نگاهی به روند رو به افزایش تقاضای جهانی نفت از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۴۵ (+ اینفوگرافی)

با وجود سرمایه گذاری قابل توجه در انرژی پاک، پیش بینی می شود که اقتصادهای بزرگی مانند آمریکای شمالی، چین و هند بیشترین تقاضا را در سال ۲۰۴۵ داشته باشند. این امر به دلیل نیاز این مناطق به استفاده از نفت در حمل و نقل، فرآیندهای صنعتی و تولید انرژی است.

اقتصاددانان از دهه 1970 در تلاش بوده اند تا سالی که تقاضای نفت به حداکثر سطح خود می رسد را پیش بینی کنند. علیرغم افزایش هشدارها در مورد تغییرات آب و هوایی، تقاضای جهانی در چند سال گذشته همچنان رو به افزایش بود و احتمالا این روند ادامه می یابد.

به گزارش روزیاتو، اینفوگرافی زیر روند تقاضای جهانی نفت و منطقه ای که در سال 2045 بیشترین تقاضا را خواهد داشت، نشان می دهد.

نگاهی به روند رو به افزایش تقاضای جهانی نفت از سال 2022 تا 2045 (+ اینفوگرافی)

پیش بینی تقاضای جهانی نفت

طبق برآورد اوپک، تقاضای نفت تا سال 2045، احتمالا 17 درصد بیشتر از سال 2022 باشد.

نگاهی به روند رو به افزایش تقاضای جهانی نفت از سال 2022 تا 2045 (+ اینفوگرافی)

اهمیت نفت در اقتصاد جهانی و نقش آن به عنوان سوخت در بسیاری از کشورها و صنایع در سراسر جهان به افزایش تقاضا کمک می کند. علاوه بر این، تقاضا برای سوخت جت می‌تواند بین سال‌های 2022 تا 2045 تا 60 درصد افزایش یابد، زیرا در حال حاضر هیچ جایگزینی برای نفت سفید بدون کربن وجود ندارد.

چه کسی از این نفت استفاده خواهد کرد؟

پیش‌بینی‌ها همچنین پراکندگی تا سال 2045 مناطق هدف این تقاضا کجاست. اینفوگرافیک زیر نحوه پراکندگی آن را نشان می دهد:

نگاهی به روند رو به افزایش تقاضای جهانی نفت از سال 2022 تا 2045 (+ اینفوگرافی)

با وجود سرمایه گذاری قابل توجه در انرژی پاک، پیش بینی می شود که اقتصادهای بزرگی مانند آمریکای شمالی، چین و هند بیشترین تقاضا را در سال 2045 داشته باشند. این امر به دلیل نیاز این مناطق به استفاده از نفت در حمل و نقل، فرآیندهای صنعتی و تولید انرژی است.

آینده نفت

اهمیت مداوم نفت به عنوان سوخت احتمالاً تقاضا را در دو دهه آینده افزایش خواهد داد.

سرمایه گذاران می توانند از افزایش تقاضای نفت بهره مند شوند و با سرمایه گذاری در شرکت های پیشرو در صنعت نفت دریایی، از طریق صندوق قابل معامله در بورس (ETF) به نام Range Global Offshore Oil Services Index ETF (OFOS)، به این هدف دست یابند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان