طلسم پرتاب ماهواره های استارلینک شکست

براساس توضیحات ماموریت اسپیس‌ایکس، این دوازدهمین پرتاب و فرود برای این تقویت‌کننده ویژه بود. ۹ مورد از این ۱۲ پرواز، ماموریت‌های استارلینک بوده‌اند.

23 ماهواره «استارلینک» با موشک «فالکون 9» راهی مدار زمین شدند.
 
به گزارش ایسنا، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) گروه دیگری از ماهواره‌های «استارلینک»(Starlink) خود را در اوایل امروز دوم اوت به مدار زمین پرتاب کرد و بدین ترتیب، پس از شکست روز 11 ژوئیه توانست به کار خود در پرتاب ماهواره‌ها بازگردد.
 
به نقل از اسپیس، یک موشک «فالکون 9»(Falcon 9) در ساعت 1:01 بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی با 23 ماهواره استارلینک از «مرکز فضایی کندی» ناسا در فلوریدا بلند شد.
 
اولین مرحله فالکون 9 حدود هشت دقیقه پس از پرتاب طبق برنامه‌ریزی به زمین بازگشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد. براساس توضیحات ماموریت اسپیس‌ایکس، این دوازدهمین پرتاب و فرود برای این تقویت‌کننده ویژه بود. 9 مورد از این 12 پرواز، ماموریت‌های استارلینک بوده‌اند.
 
طلسم پرتاب ماهواره های «استارلینک» شکست
 
در همین حال، مرحله بالایی فالکون 9 به حمل 23 ماهواره استارلینک به سوی مدار پایین زمین ادامه داد تا آنها را حدود 64 دقیقه پس از پرتاب در آنجا مستقر کند.
 
پرتاب روز جمعه، چهارمین پرتاب اسپیس‌ایکس در کمتر از یک هفته پس از پرتاب استارلینک در 27 ژوئیه و دو پرتاب دیگر در 28 ژوئیه بود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان