خبر خوب و جذاب برای دانشجویان کیک بوکسینگ کار کشور

انجمن کیک بوکسینگ و موی تای دانشگاه پیام نور پس از روزها، ماهها و سالها تلاش توانست موافقت و رضایت مدیریت محترم دانشگاه را جذب نماید و مجوز برگزاری اولین رویداد دانشجویی کشور را در رشته کیک بوکسینگ اخذ نماید.

خبر خوب و جذاب برای دانشجویان کیک بوکسینگ کار کشور

امروز با خبر خوبی در خدمت شما هستیم، حتما تاکنون اهالی این ورزش در جریان فعالیت ها و تلاشهای انجمن کیک بوکسینگ و موی تای دانشگاه پیام نور هستند، اما برای آندسته از عزیزانی که کمتر با این انجمن آشنا هستند، شرح مختصری از فعالیت های این انجمن برای علاقمندان این رشته مهیج و جذاب برای مخاطبین محترم خود اعلام می داریم. اما قبل از هر نکته یک پاراگراف مختصر بابت شناخت این رشته و یا هنر رزمی برای آندسته از عزیزانی که چندان با این رشته آشنایی ندارند، عرض می‌کنیم.

کیک بوکسینگ متشکل از دو کلمه بوکس (پانچ یا مشت ) و کیک (لگد) می باشد که در اصل لغوی کیک بوکس صحیح می باشد، و پسوند ing منظور شخصی است که به این ورزش می پردازد، اما در اصطلاح و به مرور زمان کیک بوکسینگ در ادبیات جهان جا گرفت. کیک بوکس یا کیک بوکسینگ شکلی از هنرهای رزمی است که در استفاده از ضربات دست بسیار مانند بوکسور ها عمل می کند هر چند که سایر تکنیک های دست در کاراته را نیز می آموزند مانند البو یا آرنج اما تاکید مبارزاتی این رشته بر مبنای بوکس می باشد و در نوع استفاده و اجرای ضربات پا مشابه تکنیک های پا در کاراته می باشد.

این رشته از حدود دهه 70 میلادی با نام انجمن مبارزات آزاد شکل گرفت و خیلی زود دو رشته از آن انشعاب شدند به نامهای فول کنتاکت و کیک بوکسینگ تحت نام سازمانهای مختلف مشغول به کار شدند.

اما شکل گیری انجمن کیک بوکسینگ و موی تای دانشگاه پیام نور

این انجمن ابتدا در سال 1396 به پیشنهاد دکتر تورج علی عنصری و تایید دکتر عبدالمهدی نصیرزاده تحت نام کمیته کیک بوکسینگ تشکیل شد، و خیلی زود نیز در سال 1397 انجمن موی تای نیز به آن اضافه گردید.

این آنجمن مدتی به دلایل کرونا و مانند تمام ارگانها و سازمانهای فعال ورزشی، فعالیت خود را محدود به خدمت رسانی به مردم سیل زده در شمال کشور و همچنین سیستان و بلوچستان و لرستان نمود و پس از سال 1401 مجدد با تایید مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور جناب دکتر همت اله بسطامی و عنوان و جایگاه انجمن کیک بوکسینگ و موی تای دانشگاه پیام نور مجدد آغاز به فعالیت کرد.

از فعالیت ها و کارهای انجام شده این انجمن کیک بوکسینگ تا کنون می توانیم به موارد ذیل اشاره نمائیم:

همایش تجلیل از مربیان و قهرمانان رشته کیک بوکسینگ

سمینار بزرگ دفاع شخصی

اولین سمینار تربیت امدادگر هنرهای رزمی

برگزاری مسابقه موزیکال فرم

برنامه مختلف هفته ای کوهنوردی

برگزاری وبینار حقوق ورزشی در تاریخ

برگزاری مسابقه شعر و عکاسی از "عاشورا تا اربعین " در ایام محرم

برگزاری سمینار آناتومی و طراحی تمرین

بر گزاری وبینار بین الملی روانشناسی ورزشی برای اولین بار در ایران

و بسیاری دیگر

خبر خوب و جذاب برای دانشجویان کیک بوکسینگ کار کشور

خبر خوب و جذاب برای دانشجویان کیک بوکسینگ کار کشور

اما خبر خوب امروزکیک بوکسینگ دانشجویان...

خوب این انجمن پس از روزها، ماهها و سالها تلاش توانست موافقت و رضایت مدیریت محترم دانشگاه را جذب نماید و مجوز برگزاری اولین رویداد دانشجویی کشور را در رشته کیک بوکسینگ اخذ نماید.

تورج عنصری رییس انجمن کیک بوکسینگ و موی تای دانشگاه پیام نور با اعلام این خبر گفت: اولین انتخابی تیم ملی کیک بوکسینگ دانشجوبان قرار است در دو بخش آقایان و بانوان و در استایل لوکیک انجام گیرد. عنصری یادآور شد: اولین دوره مسابقات تیم ملی کیک بوکسینگ در رده سنی 18 تا 35 سال و در اوزان ذیل برگزار خواهد شد:

47 -.51- .55-. -60 . -63 . -65 . -67.  -71.  -75.  -80.  -85.   -90.  -95 .+95

و لازمه به ذکر است مهلت ثبت نام اولین دوره مسابقات قهرمانی انتخابی تیم کیک بوکسینگ دانشجویان کشور، تا تاریخ 03/ 06/1403 می باشد.

تورج عنصری اذعان داست طی جلسات مختلف با جناب دکتر کریمی دبیر محترم فدراسیون ورزشهای دانشگاهی و جناب دکتر خدادادی سرپرست محترم این فدراسیون به این نتیجه رسیدیم که با توجه به این امر که تاکنون مسئول انجمن کیک بوکسینگ منتصب نشده است و از طرفی فعلا برنامه و فعالیت خاصی در فدراسیون ورزشهای دانشگاهی جهان در این خصوص نیست، این قبیل رویداد ها می تواند در بستر دانشگاهها با تصمیم گیری های داخلی و با مسئولیت مدیران محترم تربیت بدنی صورت پذیرد. و البته امیدواریم با فعالیت های چشمگیر اعضاء و مسئولین محترم این انجمن بزودی شاهد هموار شدن و حمایت بیشتر این فدراسیون از این رشته جذاب و جوان پسند باشیم.

وی افزود: با توجه به تقارن مسابقات کیک بوکسینگ دانشگاه با المپیاد ورزشی دانشجویان در اصفهان، مسابقات این رشته از مردادماه به شهریورماه موکول شد و به امید خدا در روز 16 مسابقات آقایان و روز 23 مسابقات بانوان را با شکوه و کیفیت بالا برگزار خواهیم کرد.

عنصری تصریح کرد: انشاله پس از برگزاری این رویداد و جلب نظر مسئولین فدراسیون دانشگاهی و مدیرکل محترم تربیت بدنی دانشگاه پیام نور بتوانیم موافقت آنها را برای برگزاری یک اردوی تدارکاتی و نهایت اعزام تیم منتخب به مسابقات ارزشمند و معتبر برون مرزی گام نخست و موفق را در ورزش دانشجویان در رشته کیک بوکسینگ برداریم.

عنصری در پایان افزود: همانطور که پیشتر ذکر شد مهلت ثبت نام تا 3 شهریورماه می باشد و علاقمندان می توانند با دبیرخانه مسابقات جهت ثبت نام تماس گرفته و هماهنگی های لازم را بعمل آورند.

تلفن های دبیرخانه و مسئولین پاسخگویی:

02188194536- 02188194598

خانم عظیمی : 09190063321

خانم عبداله زاده : 09124377707

لینک سایت جهت ثبت نام علاقمندان: https://sportartin.org/farakhan/ 

ما هم امیدواریم اتفاقات خوبی برای انجمن کیک بوکسینگ و موی تای دانشگاه پیام نور رقم بخورد.

خبر خوب و جذاب برای دانشجویان کیک بوکسینگ کار کشور

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان