سازمان جهانی بهداشت خبر داد؛

مرگ سالانه نیم میلیون نفر به دلیل گرمای شدید هوا

در این میان، ۱۷۶ هزار و ۴۰ مرگ در اروپا رخ داده و این بدان معناست که ۳۶ درصد مرگ و میر مرتبط با گرما در اروپا رخ داده است.

سازمان جهانی بهداشت نسبت به عواقب شدید گرمای هوا هشدار داد و خواستار مراقبت‌های ویژه از سوی دولت‌ها و مردم در این خصوص شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، برآورد‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد از سال 2000 تا 2019 سالانه حدود 489 هزار نفر در سراسر جهان به دلیل گرمای شدید جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پولیتیکو، در این میان، 176 هزار و 40 مرگ در اروپا رخ داده و این بدان معناست که 36 درصد مرگ و میر مرتبط با گرما در اروپا رخ داده است.

هانس هنری پی. کلوگ، مدیر سازمان جهانی بهداشت در اروپا با بیان اینکه منطقه اروپایی این سازمان با 53 کشور عضو، دو برابر میانگین جهانی در حال گرم شدن است گفت که مرگ و میر ناشی از گرما در اروپا طی دو دهه گذشته حدود 30 درصد افزایش یافته است. او در ادامه بیماری‌های قلبی عروقی، تنفسی، دیابت و سلامت روان را با گرما مرتبط دانست و خواستار اقدام بین‌المللی در این خصوص شد. 

کلوگ از مردم خواست از فعالیت‌های شدید در زمان اوج گرما اجتناب کنند، خانه‌ خود را خنک نگه دارند، آب بنوشند و سلامت افراد آسیب‌پذیر را بررسی کنند. این مقام سازمان ملل همچنین خواستار توجه ویژه به سالمندان شد و گفت: «مراقب خود و دیگران باشید، به خصوص سالمندانی که بیشتر وقت خود را تنها می‌گذرانند».

گرمای شدید هوای امسال سبب جان باختن بیش از هزار نفر شده و تعطیلی 80 درصد مدارس در آفریقا و آسیا را در پی داشته است. همچنین سازمان بین‌المللی کار می‌گوید بیش از 70 درصد نیروی کار در دنیا (2.4 میلیارد نفر) اکنون در معرض خطر گرمای شدید هوا هستند. این رقم در آفریقا 93 درصد و در کشور‌های عربی حدود 84 درصد است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان