مرگ مرموز بازیگر ۲۵ ساله کره‌ای و داغی که به جا ماند

در اینجا فهرستی از بهترین فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای با بازی چویی جین‌ری را ملاحظه می‌کنید که بیشتر با نام هنری «سولی» شناخته می‌شد.

مرگ مرموز بازیگر 25 ساله کره‌ای و داغی که به جا ماند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرگ زودهنگام سولی در سن 25 سالگی در سال 2019 نه تنها یک شوک به جامعۀ کره بود بلکه برای طرفداران صنعت سرگرمی کره در سراسر دنیا نیز یک خبر تکان‌دهنده بود. سولی هم به عنوان بازیگر و هم به عنوان خوانندۀ کی‌پاپ در فراتر از مرزهای کره شناخته می‌شد. دلیل مرگ او خودکشی اعلام شد و خیلی‌ها فکر می‌کنند آزارهای اینترنتی و نظرات منفی در شبکه‌های اجتماعی یکی از عوامل مهم در وضع روانی نامطلوب سولی بوده‌اند.

به گزارش فرادید؛ سولی به عنوان یک کودک-بازیگر کار حرفه‌ای خود را آغاز کرد و اولین نقش خود را در سریال «افسانه سودانگ» به عهده گرفت. او در سال‌های بعد با حضور در سریال‌های «مرخصی» و «به زیبایی تو» بیشتر شناخته شد. آخرین حضور او در یک سریال تلویزیونی، یک نقش مهمان در سریال پربینندۀ «هتل دل لونا» بود. در اینجا فهرستی از فیلم‌ها و سریال‌های سولی را ملاحظه می‌کنید.

افسانه سودانگ (2005)

1

سودانگ یک فرد عادی است که به عنوان تکنسین در یک آموزشگاه معتبر در پادشاهی باکجه تعلیم دیده است. اما زندگی او در آستانه تغییر خارق‌العاده‌ای قرار دارد. او با شاهزاده سون هوا (با بازی سولی) از پادشاهی رقیب شیلا ملاقات می‌کند و عاشق او می‌شود. سودانگ همچنین رازی را با خود حمل می‌کند که می‌تواند سرنوشت پادشاهی باکجه را تغییر دهد، اما کسانی هم هستند که می‌خواهند او را به خاطر رازهایی که دارد از بین ببرند.

معجزۀ یک اشتباه احمقانه (Miracle of a Giving Fool) (2008)

معجزه

این فیلم دربارۀ دختری به نام جی هو است؛ او یک پیانیست آینده‌دار است، اما پس از اینکه یک بار در اثر ترس شدید از صحنه دچار اشتباه می‌شود، دیگر قادر به از سرگیری حرفه خود نیست. او به زادگاه خود بازمی‌گردد و با همکلاسی قدیمی خود سئونگ ریونگ ملاقات می‌کند. در این فیلم سینمایی سولی نقش کودکی شخصیت جی هو را بازی می‌کند.

به زیبایی تو (2012)

به زیبایی

سولی در این سریال نقش دختری به اسم گو جائه‌هی را بازی می‌کند که از کره به آمریکا مهاجرت کرده است. او به دلیل ظاهر خود در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و تقریباً تصمیم به ترک تحصیل می‌گیرد. یک روز، او مسابقه دو و میدانی را از تلویزیون تماشا می‌کند و مجذوب یکی از شرکت‌کنندگان پرش ارتفاع، کانگ ته جون (با بازی چویی مین هو) می‌شود. او در نهایت برای تحصیل در همان مدرسه‌ای که ته جون در آن تحصیل می‌کند به کره نقل مکان می‌کند. اما یک نکته وجود دارد: ته جون در یک دبیرستان پسرانه به نام جینی تحصیل می‌کند، بنابراین گوجائه‌هی موهایش را کوتاه می‌کند و خودش را به عنوان یک پسر جا می‌زند تا بتواند وارد مدرسه شود.

دزدان دریایی (2014)

دزدان

در آستانه تاسیس سلسله جوسون، یک نهنگ مهر دولتی امپراتور مینگ را که توسط فرستادگان چین به جوسون آورده شده بود می‌بلعد. با تعیین پاداشی کلان برای کسی که مهر سلطنتی را بازگرداند، گروهی از راهزنان به رهبری جانگ سا جونگ برای شکار نهنگ به دریا می‌روند. اما آن‌ها به زودی با یئو وول، کاپیتان زن دزدان دریایی درگیر می‌شوند و ماجراجویی غیرمنتظره‌ای آغاز می‌شود. سولی در این فیلم نقش یکی از دزدان دریایی را بازی می‌کند.

هتل دل لونا (2019)

هتل

این سریال شاهد آخرین نقش‌آفرینی سولی بود؛ داستان این سریال دربارۀ یک هتل عجیب و غریب است که جانگ مان وول آن را اداره می‌کند؛ او به خاطر اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده، 1300 سال است که مجبور است این هتل را اداره کند. نکتۀ خاص این هتل این است که مهمانان آن ارواحی هستند که قبل از رفتن به دنیای پس از مرگ مدتی را در آن اقامت می‌کنند. سولی در اپیزود دهم این سریال یک نقش مهمان را به عهده داشت.

245245

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان