ثروتمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴

نیویورک‌سیتی، منطقه خلیج کالیفرنیا، توکیو، سنگاپور، لندن، لس‌آنجلس، پاریس، هنگ‌کنگ و پکن، ثروتمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴ هستند.

داده‌های انحصاری از 50 شهر برتر جهان نشان می‌دهد نیویورک‌سیتی، منطقه خلیج کالیفرنیا، توکیو، سنگاپور، لندن، لس‌آنجلس، پاریس، هنگ‌کنگ و پکن، ثروتمندترین شهرهای جهان در سال 2024 هستند.

به گزارش ایمنا، هفت از 10 شهر ثروتمند جهان در کشورهایی قرار دارند که میزبان برنامه‌های مهاجرت سرمایه‌گذاری هستند که فعالانه سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را در ازای اقامت یا حقوق شهروندی تشویق می‌کنند و هنگامی که صحبت از تعداد میلیونرهای مقیم با ثروت قابل سرمایه‌گذاری نقدی یک میلیون دلاری یا بیشتر می‌شود، ایالات متحده با 11 شهر در 50 شهر برتر، پیشتاز است.

ثروتمندترین شهرهای جهان در سال 2024

نیویورک‌سیتی، نیویورک

نیویورک نخستین جایگاه لیست ثروتمندترین شهرهای جهان را به خود اختصاص داده است و مجموع ثروت ساکنان آن اکنون بیش از سه تریلیون دلار و بیشتر از کل ثروت اکثر کشورهای بزرگ G20 است. این شهر دارای 349 هزار و 500 میلیونر، 744 صدمیلیونر و 60 میلیاردر است.

منطقه خلیج، کالیفرنیا

منطقه خلیج کالیفرنیای شمالی که سانفرانسیسکو و دره سیلیکون را در بر می‌گیرد، در جایگاه دوم لیست قرار دارد. جمعیت میلیونر این منطقه با یکی از بالاترین نرخ‌های رشد ثروت در جهان طی دهه گذشته 82 درصد افزایش داشته و اکنون خانه 305 هزار و 700 میلیونر، 675 صدمیلیونر و 68 میلیاردر است.

توکیو ژاپن

توکیو، ثروتمندترین شهر جهان در دهه گذشته و ثروتمندترین شهر آسیا، در سال‌های اخیر آسیب دیده و با کاهش 5 درصدی در جمعیت با ارزش خالص بالای ساکنان خود مواجه شده است. این شهر با 298 هزار و 300 میلیونر در جایگاه سوم لیست ثروتمندترین شهرهای جهان قرار دارد.

سنگاپور

دولت‌شهر سنگاپور پس از افزایش 64 درصدی میلیونرها در دهه گذشته، با دو پله صعود به رتبه چهارم در رتبه‌بندی جهانی رسیده است و به احتمال زیاد به‌زودی توکیو را به‌عنوان ثروتمندترین شهر آسیا از دست خواهد داد. سنگاپور که به‌طور گسترده به‌عنوان شهری دوستدار تجارت در نظر گرفته می‌شود، همچنین یکی از مقاصد برتر جهان برای مهاجران میلیونر است و تنها در سال 2023 شاهد نقل‌مکان حدود 3400 نفر بود. این شهر اکنون دارای 244 هزار و 800 میلیونر ساکن، 336 صدمیلیونر و 30 میلیاردر است.

دیگر شهرهای ثروتمند جهان

در سال 2024، لندن که مدت‌ها ثروتمندترین شهر جهان بوده، به رتبه پنجم سقوط کرده است و امروزه با کاهش 10 درصدی طی دهه گذشته، حدود 227 هزار میلیونر، 370 صدمیلیونر و 35 میلیاردر را در خود جای داده است.

لس‌آنجلس آمریکا اما طی 10 سال گذشته رشدی 45 درصدی در جمعیت ثروتمند خود داشته است و با 212 هزار و 100 میلیونر، 496 صدمیلیونر و 43 میلیاردر، دو پله صعود کرده و به رتبه ششم رسیده است.

پاریس با 165 هزار میلیونر ساکن جایگاه خود را در رتبه هفتم حفظ و سیدنی با 147 هزار نفر به رتبه هشتم صعود کرده است. هنگ‌کنگ در چین با 143 هزار و 400 میلیونر و پکن با 143 هزار و 400 میلیونر به‌ترتیب رتبه‌های نهم و دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

رشد چشمگیر ثروت در شهرهای چین

پکن پس از رشد 90 درصدی جمعیت میلیونر خود در دهه گذشته، برای اولین بار وارد لیست 10 شهر برتر شده است، اما هنگ‌کنگ پیش از این نیز در لیست حضور داشته و با چهار پله سقوط طی 10 سال گذشته در رتبه نهم قرار گرفته است. البته شانگهای، شنژن، گوانگژو و هانگژو نیز همه افزایش قابل‌توجهی در جمعیت میلیونر خود ثبت کرده‌اند و شنژن سریع‌ترین شهر در حال رشد برای ثروتمندان جهان است که جمعیت میلیونر آن طی 10 سال گذشته شاهد افزایش 140 درصدی بوده است.

هانگژو نیز افزایش 125 درصدی را در ساکنان دارای ارزش خالص بالای خود تجربه کرده است و میلیونرهای گوانگژو طی دهه گذشته 110 درصد رشد افزایش داشته‌اند.

شهرهایی با قابلیت رشد ثروت در آینده

شهرهای بنگالورو (هند)، اسکاتسدیل (ایالات متحده آمریکا) و هوشی‌مین (ویتنام) در 10 سال گذشته از نرخ رشد استثنایی بیش از صددرصد در جمعیت میلیونرهای ساکن خود برخوردار بوده و قابلیت بالایی برای رشد ثروت در دهه آینده دارند.

گران‌ترین شهر جهان

موناکو، دولت شهری کوچک و مستقل در ریویرای فرانسه، با میانگین ثروت بیش از 20 میلیون دلار، اصلی‌ترین شهری است که ثروتمندان دوست دارند در آن زندگی کنند. این امر موجب می‌شود این شهر از نظر سرانه ثروت در رتبه‌بندی برتر جهان قرار گیرد. بیش از 40 درصد از ساکنان موناکو میلیونر هستند و این شهر بالاترین نسبت ستاره‌های ورزشی در سطح جهان به‌ویژه قهرمانان رانندگی را در خود جای داده است که بیشترین استفاده را از معافیت‌های مالیاتی و مزایای آن دارند.

موناکو همچنین در صدر فهرست گران‌ترین شهرهای جهان قرار دارد و قیمت آپارتمان در آن بیش از 35 هزار دلار در هر متر مربع است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر