۲۲ تا از بهترین خواص سیب گلاب که شاید ندانید

سیب گلاب سرشار از ترکیبات ارزشمندی مانند ویتامین A، آنتی اکسیدان آنتوسیانیت، ویتامین ‌های گروه B مانند نیاسین، تیامین، پتاسیم، فسفر، اسید فولیک، آهن، کلسیم و &#۸۲۳۰; است. مصرف سیب گلاب با خواص زیادی برای پوست و مو همراه است. علاوه بر این، برای حفاظت از جنین در برابر بیماری های ریوی و آسم نیز بسیار مؤثر است.

22 تا از بهترین خواص سیب گلاب که شاید ندانید

سیب گلاب یکی از سالم ترین و مشهورترین میوه های روی زمین به شمار می رود. منشأ این میوه آسیای مرکزی است. سیب گلاب مقدار فراوانی ویتامین ث، آنتی اکسیدان های گوناگون و فیبر دارد. این میوه دارای کالری کمی است و خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد. بنابراین یک گزینه عالی به عنوان میان وعده محسوب می شود. تحقیقات نشان می دهد که مصرف سیب گلاب برای سلامتی فواید زیادی دارد. هنگامی که به خواص سبیب گلاب پی ببرید قانع خواهید شد که در رژیم غذایی روزانه خود بهتر است این میوه را قرار دهید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با خواص سیب گلاب و ویژگی های آن بیشتر آشنا شویم.

از خواص بی شمار سیب گلاب چه می دانید؟

سیب گلاب، سیبی است که حجم کوچک و متوسطی دارد و رنگ آن مایل به سفید کرمی با رگه های طولی قرمز است. این سیب به طور معمول شیرین، نرم، ترد، آبدار و به شدت معطر است و بوی گلاب می دهد. این سیب خوش رنگ و خوش طعم است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. از مهم ترین خواص سیب گلاب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. سازگاری با انواع و اقسام مزاج ها

سیب گلاب به دلیل اینکه جزو سیب های شیرین است، با هر مزاجی سازگار است، مصرف سیب گلاب به بدن حرارت زیادی می بخشد. به همین خاطر برای کسانی که دچار خشکی و سردی بدن هستند به شدت مفید است.

خواص باورنکردنی سیب گلاب

2. درمان پسوریازیس

پسوریازیس، یکی از بیماری های شایع پوستی است که به دنبال آن برخی از بخش های مختلف بدن دچار قرمزی خواهند شد. مصرف یک عدد سیب گلاب به طور روزانه تا حد قابل توجهی خارش و التهاب ناشی از پسوریازیس را کاهش می دهد.

3. درمان بوی بد دهان

مصرف روزانه یک عدد سیب گلاب به از بین بردن میکروب های موجود در دهان و دندان کمک کرده و بوی بد دهان را برطرف می کند.

4. درمان آلزایمر

خواص آنتی اکسیدانی سیب گلاب تا حد زیادی از سلول های مغز در برابر آلزایمر و فراموشی محافظت می کند.

5. تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از مهم ترین خواص سیب گلاب تقویت سیستم ایمنی بدن است. ویتامین C موجود در سیب گلاب باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و بدن را در مقابل بیشتر بیماری ها مقاوم می کند.

ارزش غذایی سیب گلاب

6. استحکام لثه و دندان

یکی از مهم ترین خواص سیب گلاب، به بهداشت دهان و دندان مربوط می شود. مصرف سیب گلاب به علت اسیدهای موجود در آن باعث استحکام و تقویت لثه ها و دندان ها می شود.

7. برطرف کردن مشکلات معده

فیبر و مواد مغذی در سیب گلاب به درمان مشکلات معده نظیر ترش کردن، رفع کردن حالت تهوع و درد معده کمک زیادی می کند.

8. درمان نیش زنبور یا عقرب

بهتر است یک تکه سیب گلاب را روی ناحیه گزیدگی زنبور یا نیش عقرب قرار داده و روی پوست خود بزنید. این کار به درمان نیش زنبور یا عقرب کمک می کند.

9. تقویت مغز و اعصاب

مصرف سیب گلاب باعث تقویت اعصاب شده و به حفظ روحیه افراد کمک می کند. این سیب دارای خاصیت آرامش بخشی است و تقویت مغز را به دنبال دارد. به طور کلی، فسفر موجود در سیب گلاب باعث تقویت اعصاب می شود.

10. کاهش ضعف نیروی ذهنی و خستگی

مصرف ترکیب فالوده سیب گلاب به همراه زعفران، عسل و گلاب، یک ساعت پیش از غذا و یا 2 ساعت پس از خوردن غذا باعث می شود خستگی بدن تان رفع شود و علاوه بر این کاهش ضعف نیروی ذهنی بدن را برطرف می کند.

فواید و خواص سیب گلاب

11. پیشگیری از درد مفاصل و بیماری نقرس

سیب گلاب چربی ندارد و باعث کاهش اوره در بدن می شود. سیب گلاب هم به صورت پخته و هم خام مانع تشکیل اسید اوریک در بدن شده و اسیدهای ادرار به خصوص اسید فرمیک را بالا می برد. مصرف سیب گلاب از بروز درد مفاصل و بیماری نقرس جلوگیری می کند.

12. جلوگیری از بروز سرطان

سیب گلاب دارای آنتی اکسیدان های فراوان است. آنتی اکسیدان های موجود در سیب گلاب از سرطان جلوگیری می کند. خوب است بدانید که یکی از سرطان های قابل پیشگیری با مصرف سیب گلاب، سرطان ریه است.

13. جوان سازی و رفع چروک صورت

سیب گلاب سرشار از ویتامین C است و یک آبرسان به شدت قوی محسوب می شود. این ویتامین به عنوان یک آبرسان قوی برای پوست عمل کرده و خاصیت کشسانی پوست را افزایش می دهد و از این طریق باعث کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست خواهد شد.

14. تنظیم فشار خون

یکی از اصلی ترین خواص سیب گلاب این است که باعث تنظیم فشار خون می شود. مصرف سیب گلاب و حتی بوییدن آن نیز به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

15. بهبود عملکرد دستگاه گوارش

از خواص سیب گلاب می توان به داشتن فیبر بالا اشاره کرد. این میوه به علت دارا بودن فیبر در بهبود عملکرد دستگاه گوارش نقش مهمی دارد.

نگاهی به خواص سیب گلاب

16. مفید برای جنین و خانم های باردار

فولات برای پیشگیری از نقص لوله عصبی در دوران بارداری مفید است و سیب گلاب مقدار زیادی فولات دارد. مطالعات نشان می دهد که مصرف سیب گلاب در دوران بارداری باعث عدم ابتلای جنین به بیماری های ریوی و آسم می شود.

17. پیشگیری از یبوست

مصرف سیب گلاب باعث بهبود حرکات روده شده و از یبوست جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که در صورت ابتلا به یبوست، مصرف سیب گلاب به درمان این مشکل کمک خواهد کرد.

18. تقویت و افزایش رشد مو

آنتی اکسیدان های موجود در سیب گلاب، باعث افزایش گردش خون در سر شده و تقویت و افزایش رشد مو را به دنبال دارد.

19. درمان کم خونی

سیب گلاب دارای مقدار زیادی آهن است و به همین خاطر کم خونی فقر آهن را در افراد به خصوص در نوزادان و کودکان درمان می کند.

20. کاهش کلسترول خون

مطالعات نشان می دهد که مقدار فراوان فیبر موجود در سیب گلاب کاهش کلسترول خون را به دنبال دارد. کاهش کلسترول از بروز بیماری های قلبی و عروقی در فرد جلوگیری می کند. به یاد داشته باشید پلی فنول ها ترکیباتی هستند که خواص آنتی اکسیدانی دارند. این ترکیبات در سیب گلاب نیز وجود دارد و از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کنند. به همین دلیل برای کاهش کلسترول بالای خون خود، مصرف سیب گلاب را فراموش نکنید.

آشنایی با مهم ترین خواص سیب گلاب

21. کاهش اضطراب، استرس و بی خوابی

مصرف سیب گلاب باعث کاهش اضطراب و استرس در فرد می شود و بی خوابی را درمان می کند. اگر سیب گلاب را با عسل و زعفران ترکیب کنید، مصرف آن نتیجه تأثیرگذاری به دنبال خواهد داشت.

22. کاهش وزن

یکی از مهم ترین خواص سیب گلاب کمک به کاهش وزن در افراد است. مصرف این سیب به دلیل داشتن فیبر اشتها را در افراد کم کرده و با جلوگیری از پرخوری، باعث کاهش وزن می شود. مطالعات نشان می دهد که مصرف 3 تا 6 عدد سیب گلاب در روز منجر به لاغری خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان