هشدار گوگل : امنیت گوشی های سامسونگ در خطر است

گوگل از کاربران می‌خواهد برای مقابله با حملات امنیتی و حفظ حریم خصوصی، شبکه‌ی ۲G را روی دستگاه‌های اندرویدی خود غیرفعال کنند. بر اساس اعلام این شرکت، گزینه‌ی غیرفعال‌سازی شبکه‌ی ۲G از زمان عرضه‌ی اندروید ۱۲ در اختیار کاربران سامسونگ قرار گرفته است.

گوگل درمورد نبود قابلیت امنیتی مهمی در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ هشدار داد که می‌تواند کاربران را درمعرض حملات امنیتی و نقض حریم خصوصی قرار دهد و زمینه‌ساز کلاهبرداری از آن‌ها شود.
 
به گزارش خبرآنلاین به نقل از زومیت، براساس توضیحات گوگل، کلاهبرداران می‌توانند از دستگاه‌های شبیه‌ساز برج‌های ارتباطی تلفن‌ همراه که با نام‌های دیگری مثل False Base Station یا Stingray شناخته می‌شوند، برای ایجاد شبکه‌های 4G و 5G اختصاصی خود استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند این شبکه‌ها را طوری شخصی‌سازی کنند که شبیه شبکه‌های اپراتورهای معتبر به‌نظر برسند. در این شرایط امکان دارد گوشی‌ها به‌دلیل عدم توانایی در تشخیص شبکه‌ی واقعی از جعلی، به شبکه‌های تقلبی متصل شوند. پس‌از اتصال، مجرمین این دستگاه‌ها را مجبور به برقراری ارتباط با شبکه‌ی 2G شبیه‌سازی‌شده‌ی خود می‌کنند.
 
شبکه‌ی 2G از بسیاری تدابیر امنیتی که شبکه‌های 4G و 5G ارائه می‌دهند بی‌بهره است. مجرمین با سؤاستفاده از نبود همین ویژگی‌های امنیتی می‌توانند برای این دستگاه‌ها پیامک‌های حاوی هرزنامه (اسپم) ارسال کنند که زمینه‌ را برای فریب کاربران و درنتیجه‌ کلاهبرداری و سوءاستفاده از آن‌ها فراهم می‌کند. مجرمان همچنین قادر خواهند بود با جاسوسی روی ارتباطات افراد، اطلاعات آن‌ها را به‌سرقت ببرند.
 
گوگل از کاربران می‌خواهد برای مقابله با حملات امنیتی و حفظ حریم خصوصی، شبکه‌ی 2G را روی دستگاه‌های اندرویدی خود غیرفعال کنند. بر اساس اعلام این شرکت، گزینه‌ی غیرفعال‌سازی شبکه‌ی 2G از زمان عرضه‌ی اندروید 12 در اختیار کاربران قرار گرفته است.
 
متأسفانه گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ با گذشت بیش‌از دو سال از انتشار قابلیت غیرفعال‌سازی شبکه‌های 2G در سیستم‌عامل اندروید، همچنان چنین گزینه‌ای را ارائه نمی‌دهند. هیچکدام از حالت‌های شبکه‌ای که سامسونگ در دستگاه‌هایش ارائه می‌کند امکان غیرفعال‌سازی شبکه‌ی 2G را فراهم نمی‌کنند.
 
نبود ویژگی غیرفعال‌سازی شبکه‌ی 2G روی گوشی سامسونگ و تبلت سامسونگ، کاربران این دستگاه‌ها را دربرابر حملات ذکرشده و درنتیجه، کلاهبرداری و فریب آسیب‌پذیر می‌کند. امیدواریم سامسونگ با درنظر گرفتن این مسئله، به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای همه‌ی دستگاه‌های گلکسی خود منتشر کند و امکان غیرفعال‌سازی شبکه‌ی 2G را در اختیار کاربران قرار دهد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان