سه مظنون حملات ۱۱ سپتامبر در ازای عدم پیگیری مجازات اعدام، اتهامات خود را خواهند پذیرفت

تصور می‌شود که خالد شیخ محمد طراح اصلی حملات ۱۱ سپتامبر بود که در آن عاملان حمله با ربودن چهار هواپیما آن‌ها را به دو مرکز تجارت جهانی در نیویورک و ساختمان پنتاگون در واشنگتن کوبیدند. هواپیمای چهارم در پنسیلوانیا سقوط کرد، چون مسافران با مطلع شدن از سایر حوادث در برابر ربایندگان مقاومت کردند.

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید سه نفر از کسانی که به طراحی حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 متهم هستند، با دادستان‌ها به توافق رسیده‌اند.
 
به گزارش بی‌بی‌سی، خالد شیخ محمد، ولید محمد صالح مبارک بن عطاش و مصطفی احمد الحوساوی سال‌ها بدون محاکمه در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در خلیج گوانتانامو در کوبا محبوس بوده‌اند.
 
به گزارش رسانه‌های آمریکا این سه در ازای موافقت دادستان‌ها با عدم پیگیری مجازات اعدام، قبول کرده‌اند اقرار به گناه کنند.
 
شرایط معامله میان متهمان و دادستانی فاش نشده است.
 
در حملات آن سال القاعده، تقریبا سه هزار نفر در نیویورک، ویرجینیا و پنسیلوانیا کشته شدند.
 
آن مرگبارترین حمله به خاک آمریکا از زمان حمله سال 1941 ژاپن به پرل هاربر در هاوایی بود که 2400 نفر در آن کشته شدند.
 
به گزارش نیویورک تایمز این توافق ابتدا در نامه‌ای که دادستان‌ها برای خانواده قربانیان فرستادند اعلام شد.
 
در این نامه که آرون روگ دادستان ارشد این پرونده آن را امضا کرده آمده است: «در ازای کنار گذاشتن اعدام به عنوان یک مجازات احتمالی، این سه مظنون قبول کرده‌اند در برابر کلیه اتهامات اقرار به گناه کنند، از جمله قتل 2976 نفر که نام آن‌ها در ادعانامه ذکر شده است.»
 
نیویورک تایمز گزارش داد که انتظار می‌رود این سه نفر به زودی، شاید هفته آینده، در دادگاه اقرار به جرم کنند.
 
گزارش می‌شود که دولت بایدن در ماه سپتامبر شرایط توافق با پنج متهم که در گوانتانامو محبوس هستند را رد کرد.
 
گزارش شد که این متهمان خواستار ضمانتی از رئیس جمهور آمریکا بودند که حبس انفرادی نخواهند شد و به معالجات ضربه روحی دسترسی خواهند داشت.
 
تصور می‌شود که خالد شیخ محمد طراح اصلی حملات 11 سپتامبر بود که در آن عاملان حمله با ربودن چهار هواپیما آن‌ها را به دو مرکز تجارت جهانی در نیویورک و ساختمان پنتاگون در واشنگتن کوبیدند. هواپیمای چهارم در پنسیلوانیا سقوط کرد، چون مسافران با مطلع شدن از سایر حوادث در برابر ربایندگان مقاومت کردند.
 
خالد شیخ محمد، که در آمریکا مهندسی خوانده بود، به همراه الحوساوی در مارس 2003 در پاکستان دستگیر شد.
 
او حداقل 183 بار در معرض یک رشته بازجویی‌های شدید از جمله احساس خفگی - که منتقدان شکنجه توصیف کردند - قرار گرفت. دولت آمریکا بعدا این روش‌های بازجویی را ممنوع کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان