با کمک صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی تحقق یافت؛

سرمایه‌گذاری دوهزار میلیاردی و اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر در کارخانه کنسانتره مس سولفیدی رفسنجان

خام‌فروشی یکی از مسائل مبتلا به حوزه معدن و صنایع معدنی کشور است که کارشناسان و مدیران روی آن اتفاق نظر دارند و در صدد کاهش و قطع کامل آن هستند.

نرخی بازدهی در بخش معدن و صنایع وابسته بسیار بالاست و تنها کافی است سرمایه‌های بخش خصوصی جذب تقویت این حوزه شود، کاری که صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی به عنوان یکی از اهداف اصلی برای خود تعریف کرده و در پی ایجاد فضای امن و مطمئن برای ورود سرمایه‌گذاران است.
 
به گزارش عصرایران؛ خام‌فروشی یکی از مسائل مبتلا به حوزه معدن و صنایع معدنی کشور است که کارشناسان و مدیران روی آن اتفاق نظر دارند و در صدد کاهش و قطع کامل آن هستند.
 
در این راستا به منظور جلوگیری از خام فروشی کانسنگ مس شرکت معدنی صنعتی تلاشگران مس نوید رفسنجان اقدام به سرمایه‌گذاری در حدود 2000 میلیارد ریالی جهت ایجاد کارخانه تولید کنسانتره مس سولفیدی به میزان 5 هزار تن در سال در شهرستان رفسنجان استان کرمان کرده است که از این مقدار مبلغی ، حدود 800 میلیارد ریال توسط ارائه بیمه نامه به منظور اخذ تسهیلات با کمک صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی تامین شده است.
 
این شرکت توانسته با جذب این منابع مالی برای تعداد 206 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند. شایان ذکر است این کارخانه از دی‌ماه 1402 با ظرفیت تولید 5هزار تن در سال در حال فعالیت است و یکی از نمونه‌های موفق عملکرد صندوق محسوب می‌شود.
 
صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی در راستای اهداف اقتصادی کلان کشور و همچنین تقویت و حمایت از سرمایه گذاران خصوصی در بخش معدن، با عنایت به ماده 31 قانون معادن مصوب 1377 در سال 1380 تاسیس شده و به منظور تحقق توسعه پایدار در بخش معدن و ایجاد تضمین و امنیت سرمایه گذاری در فعالیت های معدنی و هدایت و راهبری این سرمایه گذاری ها، فعالیت می کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر