چمن ورزشگاه آزادی به تختی خواهد رفت!

دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها درباره مسائل مختلفی صحبت کرد.

چمن ورزشگاه آزادی به تختی خواهد رفت!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ داوود رفعتی، دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها اعلام کرد که امکان دارد چمن ورزشگاه آزادی به ورزشگاه تختی منتقل شود.

داوود رفعتی درمورد شرایط نامناسب ورزشگاه تختی تهران در فاصله 13 روز تا آغاز لیگ برتر، اظهار داشت:

اصلی‌ترین مشکل ورزشگاه مربوط به گیت‌ها و چمن آن است. 2 روز قبل جلسه‌ای با حضور مدیر کل ورزش و جوانان تهران برگزار و قرار شد 1500 متر چمن به استادیوم بیاورند. البته امکان دارد این مقدار چمن را از ورزشگاه آزادی به تختی منتقل کنند یا بخرند.

وی افزود:

پیمانکار ورزشگاه آزادی هم با حضور در استادیوم تختی کار را انجام می‌دهد. همان پیمانکاری که پس از بازی پرسپولیس و النصر وقتی زمین به آن حالت درآمد، مسئولیت بهسازی زمین را برعهده گرفت و در سریع‌ترین زمان ممکن شرایط خوبی را برای زمین در بازی نساجی مقابل الهلال ایجاد کرد. او کارش را به خوبی بلد است. 

دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها تصریح کرد:

مشکل بعدی ورزشگاه تختی، مربوط به گیت‌ها است. قرار بود استقلال و پرسپولیس تا امروز هر کدام 17 میلیارد و نیم به ورزشگاه تختی کمک کنند که تاکنون این کار انجام نشده است. شب گذشته با رضا درویش صحبت کردم که گفت تا شنبه پول را واریز می‌کنیم. فرشید سمیعی اکنون در ترکیه است و سعی دارم تا فردا طبق صحبت با مدیرعامل استقلال، وضعیت پرداختی این باشگاه را هم مشخص کنم. سایر کارهای مربوط به ورزشگاه تختی در حال انجام است. داشتن پیست تارتات جزو الزامات نیست. الزامات شامل نور، ورودی و خروجی تیم‌ها، رختکن، اتاق VAR، ورودی اتوبوس تیم‌ها و ... است.

وی درخصوص اینکه با وجود مطرح شدن نام ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برای میزبانی استقلال و پرسپولیس، دبیر هیات این استان اعلام کرده تاکنون اتفاقی در این خصوص نیفتاده است، توضیح داد:

این مسائل بیشتر در رسانه‌ها مطرح شده است. درحالیکه باید ابتدا به صورت کتبی درخواست خود را به سازمان لیگ مطرح کنند تا آمادگی ورزشگاه ارزیابی شود.

رفعتی درمورد شرایط عجیب سکوهای ورزشگاه تختی مثل رویش گیاه روی‌ ‌آنها، گفت:

این موضوع به راحتی قابل حل است. پس از شست و شو و پاکسازی صندلی‌ها، این بوته‌ها نیز کنده می‌شود و کار سختی هم نیست. در حیاط یک منزل مسکونی نیز امکان رویش علف وجود دارد و آن را مشکل خاصی نمی‌بینم. مشکل اصلی چمن است که کارش را شروع کرده‌اند و با دریافت پول از سرخابی‌ها، مشکل گیت هم حل می‌شود.


وی درپاسخ به این سوال که در صورت واریز نشدن این مبلغ، تکلیف میزبانی استقلال و پرسپولیس چه خواهد شد، توضیح داد:

در صورتی که ورزشگاه آماده نشود، سازمان لیگ تصمیم می‌گیرد این تیم‌ها در کدام ورزشگاه بازی کنند. ورزشگاه جایگزین هم داریم. هنوز وقت داریم که اگر ورزشگاه تختی نرسید، برای جایگزینی‌اش تصمیم بگیریم.

دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد سازمان لیگ تصمیم بگیرد بازی‌های این 2 تیم را بدون تماشاگر در استادیوم دستگردی برگزار کند، گفت:

به هیچ وجه!

رفعتی درمورد شرایط ورزشگاه شهرقدس، عنوان کرد:

شهردار و اعضای شورای شهر شهرقدس در جلسه اخیر حضور داشتند و قرار است امروز در این مورد با هم صحبت کنیم. این ورزشگاه قرار است در اختیار تیم‌های هوادار و چادرملو قرار بگیرد و اگر استادیوم شهدا هم نرسد، بازهم سازمان لیگ درمورد میزبانی این 2 تیم تصمیم‌گیرنده است.


دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها درمورد تعداد استادیوم‌های آماده برای میزبانی لیگ، عنوان کرد:

تا همین الان 13-12 ورزشگاه آماده هستند. مثلا در تبریز و خوزستان 2 استادیوم یا در استان کرمان، نزدیک 6 ورزشگاه آماده داریم. البته ورزشگاه غدیر را در اهواز کنار بگذارید اما شرایط استادیوم تختی آبادان و شهدای فولاد خوب است. ورزشگاه اراک آماده است. 

رفعتی اضافه کرد:

روز گذشته از استادیوم سردار آزادگان قزوین بازدید کردیم. مشکل این ورزشگاه نور است که قول دادند در هفته پیش رو آن را حل کنند. بار دیگر از آن بازدید و لوکس سنجی خواهیم کرد. شماره‌گذاری صندلی‌ها در حال انجام است. پارکینگ‌ها هم باید آماده شود. با رفع این موانع بازی‌های شمس آذر در همین استادیوم انجام خواهد شد. در غیر این صورت ورزشگاه جایگزین انتخاب می‌شود.

وی درمورد وضعیت ورزشگاه وطنی قائمشهر، خاطرنشان کرد:

هیچ کاری به جز خراب کردن یک دیوار برای ورود اتوبوس در این استادیوم انجام نشده است و هنوز سقفی برای ورود اتوبوس نصب نکرده‌اند. باید شرایطی را برای ورود ایمن اتوبوس ایجاد کنند که این کار را هم مثل نصب گیت‌ها، جا به جایی ورودی بانوان، گیت VIP، جایگاه خبرنگاران و ... انجام نداده‌اند. اگر در این هفته این کارها انجام شد، به نساجی میزبانی می‌دهیم. در غیر این صورت طبق نظر سازمان لیگ، بازی‌های نساجی خارج از استان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد استانداردسازی درمورد ورزشگاه فولادشهر، در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد:

هنوز مسئولان این ورزشگاه پاسخ تماس‌های مرا نداده‌اند اما طبق اطلاعات من، در این ورزشگاه هم کاری انجام نشده است. این استادیوم هم مانند تختی انزلی، وطنی قائمشهر و غدیر اهواز، شرایط سختی برای میزبانی دارند. برق ورزشگاه غدیر درست شده اما کارهای مربوط به نور و گیت‌ها انجام نشده است. اگر مشکل نور حل شود، بازی‌های استقلال خوزستان را بدون تماشاگر برگزار می‎‌کنیم. در خوزستان به دلیل در اختیار داشتن ورزشگاه‌های فولاد و نفت آبادان مشکلی نداریم.

رفعتی اضافه کرد:

سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هیچ نقشی در آماده کردن ورزشگاه‌ها ندارند. همه تیم‌ها باید ورزشگاه اول و دوم خود را معرفی  کنند که اگر شرایط این 2 استادیوم مناسب بود، بازی‌هایشان در آنها انجام می‌شود. در غیر این صورت سازمان لیگ تصمیم خواهد گرفت. سازمان لیگ و فدراسیون به باشگاه‌ها برای آماده شدن ورزشگاه کمک می‌کنند اما طبق آیین نامه آماده سازی ورزشگاه فقط وظیفه باشگاه است. تا 18 مرداد (یک هفته قبل از آغاز دوباره مسابقات) درباره ورزشگاه‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم. قطعاً هر تیمی ورزشگاهش آماده نشود باید در ورزشگاه دیگری میزبانی کند. 

وی افزود:

الان تیم ملی ما با قرقیزستان بازی دارد. اگر ناظر AFC ببیند ورزشگاهی که معرفی کردیم، آماده است همه موارد را تیک می‌زند. به قول مهدی تاج مثلا یک ناظر بنگلادشی می‌آید فیلم و عکس‌هایش را می‌گیرد و نظر خود را درمورد آماده بودن ورزشگاه اعلام می‌کند. ما هم برای بازی تیم ملی ورزشگاه نقش جهان را معرفی کرده‌ایم که شنیده‌ام مشکل چمنش نیز طبق همکاری با یک پیمانکار جدید؛ رفع خواهد شد. 

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان