آموزش و پرورش : هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل باز بماند / احراز سکونت محل زندگی دانش‌آموز برعهده مدیر مدرسه است

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید کاری کرد که هیچ دانش‌آموزی از مدرسه و چرخه تحصیل بازنماند، ادامه داد: در سطح منطقه ستادی تحت عنوان ستاد ثبت‌نام برای تنظیم‌گری تشکیل شده که اگر مکانی یا محله‌ای امکانات لازم را برای ارائه خدمت ندارد، شرایط به گونه‌ای هدایت شود که به بهترین شکل مانند ایجاد کلاس جدید ب ...

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که هیچ دانش آموزی نباید از چرخه تحصیل باز بماند.
 
سید مجتبی هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حضور مدارس در محلات به عنوان یک ضرورت است گفت: تصور اینکه هر جایی به صورت سیستمی جمعیت هست مدرسه نیز وجود دارد اشتباه است به دلیل آنکه زیرساخت‌ها با جمعیت مطابقت ندارد.
 
وی با بیان اینکه در بسیاری از مکان‌ها عواملی مانند نزدیک و دور بودن مدرسه برای خانواده‌ها بسیار اهمیت دارد افزود: مهاجرت‌ها، جابجایی جمعیت، عمر مدارس (مدارسی که عمر استفاده از آن‌ها زیاد بوده و استفاده مجدد از آن امکانپذیر نیست)، خارج بودن مدرسه از جریان خدمت‌دهی و عدم تامین زمین از جمله مسائلی زیرساختی شرایط مطابقت جمعیت و مدرسه است.
 
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید کاری کرد که هیچ دانش‌آموزی از چرخه تحصیل بازنماند، ادامه داد: در سطح منطقه ستادی تحت عنوان ستاد ثبت‌نام برای تنظیم‌گری تشکیل شده که اگر مکانی یا محله‌ای امکانات لازم را برای ارائه خدمت ندارد، شرایط به گونه‌ای هدایت شود که به بهترین شکل مانند ایجاد کلاس جدید به کار خود ادامه دهد.
 
هاشمی با بیان اینکه گاهی در یک مدرسه امکان ایجاد فضای فیزیکی وجود دارد ولی مدیر مدرسه امکان تشکیل کلاس را ندارد گفت: مدیر مدرسه باید به اداره پیشنهاد تامین کند چرا که برای تامین نیروی انسانی باید هماهنگی ایجاد شود، لذا رفت و آمد بین مدرسه و آموزش و پرورش منطقه امری عادی است تا منطقه هم بداند اگر ثبت‌نام از یک کلاس به کلاس دیگر انجام شد برای آن مدرسه، معلم تامین کند.
 
وی با بیان اینکه گاهی والدین اقدام به نوشتن قولنامه غیرواقعی می‌کنند افزود: احراز سکونت در آیین‌نامه به عهده مدیر مدرسه است، چرا که این یک تصمیم اقتضایی است و مدیر مدرسه تشخیص می‌دهد، به هر حال ناهمگونی زیادی در سکونت‌ها وجود دارد.
 
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره موضوع رسیدگی به اعتراضات در مورد مدارس نیز ادامه داد: رسیدگی به اعتراضات در مرکز نیروی انسانی برنامه‌ریزی شده، ما بر فرایند اعتراضات نظارت می‌کنیم و بر خود ماهیت کار نظارت نمی‌کنیم.
 
هاشمی با بیان اینکه فرآیند اعتراضات در دو سال گذشته سامان‌دهی شده اظهار کرد: هر کسی می‌تواند در زمان مشخص اعتراض خود را در سامانه ثبت و دلایلش را ابراز کند، دلایل اخذ و در سامانه به شکل منظمی قابلیت پیگیری دارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان