ترور شهید هنیه؛ قله یخی برآمده ازعظمت پنهان در درون واقعیتهای مستور

محمدصادق فتح اللهی - دکترای جامعه شناسی توسعه اجتماعی

 خبر ناگهانی و بهت آور بود ... اسماعیل هنیه که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آقای دکتر پزشکیان به ایران سفر کرده بود، در تهران ترور شد...کسی را یارای باور کردن نبود ... هرکسی با هر گرایش و سلیقه ای از شنیدن این خبر بهت زده میشد ... مگر چنین چیزی ممکن بود ... آنهم در تهران که لقب قلعه امن بخود گرفته و ایران اسلامی که در محاصره اقیانوسی از تلاطم و توطئه و آتش بسر برده، همواره از امنیت برخوردار بوده است و اساسا یکی از پندارهای عموم مردم اینست که اگر گرانی هست و ناکارآمدی در نظام اداری مشاهده میشود واگر بعضا دچار عدم شایسته سالاری در برخی حوزه ها هستیم ( عموما در بخش اداری و اجرایی و صنعتی کشور) اما برعکس در حوزه های صنایع دفاعی و امنیتی وفرماندهی در حد بالایی از شایستگی و کارآمدی بسر می بریم و این گزاره مورد تایید دوستان و منتقدین و حتی اغیار و بیگانگان است. حال با این مقدمه چند ملاحظه مورد تاکید است.

1- یک عملیات ترور، هر چقدر هم پیچیده و از حیث اجرا بسیار مشکل باشد، در هیچ کجای جهان بعنوان یک اقدام نظامی و اطلاعاتی ارزشمند و متهورانه شناخته نشده و هرگز قابل دفاع و احترام نیست. برخلاف آن اقدامات نظامی کلاسیک و یا چریکی در هر سطحی مورد تقدیر و ارزش گذاری است. خاصه که هدف ترور، یک شخصیت عالیقدر و مورد احترام و یک مجاهد با سابقه در جبهه مقاومت نظیر شهید اسماعیل هنیه و از تبار شهید سلیمانی و ابوالمهدی المهندس و عماد مغنیه و سردار همدانی باشد. لذا طبیعی است که موجی از انزجار از سوی آزادیخواهان و افکار عمومی جهانیان با هر دین و ایدئولوژی برمی‌خیزد که بسامد آن کاخ ستم دژخیمان صهیونیست و باند جنایتکار نتانیاهو را ویران خواهد کرد و آن روز چندان دور نیست.


2- در پی این واقعه پیامهای مختلفی منتشر شدکه حاکی از همدردی با آلام ملت مسلمان و مظلوم فلسطین و هم آوا با آرمانهای جبهه مقاومت و محکومیت این اقدام شنیع بود. مخصوصا که شخصیت هدف ترور، در یک سفر رسمی و با گذرنامه دیپلماتیک و در کشور ثالث  وبعنوان یک مهمان عالیرتبه مورد هجمه واقع شده است. به همین سبب است که رهبر معظم انقلاب اسلامی و یا شخص ریاست جمهوری با آن تعابیر عالی از شهید هنیه یاد کرده و صحبت از انتقام و خونخواهی کرده اند. امری که حتی از زاویه نگرش حقوق بشر غربی و منشور کذایی ملل متحد هم قانونی و پذیرفته است و برابر اخبار موثق، تدابیر لازم برای پاسخ هم ارز با این تهدید امنیت ملی و بین المللی نیز اتخاذ شده و در موعد لازم عملیاتی خواهد شد.

3-  هدف غایی این اقدام شنیع صهیونیستها، توسعه میدان جنگ از سرزمینهای اشغالی به جغرافیای موسع خاورمیانه به منظور نجات دولت ورشکسته نتانیاهو از ورطه حاصل از عملیات طوفان الاقصی است و لذا نبایست در زمین طراحی شده صهیونیستها و در تور عملیاتی طراحی شده در سفر اخیر وی به وانشنگتن بازی کرد و مقامات نظام و فرماندهان جبهه مقاومت قطعا با دوراندیشی لازم و فرصت شناسی دقیق، پاسخ درخور و فراتر از حملات موشکی ویران کننده خواهند داد.

4- زمان و مکان این عملیات تروریستی که منجر به شهادت یکی از فرماندهان بزرگ جبهه مقاومت شد، بسیار دقیق انتخاب شده چرا که در زمان استقرار دولت جدید و در قلب فرماندهی جبهه مقاومت یعنی تهران اتفاق افتاده است. قطعا از اهداف جریان صهیونیسم و استکبار، ایجاد اختلاف در داخل کشور و در بین جریانهای سیاسی رقیب انتخاباتی دیروز و در ادامه کشاندن دامنه اختلاف به اضلاع بین المللی جبهه مقامت و حامیان شیعی و اهل سنت  خواهد بود و لذا بر همگان است که در اظهارات خود انگشت اتهام را به سمت دشمنان نشاندار یعنی آمریکا و اسراییل بگیرند و بایستی از هرگونه اظهار نظر که بر وحدت ملی و یکپارچگی عمومی اثر شکننده و تخریب بگذارد، و بایستی پرهیز شود وگرنه راقمان تحلیلهای منبعث از جبهه گیریهای انتخاباتی در جبهه دشمنان عمل می کنند هرچند در لباس دوست جلوه کنند! عظمت این همدلی ملی و همبستگی امت اسلامی را در نماز بر پیکر شهید مشاهده کردیم که رهبر شیعیان بر پیکر مجاهد نستوه اهل سنت، اقامه نماز کرد و ملت مسلمان ایران این پیکر را بدوش کشید و به منزل ابدیش تشییع نمود.

5- در پی این ترور برخی اصحاب قلم و نیز زردنویسان فضای مجازی و رسانه ای، متاسفانه با فرصت طلبی غرض ورزانه، انگشت اتهام خود را به سمت نهادهای امنیتی و حفاظتی نشانه رفته اند. متاسفانه اغلب این اظهارنظرات یا از سر عدم آشنایی و فقدان تحلیل از عمق واقعیت یک عملیات تروریستی است(ساده انگارانه بودن تحلیلها) و یا از سر کینه و نقار و غرض نسبت به نهادهای امنیتی بعلت ضربه هایی که قبلا دریافت کرده اند. در هر حالت ضمن اینکه بایستی گوشزد کردکه اختلاف سلایق در میان نهادهای امنیتی، طبعا به بروز حفره و ناهماهنگی کمک می کند و بایستی این خیل سربازان گمنام و خوشنام امام زمان(عج) در سپاه و وزارت اطلاعتن را بسمت اصلاح وضع موجود و خروج از برخی ناهماهنگی های غیر ساختاری و عمدتا عملیاتی و سلیقه ای ارشاد نمود. اما درعین حال منصفانه باید قدردان زحمات طاقت فرسای شبانروزی ایشان در رودررویی و پنجه در پنجه انداختن شان با خون آشام ترین سرویسهای جاسوسی و ضد امنیتی مانند سیا و موساد و شاباک و انبوهی از مزدوران و جیره خواران داعشی و پان و ... مستقر در کشورهای همسایه شرق و شمالغرب و حاشیه خلیج فارس باشیم و گفته‌ها و نوشته هایمان بایستی منطبق بر منافع اصیل ملی و تقویت همگرایی باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان