دستورات جدید آژانس امنیت اسرائیل از بیم انتقام

رئیس آژانس امنیت اسرائیل اعلام کرده که باتوجه‌ به احتمال حملۀ ایران، تمامی برنامه‌های سفر نتانیاهو و وزرای کابینۀ او باید به تأیید شخص خود او برسد.

آژانس امنیت اسرائیل موسوم به «شین بت» از وضع دستورالعمل‌های جدید امنیتی برای نتانیاهو و وزرای کابینه او از بیم اقدامات انتقامی ایران در پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، خبر داده است.

به گزارش فارس؛ «رونن بار»، رئیس آژانس امنیت اسرائیل (شین بت) اعلام کرده است که باتوجه‌به احتمال حمله ایران، تمامی برنامه‌های سفر نتانیاهو و وزرای کابینه او باید به تأیید شخص خود او برسد. علاوه بر این، نخست‌وزیر و کابینه اسرائیل تنها اجازه دارند تا نزدیکی پناهگاه‌های خود تردد کنند.

بامداد روز گذشته، رژیم صهیونیستی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را در محل اقامت او در تهران به شهادت رسانده بود. در پی این ترور، ایران بر انتقام این اقدام تأکید و خون‌خواهی هنیه را وظیفه خود دانسته است.

پیش از آن، اسرائیل تنها در فاصله چند ساعت، علاوه بر ترور بزدلانه رئیس دفتر حماس، ساختمانی در جنوب لبنان را نیز هدف قرار داده بود که در پی این حادثه، «فؤاد شکر» از فرماندهان حزب‌الله و همچنین یک مستشار ایرانی در لبنان به شهادت رسیده‌اند.

دستورات جدید آژانس امنیت اسرائیل از بیم انتقام

ترورهای رژیم صهیونیستی در حالی به یک‌رویه عادی برای این رژیم تبدیل شده است که اغلب کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا در واکنش به ترور شهید هنیه، بی‌آنکه این اقدامات را محکوم کنند تنها بر جلوگیری از تشدید اوضاع در منطقه تأکید کرده‌اند.

ترور اسماعیل هنیه در شرایطی انجام شده است که او از مذاکره‌کنندگان ارشد در مذاکرات آتش‌بس حماس با اسرائیل به شمار می‌رفت. روز گذشته نخست‌وزیر قطر که کشورش، به‌عنوان کشور میانجی در مذاکرات آتش‌بس حضور دارد؛ با اشاره به ترور هنیه، آینده این مذاکرات را به چالش کشیده و تصریح کرده بود که چطور می‌توان انتظار آتش‌بس داشت درحالی‌که یک طرف، نیروی طرف دیگر را ترور می‌کند؟

روز گذشته کانال 12 اسرائیل اعلام کرده بود که به سفرا و نمایندگان اسرائیل در سایر کشورها هم دستور داده شده است که از حضور در اجتماعات خودداری کرده و کمتر توجهات را به خود جلب کنند؛ زیرا احتمال می‌رود ایران در پاسخ به اقدامات اخیر اسرائیل، مقامات اسرائیلی یا افراد برجسته یهودی در سایر کشورها را هدف قرار دهد.

دستورات جدید آژانس امنیت اسرائیل از بیم انتقام

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان