ابراهیمی: نسل طلایی فوتبال ایران تمام شد؛ آزمون مثالی از این افول است

ناصر ابراهیمی با اشاره به افول فوتبال ایران، معتقد است نسل طلایی فوتبال ایران به پایان رسیده و بازیکنان فعلی از نظر فنی و کیفی افت کرده‌اند. او انتقال سردار آزمون به لیگ امارات را مثالی از این افول دانست و گفت که آزمون به دلیل کم بازی کردن در اروپا به دنبال درآمد بیشتر به فوتبال امارات رفته است.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بازیکنی مثل سردار ازمون در تیم های اروپایی هم زیاد بازی نمی کرد و شاید به همین دلیل به فوتبال امارات آمد.

ناصر ابراهیمی در گفت و گو با فارس در مورد بیست و چهارمین دوره لیگ برتر و فصل نقل و انتقالات، اظهار داشت: اینکه من بگویم کدام تیم در نقل و انتقالات بهتر عمل کرده فایده ای ندارد باید لیگ شروع شود و عملکرد بازیکنان را در تیم های جدید شان ببینیم. از نظر مسابقات هم تیم ها در لیگ برتر به سه گروه تقسیم می شوند، 6 تیم اول که خود را مدعی قهرمانی می دانند، 5 تیم دوم در میانه های جدول حضور دارند و 5 تیم پایانی که برای سقوط نکردن می جنگند.

وی افزود: قطعا تیمی مثل استقلال که فصل گذشته دوم شده این فصل برای قهرمانی می جنگد یا تیم سپاهان و تراکتور هم همین طور. پرسپولیس هم که قهرمان شده بود. با این حال شاید بتوان در پایان هفته سوم لیگ برتر به صورت دقیق تر و بهتر در مورد مدعیان قهرمانی صحبت کرد. تنها خواسته من از مسئولان برگزاری مسابقات وسازمان لیگ این است که لیگ را دچار وقفه های زیاد نکنند. اینکه لیگ مثلا بخاطر جام جهانی یک ماه تعطیل می شود اصلا اتقاق قشنگی نیست. نباید در این فصل هم بخاطر حضور تیم ها در لیگ نخبگان آسیا مدام مسابقات لیگ تعطیل شود این به کیفیت مسابقات و فوتبال ما ضربه می زند.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به افول فوتبال ایران گفت:  فوتبال ما متاسفانه رو به ضعف می رود. نسل فوتبال ما مدام در حال تضعیف است. بعد از نسل پنجعلی، محمدخانی و پیوس، نسلی مثل علی دایی ها آمد و بعد از آن دیگر خبری از نسل طلایی نبود و بازیکنان دچار افت کیفی شدند. نمی خواهم اسم بیاورم  اما برخی بازیکنان استقلال و پرسپولیس را با دو دهه قبل مقایسه کنید! از نظر فنی و کیفی واقعا بازیکنان ما افت کرده اند. با این شرایط طبیعی است که فوتبال ملی ما هم افت می کند و اگر قلعه نویی بتواند تیم ملی را تا پای فینال ببرد شاهکار کرده است.

ابراهیمی در مورد دستمزد های میلیاردی بازیکنان با وجود افت کیفی و فنی گفت: من به دستمزد کاری ندارم و با پرداخت دستمزد به بازیکنان مشکلی ندارم این مساله ای بین باشگاه و بازیکنان است اما طبیعی است که هر فوتبالیستی به دنبال درآمد بیشتر است و چرا اکثر بازیکنان ما دوست دارند به تیم های عربی حاشیه خلیج فارس بروند برای اینکه 4 یا 5 برابر شاید هم 10 برابر بیشتر از فوتبال کشورمان دستمزد می گیرند و بعد تلاش می کنند از آنجا به فوتبال اروپا برسند. این یک واقعیت است. از سویی دیگر فوتبال پایتخت دچار کمبود بازیکن شده شما ببینید در استقلال و پرسپولیس چند بازیکن تهرانی حضور دارند؟! دلیلش افت فوتبال تهران است. 

مربی اسبق پرسپولیس در مورد اینکه به نظر شما چرا سردار ازمون یکی از مهاجمان تیم ملی حاضر شد از فوتبال اروپا به لیگ امارات بیاید، گفت: آزمون اگر چه در فوتبال باشگاهی اروپا حضور داشت اما کم بازی می کرد و زیاد در ترکیب اصلی قرار نمی گرفت.

شاید او برای درآمد بیشتر به فوتبال امارات آمده و بعدش هم دوباره لیگ برتر کشورمان برگردد. اینکه برخی می گویند مثلا علی دایی همسن آزمون بود که به بایرن مونیخ رفت باید بگویم بدن بازیکنان متفاوت است. مثلا شما فوتبالیستی مثل بوفون را که تا 40 سالگی بازی کرد نمی توانید با بازیکنی دیگر مقایسه کنید. برخی بازیکنان حتی در 30 سالگی فوتبال را کنار می گذارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر