت تهران گفت که این اتحادیه از همه طرف‌ها در خاورمیانه «حداکثر خویشتن‌داری» را خواستار است.
 
«پیتر استانو»، سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «گزارش‌های مربوط به ترور اسماعیل هنیه، رئیس حماس را در تهران از نزدیک دنبال می‌کنیم.»
 
او دامه داد: «از همه طرف‌ها می‌خواهیم حداکثر خویشتن‌داری را به کار گیرند و از تشدید تنش‌ها اجتناب کنند. هیچ کشوری از تشدید تنش در خاورمیانه سود نمی‌برد.»
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر