بروجردی: پزشکیان بدون مشورت با رهبری وزیر کشور معرفی نمی‌کند

اگر چهره‌ای که در این وزارتخانه است، چهره‌ای ملی‌نگر نباشد و براساس منافع ملی تصمیم‌گیری نکند، کار رئیس جمهور بسیار مشکل‌تر خواهد شد.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی می‌گوید: طبق قانون  آقای رییس جمهور این حق را دارد که هر کسی را در مورد پست‌های حساسی مانند وزارت امور خارجه، وزارت کشور، اطلاعات و دفاع  را بعد از مشورت با مقام معظم رهبری تعیین کند چرا که ما مطمئن هستیم، بدون مشورت با مقام معظم رهبری این مسئولیت‌ها واگذار نخواهد شد.

علاءالدین بروجردی می‌گوید سابقه اصلاح‌طلبی افراد برای حضور در وزارتخانه‌ها برای مجلس اهمیت ندارد بلکه توجه آنها به منافع ملی مهم است. البته او به این نکته هم اشاره می‌کند که رئیس جمهور در مشورت با رهبری متصدیان برخی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت کشور را تعیین و در نهایت به مجلس معرفی می‌کند.

در ادامه گفتگوی خبرآنلاین با علاءالدین بروجردی، عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید:

****

*آقای بروجردی! گفته می‌شود افرادی نظیر مجید انصاری، پورمحمدی و ...برای تصدی وزارت کشور مطرح هستند، به نظر شما کدام گزینه شانس بیشتری برای رأی اعتماد گرفتن از مجلس دارند؟

طبیعتا طبق قانون  آقای رییس جمهور این حق را دارد که هر کسی را در مورد پست‌های حساسی مانند وزارت امور خارجه، وزارت کشور، اطلاعات و دفاع  را بعد از مشورت با مقام معظم رهبری تعیین کند چرا که ما مطمئن هستیم، بدون مشورت با مقام معظم رهبری این مسئولیت‌ها واگذار نخواهد شد.  بنابراین امیدواریم که انتخاب اصلح صورت بگیرد.

*رهبری در دیدار با نمایندگان به رأی فوری مجلس تاکید کردند و ...

اگر چهره‌ای که در این وزارتخانه است، چهره‌ای ملی‌نگر نباشد و براساس منافع ملی تصمیم‌گیری نکند، کار رئیس جمهور بسیار مشکل‌تر خواهد شد. تا آنجایی که بنده برداشت دارم مجلسی‌ها نسبت به این معیارها بسیار حساس‌اند بنابراین امیدوار هستیم که رئیس جمهور  کار خود را ساده‌تر کند.

*با توجه به اینکه شما عضو فراکسیون مستقلین هستید،  آیا مستقلین با رئیس جمهور جلسه‌ای در مورد کابینه داشتند؟

بله ما چندین نوبت رایزنی داشتیم و ارتباط داریم و علاقمند هستیم که پزشکیان موفق شود چراکه او از درون خانواده مجلس به ریاست جمهوری رفتند و طبیعتا موفقیت پزشکیان برای مجلس هم خرسندکننده است.

*در مورد کابینه هم به پزشکیان پیشنهادی داشتید؟

پیشنهاد خاصی ندادیم اما نظر مشورتی خود را می‌دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان