۱۲ ناو جنگی آمریکا در خاورمیانه مستقر شدند

ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت به همراه ۶ کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و سه کشتی آبی خاکی یو اس اس وسپ، یو اس اس نیویورک و یون اس اس باکلی نیز در شرق دریای مدیترانه و در نزدیکی ساحل رژیم اسرائیل مستقر شده‌اند.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: به دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه، ایالات متحده 12 ناو خود از جمله ناو هواپیمابر «یو اس اس تئودور روزولت»، ناوهای همراه آن و گروه عملیاتی آبی خاکی وسپ شامل سه ناو و بیش از چهار هزار تفنگدار دریایی و ملوانان خود را در خاورمیانه مستقر کرده است.

به گزارش ایرنا، در گزارش روزنامه واشنگتن پست آمده است: یکی از مقام‌های پنتاگون که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با این روزنامه اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا حداقل 12 کشتی جنگی خود را در خاورمیانه مستقر کرده است.

بر اساس این گزارش، گروهی از این کشتی‌های جنگی از دریای سرخ منتقل شده‌اند و در حال حاضر هیچ یک از کشتی‌های جنگی ایالات متحده در این دریا مستقر نیستند.

گزارش روزنامه واشنگتن پست می‌افزاید: ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت به همراه 6 کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و سه کشتی آبی خاکی یو اس اس وسپ، یو اس اس نیویورک و یون اس اس باکلی نیز در شرق دریای مدیترانه و در نزدیکی ساحل رژیم اسرائیل مستقر شده‌اند.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پیشتر در گفت وگو با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم اسرائیل بر تعهد واشنگتن نسبت به امنیت تل آویو و در عین حال بر اهمیت جلوگیری از تشدید درگیری‌ها با حزب الله لبنان و تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک تاکید کرده بود.

 
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان