نصرالله: کمی خوشحال شدید اما بسیار گریه خواهید کرد

وعده انتقام سخت از اسرائیل

شماره روزنامه: ۶۰۶۹ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۱۳ ...

او که در جریان مراسم تشییع جنازه شکر در یک سخنرانی تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: «ما وارد مرحله جدیدی از نبرد شده‌ایم.» نصرالله با خطاب مستقیم به اسرائیل هشدار داد: «شما متوجه خطوط قرمزی که عبور کرده‌اید، نیستید.» او افزود: «پاسخ به‌صورت گسترده و همزمان خواهد آمد.»

مقامات و دیپلمات‌ها در خاورمیانه گوش به این سخنرانی سپرده بودند تا ببینند آیا نشانه‌ای مبنی بر تغییر مسیر حزب‌الله در درگیری‌اش با اسرائیل -خواه از طریق تشدید پاسخ نظامی یا تلاش برای کاهش فشار و اجتناب از جنگ همه‌جانبه- وجود دارد یا خیر؟ اگرچه او گفت که این گروه و متحدانش در حال کار بر روی «یک پاسخ واقعی، نه یک پاسخ نمایشی چنان‌که برخی می‌خواهند نشان دهند» هستند، اما در عین حال افزود که واکنش اسرائیل تعیین می‌کند که آیا جنگ تشدید می‌شود یا خیر؟

سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «آنچه در حال رخ دادن است، دیگر بحث جبهه‌های پشتیبانی نیست، بلکه یک نبرد بزرگ است که میدان‌های نبرد آن شامل غزه، جنوب لبنان، یمن، عراق و ایران است.» او تاکید کرد: «لحن رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از ترور هنیه تندتر از لحن ایشان پس از هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق بود. وقتی ایرانی‌ها از ترور هنیه صحبت می‌کنند، معتقدند که این حادثه به حاکمیت، امنیت ملی و حیثیت آنها لطمه زده است.» نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها گفت: «کمی خوشحال شدید اما بسیار گریه خواهید کرد؛ چون نمی‌دانید از کدام خطوط قرمز عبور کرده‌اید.

آیا تصور می‌کنید شهید اسماعیل هنیه را در تهران ترور می‌کنید و ایران سکوت می‌کند؟ دشمن باید منتظر خشم و انتقام این امت باشد.»او تاکید کرد: «من به حامیان مقاومت اطمینان می‌دهم به سرعت خلأهایی را که با شهادت یکی از رهبرانمان پیش می‌آید، پر کنیم و ما نسلی از رهبران عالی و بی‌نظیر داریم، به همین خاطر اهداف دشمن محقق نخواهد شد.» دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «وارد مرحله جدیدی شده‌ایم و فشار بر همه جبهه‌ها برای وادار کردن مقاومت به تسلیم شدن، به هیچ وجه موفقیت‌آمیز نخواهد بود.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان سخنرانی خود به اظهارات نتانیاهو در کنگره آمریکا اشاره کرد و گفت: «صحنه سخنرانی نتانیاهو در کنگره در میان تشویق حاضران، بزرگ‌ترین صحنه نفاق در جهان بود.»به گفته تحلیلگران، حمله روز سه‌شنبه اسرائیل به جنوب لبنان به چند دلیل قابل توجه بود: این حمله یک شخصیت بلندپایه را در هسته داخلی حزب‌الله ترور کرد؛ باعث تلفات غیرنظامی شد؛ این موشک به کمتر از سه مایلی مرکز شهر بیروت، پایتخت لبنان، که تا حد زیادی از خشونت مستقیم در امان بود، برخورد کرد. برخی از تحلیلگران می‌گویند که حزب‌الله به‌دلیل این واقعیت‌ها می‌تواند احساس کند که مجبور است به‌شدت پاسخ دهد.اما حزب‌الله از زمان حمله روز سه‌شنبه، شدت حملات خود را در امتداد مرز شمالی اسرائیل کاهش داده است؛ نشانه‌ای دال بر اینکه نشان می‌دهد رهبران حزب‌الله به نیروهای خود در خط مقدم دستور داده‌اند که آرامش خود را حفظ کنند.

نصرالله هم در سخنرانی خود به همین نکته اشاره کرد. او افزود که انتقام قتل شکر انجام خواهد شد. نصرالله خطاب به اسرائیل گفت: «تنها چیزی که بین ما و شماست، روزها، شب‌ها و میدان جنگ است.» پس از پایان سخنرانی نصرالله، تابوت شکر به خیابان بیرون منتقل شد و با دریایی از عزاداران روبه‌رو شد. مردم به این طرف و آن طرف می‌جستند تا به جسد او نزدیک‌تر شوند و درحالی‌که تشییع جنازه در حومه جنوبی بیروت انجام می‌شد، مشت‌هایشان را گره کرده، به هوا بلند می‌کردند. جمعیت فریاد می‌زد: «نه فرار، نه عقب‌نشینی.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان