سازمان نهضت سوادآموزی سهمیه استخدامی ندارد/ فرآیند آموزش برای اتباع و غیراتباع بیسواد رایگان است

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه سازمان نهضت سوادآموزی سهمیه استخدامی ندارد و یکی از مطالبات آموزش‌دهندگان بحث استخدام است.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه سازمان نهضت سوادآموزی سهمیه استخدامی ندارد گفت: این سازمان ذیل وزارت آموزش و پرورش تعریف شده و رئیس سازمان، معاون وزیر آموزش و پرورش قلمداد می‌شود، اگر استخدامی صورت گیرد قانون آن یا باید توسط مجلس تصویب شود یا سازمان امور اداری استخدامی ابلاغ کند و ما اجرا کنیم، در غیر این صورت سازمان نهضت سوادآموزی اختیاری در استخدام‌ها به لحاظ قانونی ندارد.
 
غلامرضا بروجی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تلاش می‌شود با همکاری معاونت آموزش ابتدایی طرح انسداد مبادی بی‌سوادی اجرا شود گفت: باید تلاش شود مبادی بی‌سوادی از بین رود و همزمان ورودی جدیدی در این حوزه نداشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه در برنامه هفتم، بندی وجود دارد که به وزارت آموزش و پرورش ماموریت داده اساسنامه نهضت سوادآموزی را بازنگری و بروزرسانی کند افزود: با این‌کار توسعه و تعمیق سواد اتفاق می‌افتد تا علاوه بر سوادهای پایه، سوادهای جدید با رویکرد جهادی و مردمی با توجه به اقتضائات و نیازهای جامعه اضافه شود تا به استاندارد جهانی برسیم.
 
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه از تابستان فرآیند آموزش در نهضت سوادآموزی آغاز می‌شود ادامه داد: از شهریورماه هر سال کلاس‌گذاری و آموزش شروع و تا مرداد سال بعد ادامه خواهد داشت که با توجه به تفاوت‌های اقلیمی یکی دوماه تفاوت زمانی در فرآیند وجود دارد.
 
بروجی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی قبل از سال 92 آموزش‌دهندگان توانمند داشته که طبق قانون مجلس شورای اسلامی به استخدام آموزش و پرورش در می‌آمدند و در بدنه آموزش و پرورش مشغول تدریس می‌شدند گفت: اکنون باید به سمت مردم پایه بودن پیش برویم و انتظار داریم از همه اقشار که در این فرآیند ما را کمک کنند تا آموزش‌ها بر اساس قوانین و منویات مقام معظم رهبری انجام شود.
 
وی با بیان اینکه برای اتباع و غیر اتباع همه فرآیند آموزش در نهضت سوادآموزی از جمله کتاب و لوازم‌التحریر رایگان است افزود: هر ساله اتباع را تحت پوشش قرار می‌دهیم که یکی از ماموریت‌های سازمانی ما نیز است.
 
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه سازمان نهضت سوادآموزی سهمیه استخدامی ندارد و یکی از مطالبات آموزش‌دهندگان بحث استخدام است ادامه داد: این سازمان ذیل وزارت آموزش و پرورش تعریف شده و رئیس سازمان معاون وزیر آموزش و پرورش قلمداد می‌شود، اگر استخدامی صورت گیرد قانون آن، یا باید توسط مجلس تصویب شود یا امور اداری استخدامی ابلاغ و ما اجرا کنیم، در غیر این صورت سازمان نهضت سوادآموزی اختیاری در استخدام‌ها به لحاظ قانونی ندارد.
 
بروجی با بیان اینکه یکی از شرکای نهضت سوادآموزی در بحث آموزش، سازمان زندان‌ها هستند گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان زندان‌ها منعقد شده و هیچ محدودیت جنسیتی نیز وجود ندارد، در زندان‌ها کلاس تشکیل و هر فرآیند آموزشی که در خارج از زندان در کشور رقم می‌خورد در زندان‌ها هم به جهت دسترسی بیشتر رقم می‌خورد و موفقیت‌های چشمگیری هم داشته‌ایم.
 
وی با بیان اینکه با توجه به ماده 91 برنامه هفتم، آموزش و پرورش برای بازنگری اساسنامه مکلف شده است عنوان کرد: تقاضا داریم دولتمردان کمک کنند تا دولت چهاردهم بتواند بازنگری را به صورت تخصصی و به روز انجام دهد تا آنچه که به عنوان چالش، موانع و محدودیت با آن مواجه هستیم برداشته و نظام جامع آموزش بزرگسالان در کشور طراحی شود.
 
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور اظهار کرد: امیدواریم آنچه متناسب با آموزش بزرگسالان نیاز است ذیل یک سازمان تعریف و ماموریت به آن داده شود تا با موازی کاری یا ترک فعل مواجه نشویم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان