ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی:

هدف نهایی خدا از نزول قرآن تلاوت آن نیست

گروه حوزه‌های علمیه: مفسر قرآن کریم گفت: تلاوت قرآن بسیار خوب و دارای ثواب و برکات فراوان است، اما هدف خداوند از نزول قرآن تنها تلاوت کلام الهی نیست، بلکه هدف تدبر و عمل به آن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی شب گذشته 24 خرداد در دیدار سردار مجتبایی، فرمانده انتظامی استان قم و کارکنان حافظ قرآن ناجای قم، با استناد به آیاتی از قرآن کریم و با بیان این‌که قرآن به نور و وسیله شفا تشبیه شده است، تاکید کرد: قرآن تنها برای تلاوت و خواندن نیست، هرچند این امور شایسته و مطلوب است، اما هدف نهایی نیست. 

ایشان با تاکید بر این‌که باید زندگی، رفتار و کردار خود را قرآنی و بر مبنای آموزه‌های دینی منطبق کنیم، تصریح کرد: اگر قرآن را تلاوت کنیم و بخوانیم، اما مطابق آموزه‌های آن عمل نکنیم، فایده‌ای ندارد.

این مفسر قرآن یکی از برکات نظام اسلامی را وارد کردن قرآن در عرصه‌ها و شئون مختلف زندگانی دانست و تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این‌گونه نبود که در نیروهای انتظامی و نهادهای مشابه قرآن ظهور و بروز داشته باشد؛ اما امروز در نیروی انتظامی که ماهیت آن برقراری نظم و امنیت است، حافظان قرآن فراوانی حضور دارند و این بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی ابراز داشت: جمهوری اسلامی برکات بسیاری داشته است که بسیاری از آن غافل‌اند، یکی از این برکات ورود پررنگ قرآن به زندگی مردم است.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که فعالیت و کار قرآنی سبب برکات متعدد در زندگی انسان می‌شود، اظهار کرد: سعی کنید به موازارت حفظ و تلاوت قرآن، در محتوای آن بیندیشید و به محتوای آن عمل کنید و مطمئن باشید برای شما اسباب خیر و برکت خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان