جنجال حضور بوکسور ترنس در المپیک؛ اعتراض شدید زنان و انصراف حریف ایتالیایی

حضور ایمان خلیف، بوکسور ترنس الجزایری در مسابقات بوکس زنان المپیک، واکنش‌های شدیدی را به دنبال داشته است. اعتراضات به حضور این ورزشکار در میان زنان به اوج خود رسید و در نهایت، حریف ایتالیایی وی از ادامه مسابقه انصراف داد.

حضور بوکسور ترنس الجزایری در مسابقات بوکس زنان المپیک حاشیه‌های زیادی درست کرده است.

به گزارش فارس، بازی امروز ایمان خلیف، بوکسور ترنس الجزایری در مقابل آنجلا کارینی، بوکسور ایتالیایی حواشی زیادی ایجاد کرده و منجر به این شده افراد حامی از حقوق زنان به حضور این ورزشکار در جمع بانوان اعتراض کنند.  

این در حالی است که بوکسور الجزایری در سال 2023 برای مسابقات جهانی بوکس در آزمون واجد شرایط بودن جنسیت، از طرف انجمن بین‌المللی بوکس رد شد ولی توانست مجوز حضور در المپیک را بدست آورد. 

اعتراض حامی حقوق زنان به این موضوع متمرکز شده که جثه بوکسور ترنس الجزایری با توجه به بدن مردانه‌اش می‌تواند برای زنان خطرناک باشد. 

در مسابقه امروز بین خلیف و کارینی این موضوع در همان ابتدا به اعتراض بدل شد؛ به طوریکه در همان 46 ثانیه ابتدایی، نماینده ایتالیا تصمیم گرفت به عنوان اعتراض، از مسابقه انصراف بدهد.

چشمان اشک‌بار آنجلا کارینی، بوکسور ایتالیایی بعد از انصراف از ادامه مسابقه
آنجلا کارینی، بوکسور ایتالیایی

کارینی حتی پس از مسابقه نیز به نشانه اعتراض دستش از دستان داور بیرون کشید و حتی حاضر نشد با حریفش دست بدهد و در پایان نیز با چشمانی اشک‌بار رینگ را ترک کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان