بحران بزرگ استقلال و پرسپولیس در آستانه شروع لیگ بیست‌وچهارم

در شرایطی که مدت زیادی تا شروع فصل جدید لیگ برتر نمانده، وضعیت میزبانی استقلال و پرسپولیس مشخص نیست.

بحران بزرگ استقلال و پرسپولیس در آستانه شروع لیگ بیست‌وچهارم

سپهر ستاری: کمتر از 2 هفته تا شروع مسابقات فصل جدید لیگ برتر باقی مانده و تیم‌ها مشغول آماده‌سازی خود هستند. در شرایطی که فدراسیون فوتبال از مدت‌ها قبل ورزشگاه تختی را به عنوان میزبان دیدارهای خانگی استقلال و پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر معرفی کرده بود، این ورزشگاه در آستانه شروع لیگ بیست‌وچهارم اصلا شرایط مطلوبی ندارد و آماده برگزاری مسابقات نیست. از طرفی کار بازسازی ورزشگاه آزادی هم با سرعت کمی پیش می‌رود و استقلال و پرسپولیس در آستانه شروع لیگ برتر، هنوز ورزشگاهی برای میزبانی از رقبای خود ندارند. این اتفاق درحالی رخ داده که هر 2 باشگاه اواخر تابستان باید در لیگ نخبگان آسیا هم شرکت کنند و مشخص نیست چگونه می‌خواهند در تهران میزبان رقبای ثروتمند آسیایی‌شان باشند.

ورزشگاه تختی برای لیگ برتر هم آماده نیست!

فدراسیون فوتبال ابتدا ورزشگاه تختی را برای میزبانی چند بازی نخست استقلال و پرسپولیس در لیگ بیست‌وچهارم در نظر داشت ولی در ادامه اعلام شد این ورزشگاه تا پایان فصل میزبان اکثر دیدارهای خانگی این 2 تیم خواهد بود و تنها در چند بازی مهم مثل دربی و دیدار با سپاهان و تراکتور در کنار بازی‌های لیگ نخبگان آسیا از ورزشگاه تختی استفاده می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد ورزشگاه تختی حتی برای دیدارهای معمولی استقلال و پرسپولیس هم آماده نیست و اصلا شرایط برگزاری مسابقه را ندارد. تصاویر منتشرشده از این ورزشگاه نشان می‌دهد چمن اصلا وضعیت مطلوبی ندارد و نیمکت‌ها و ورودی و جایگاه‌های ورزشگاه تختی هم آماده برگزاری مسابقه نیستند. با توجه به اینکه کمتر از 2 هفته تا شروع لیگ برتر فرصت مانده، بسیار بعید است که فدراسیون فوتبال بتواند ورزشگاه تختی را آماده برگزاری مسابقه کند و این ورزشگاه کار زیادی برای تبدیل شدن به یک میزبان مطلوب دارد!

در شرایطی که ورزشگاه تختی حتی آمادگی برگزاری مسابقات لیگ برتر را هم ندارد، شایعاتی مبنی بر استفاده از این ورزشگاه برای میزبانی از استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان هم به گوش رسیده که البته با این شرایط AFC قطعا تختی را برای این موضوع تایید نخواهد کرد و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید چاره دیگری بیاندیشند.

بحران بزرگ استقلال و پرسپولیس در آستانه شروع لیگ بیست‌وچهارم

آزادی هم فعلا به مسابقات نمی‌رسد

ورزشگاه آزادی که در سال‌های اخیر همیشه میزبان تیم ملی، استقلال و پرسپولیس بوده و حتی دیدارهای آسیایی نساجی در فصل گذشته را هم میزبانی کرده، این روزها اصلا شرایط مطلوبی ندارد. در شرایطی که قرار بود شهریور سال گذشته کار بازسازی ورزشگاه آزادی انجام شود، این موضوع هنوز به اتمام نرسیده و در حال حاضر بخش‌های از این ورزشگاه شرایط مطلوبی ندارد. فدراسیون فوتبال در تلاش است تا ورزشگاه آزادی را آماده میزبانی کند ولی این اتفاق حداقل تا 15 شهریور که نخستین بازی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی برگزار می‌شود، رخ نخواهد داد.

فدراسیون فوتبال از قبل ورزشگاه نقش‌جهان را برای میزبانی از تیم ملی در نخستین بازی خود مقابل قرقیزستان معرفی کرده و حتی ممکن است دیدارهای بعدی تیم ملی هم در جایی غیر از آزادی برگزار شود. در واقع تیم ملی هم با معضلی مشابه با استقلال و پرسپولیس مواجه است ولی حداقل ورزشگاه نقش‌جهان به داد فدراسیون فوتبال رسیده تا میزبانی ایران از دست نرود.

مشهد، گزینه جدید استقلال و پرسپولیس!

در شرایطی که شهر تهران به عنوان پایتخت ایران حتی یک ورزشگاه در حد و اندازه میزبانی از مسابقات داخلی و بین‌المللی ندارد، حالا سرخابی‌ها به‌دنبال میزبانی در شهرهای دیگر ایران هستند و مشهد به گزینه اول آن‌ها تبدیل شده است. پس از سقوط شهرخودرو، مشهد دیگر تیمی در سطح اول و حتی دوم فوتبال ایران ندارد و ورزشگاه امام رضا (ع) که از نظر امکانات شرایط فوق‌العاده خوبی دارد، حالا گزینه اصلی استقلال و پرسپولیس برای میزبانی در لیگ برتر است. اخیرا باشگاه استقلال با درخواست جواد نکونام تلاش‌های خود برای میزبانی در مشهد را آغاز کرده ولی به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها حتی پیش از استقلال اقداماتی در این زمینه داشته‌اند. دبیر هیئت فوتبال مشهد دیروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد هر 2 باشگاه صحبت‌هایی در این خصوص انجام داده‌اند ولی درخواست رسمی ارسال نکرده‌اند و پس از ارسال درخواست، شورای تامین استان خراسان رضوی، در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بحران بزرگ استقلال و پرسپولیس در آستانه شروع لیگ بیست‌وچهارم

باز هم کار به دقیقه 90 کشیده شد

در شرایطی که استقلال و پرسپولیس برای میزبانی دیدارهایشان با یک چالش جدی مواجه شده‌اند، سوال مهم از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ این است که چرا کار بازسازی ورزشگاه تختی از سال گذشته آغاز نشد؟ ورزشگاه آزادی با توجه به میزبانی مسابقات مختلف تا همین خردادماه درگیر بود و امکان بازسازی در آن وجود نداشت ولی ورزشگاه تختی سال‌هاست که میزبانی هیچ مسابقه‌ای را بر عهده ندارد و اگر فدراسیون کمی زودتر به فکر می‌افتاد، این ورزشگاه اکنون می‌توانست با شرایطی مطلوب آماده برگزاری دیدارهای خانگی استقلال و پرسپولیس شود.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان