تبادل زندانی میان آمریکا و روسیه/ کاخ سفید: پیچیده‌ ترین توافق بود

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی هنگام سخن گفتن درباره این زندانیان احساساتی شد اما بر احساساتش غلبه کرد و به مصاحبه ادامه داد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید با قدردانی خود از همکارانش در سراسر دستگاه امنیت ملی آمریکا برای تبادل زندانیان آمریکایی با روسیه گفت: به دستور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیچیده ترین و گسترده ترین توافق در نوع خود با همکاری متخصصان امنیت ملی آمریکا به نتیجه رسید.
 
به گزارش ایرنا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی هنگام سخن گفتن درباره این زندانیان احساساتی شد اما بر احساساتش غلبه کرد و به مصاحبه ادامه داد.
 
سالیوان در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: من زمان زیادی را با خانواده های پال ویلان، ایوان گرشکویچ و آلسو کورماشوا گذرانده ام، و بیشتر اوقات این گفتگوها سخت بود. اما امروز نه.
 
مشاور امنیت ملی بایدن ادامه داد: «امروز روز بسیار خوبی بود، و ما می‌خواهیم از آن الهام بگیریم و به شجاعت برای همه کسانی که در سراسر جهان گروگان گرفته شده‌اند یا به ناحق بازداشت شده‌اند، ادامه دهیم.»
 
سالیوان از همکارانش در سراسر دستگاه امنیت ملی آمریکا کرد و مبادله زندانیان را "نقطه اوج تلاش و سطح مهارت هم تیمی های من در سراسر سازمان امنیت ملی" خواند.
 
وی ادامه داد: «اینها متخصصان فداکار و با استعدادی هستند که در تیتر اخبار نیستند، و نمی توانند پشت تریبون بایستند، و به دستور رئیس جمهور بود که پیچیده ترین و گسترده ترین توافق در نوع خود را ممکن ساختند و به نتیجه رساندند. هر آمریکایی باید به داشتن چنین افرادی افتخار کند.»
 
سالیوان «مارک فوگل» آمریکایی محکوم به 14 سال کار سخت در روسیه را " فرد بازداشت شده برای اولین بار "فرد بازداشت شده بصورت غیرقانونی"  توصیف کرد.  این اولین بار است که یک مقام آمریکایی او را در این گروه قرار می دهد.
 
 فوگل در مبادله زندانیان با روسیه که بر اساس آن 24 زندانی در روز پنجشنبه آزاد شدند، حضور ندارد.  وزارت امور خارجه آمریکا علنا فوگل را به عنوان بازداشتی غیرقانونی معرفی نکرده است، اما خواستار آزادی او شده است.
 
 سالیوان در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید گفت: «امروز روز بسیار خوبی بود، و ما از آن الهام می‌گیریم  تا برای همه کسانی که به گروگان گرفته می‌شوند یا به صورت غیرقانونی بازداشت شده‌اند تلاش کنیم.  این شامل مارک فوگل می شود، که ما فعالانه در حال تلاش برای آزادی او از روسیه نیز هستیم.»
 
  فوگل که در مسکو به عنوان معلم کار می کرد، در سال 2021 به اتهام  حمل مواد مخدر دستگیر شد و در سال 2022 پس از ورود به کشور با حشیش به 14 سال زندان محکوم شد.  خانواده و وکیل او گفته اند که او  این مواد را برای مقاصد پزشکی حمل می کرد که توسط پزشک برای درمان "درد شدید ستون فقرات" توصیه شده بود.
 
 خانواده فوگل از دولت بایدن خواسته بودند که او را به عنوان بازداشتی غیرقانونی معرفی کند که این امر باعث تلاش‌های رسمی دیپلماتیک برای آزادی او می‌شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان