آقای پزشکیان! تیغ جراحی شما غیر از قلب، روی تحریم هم اثرگذار است؟

سیاست‌های خود را حسب تحریم‌ها تنظیم کنید و با مردم در راستی و درستی آن سخن بگویید. اگر تحریم ها با کوشش شما رفع شد، چه بهتر وگرنه در صورت تداوم سیاست‌های گذشته «با سیلی صورت را سرخ کن»، همچنان در سراشیبی به انتهای فروهشتن خواهید رسید.

مصطفی هاشمی طبا در روزنامه شرق نوشت: در حالی که به دلیل تداوم سیاست‌های یکسان در اداره کشور در تحریم و غیرتحریم علاوه بر آنکه کشور به سوی سرزمین سوخته می‌رود، مردم با پوست و گوشت خود عقب‌ماندگی از قافله تمدن و زندگی را به خوبی احساس می‌کنند. در همین حال نمایش بی‌اثری تحریم‌ها بر متن جامعه ادامه دارد.
 
یکشنبه و سه‌شنبه هفته جاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور جدید برگزار شد و ایشان رسما به کار مشغول شدند. سخنان و وعده‌های ایشان اعم از زمینه‌های اجتماعی یا اقتصادی در گوش مردم وجود دارد و البته مخالفان ایشان در پی آن هستند که از هر کار نشده یا اشتباه‌شده کوهی از عناد روانه جامعه کنند.
 
با ادامه کار دولت‌های گذشته موج ناامیدی هر چه بیشتر روانه جامعه خواهد شد. موج ناامیدی‌ای که اینک به صورت تام در 50 درصد جمعیت کشور (که رأی نداده‌اند) وجود دارد، تبدیل به درصد بیشتری از مردم که به ایشان رأی داده‌اند، خواهد شد و از همه مهم‌تر اینکه ایشان به صورت ناخواسته روی ریل سیاست‌های گذشته قرار می‌گیرد و در انبوه مشکلات کشور مستحیل شده و انبوه مشکلات دوچندان و بیشتر خواهد شد. زیرا این ریل با شیب منفی احداث شده و کارش فروهشتن کشور است.
 
ایشان که صادق هستند و شجاع آیا با همان صدق و شجاعتی که با تیغ و چاقو سینه بیمار را می‌شکافند و قلب تپنده بیمار را از سینه خارج و آرام می‌کنند و سپس آن را معالجه کرده و در جای خود قرار داده و به کار می‌اندازند، می‌توانند این صداقت و شجاعت را در قلب بیمار اداره جامعه به کار بگیرند؟
اگر ایشان بتواند با شجاعت وضع امروز جامعه اعم از شرایط زیست‌محیطی کشور، روابط بین‌المللی، شرایط اقتصادی و امکانات رفاهی واقعی و سرمایه‌ای را که به دلیل سیاست‌های غلط ارزی توسط خارج‌کنندگان سرمایه و قاچاقچیان ارز و سوخت از بین می‌رود، برای مردم تشریح کند و چاره‌ها و تدابیر خود را به مردم بگوید، شاید برون‌رفتی از وضع رو به نزول کشور بتواند بیابد وگرنه اگر همچنان امور در پرده باقی بماند و مصلحت بار شد که مردم ندانند، راه به جایی نخواهند برد.
 
اینک می‌توان تصوری از آینده کار در صورت عدم شجاعت و پیشه درست را تصور کنیم. جناب آقای رئیس‌جمهور، ریل اداره رو به نزول کشور آماده است و جناب‌عالی در کوپه قطاری نشسته‌اید که ثقل آن شما را رو به پایین حرکت می‌دهد. اگر همراهان شما به عنوان کمک لوکوموتیوران در خیال خوش رفع تحریم‌ها به سیاست‌های گذشته ادامه دهند، هرگز به رفع تحریم‌ها نخواهید رسید، همچنان که رئیس‌جمهور حسن روحانی هم به رفع صددرصد تحریم‌ها دل خوش داشت و به صفر آن رسید.
 
سیاست‌های خود را حسب تحریم‌ها تنظیم کنید و با مردم در راستی و درستی آن سخن بگویید. اگر تحریم‌ها با کوشش شما رفع شد، چه بهتر وگرنه در صورت تداوم سیاست‌های گذشته «با سیلی صورت را سرخ کن»، همچنان در سراشیبی به انتهای فروهشتن خواهید رسید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان