زمان‌بندی، شانس یا استعداد؛ چه چیزی باعث موفقیت یک میلیاردر می‌شود؟

درک ثروت یک میلیاردر دشوار است. یک میلیارد عدد بسیار بزرگی است؛ برای درک بهتر: یک میلیون ثانیه ۱۱ روز است، اما یک میلیارد ثانیه ۳۲ سال است!

بر اساس گزارش فوربس، رسانه آمریکایی که ثروتمندترین افراد جهان را دنبال می‌کند، ایالات متحده 813 میلیاردر دارد، چین و هنگ کنگ با 473 در جایگاه دوم و هند با 200 میلیاردر در رتبه سوم قرار دارند.

به گزارش فرارو به نقل از بی‌بی‌سی، نابرابری شدید در میان میلیاردر‌ها و بقیه افراد جامعه منجر به درخواست جایگزینی مالیات بر ثروت به جای مالیات بر درآمد در بسیاری از کشور‌ها شده است. با این وجود گروهی دیگر استدلال می‌کنند که نتیجه این ثروت‌های بزرگ، اختراعات و نوآوری‌هایی هستند که زندگی میلیون‌ها نفر را بهبود بخشیده‌اند.

بسیاری از میلیاردر‌ها مبالغ زیادی را به امور خیریه اهدا می‌کنند. گیتس و بافت، از ثروتمندترین افراد جهان، تعهدی به نام «پیمان بخشش» را توسعه دادند. تعهدی که در آن افراد میلیاردر بیش از نیمی از ثروتی که در طول عمر خود به دست می‌آورند را می‌بخشند.

جی زی، رپر و کارآفرین مشهور، در این تعهد شرکت نکرده است اما در دفاع از ثروت خود گفته است: «اگر فقیر باشم نمی‌توانم به فقرا کمک کنم. پس پولدار شدم تا بتوانم به دیگران کمک کنم. برای من این یک برد دو طرفه است.»

جمع کردن چنین ثروتی بسیار سخت است و تنها در صورتی می‌توان به آن رسید که چیزی را فراهم کنید که مردم یا به آن نیاز دارند یا از آن لذت می‌برند. به عنوان مثال، بنیانگذاران گوگل سعی کردند نسخه اولیه موتور جستجوی خود را به قیمت 1 میلیون دلار بفروشند، اما هیچ خریداری برای آن وجود نداشت. امروز ارزش گوگل 2.3 تریلیون دلار است و سرگئی برین، یکی از بنیانگذاران گوگل، شخصا 135 میلیارد دلار ثروت دارد.

ماریا بیانچی در دهه 1960 در ایتالیا یک کاگر ساده بود که در رشته تئاتر بی‌کلام تحصیل می‌کرد تا اینکه نام خود را به میوچیا پرادا تغییر داد و یکی از موفق‌ترین طراحان مد تاریخ شد.

کران مزومدار-شاو، اولین خانم میلیاردر هند، پیش از اینکه به سمت داروسازی برود و بزرگترین تولیدکننده انسولین آسیا شود، نوشیدنی می‌فروخت. پدر و مادر جری ساینفلد هر دو یتیم بودند و پدرش هرگز او را در آغوش نگرفت.

موفقیت فردی این میلیاردر‌ها نیز اغلب حکایت از روند‌های تاریخی، سیاسی یا تکنولوژیکی گسترده‌تر دارد.

جک ما، کارآفرین فناوری و تکنولوژی که یکی از بنیانگذاران گروه علی بابا بود، از دو نیروی خارجی قدرتمند و همزمان بهره برد. تولد فروشگاه‌های آنلاین و افزایش قدرت اقتصادی و ثروت انبوه در چین. چاک فینی، مردی که خرید‌های بدون عوارض گمرکی را باب کرد پس از جنگ جهانی دوم سوار بر موجی از رایج شدن گردشگری در ژاپن شد. البته او تمام ثروت خود را به فقرا بخشید.

البته داستان‌هایی نیز وجود دارد که شانس در آن‌ها نقش داشته است.

بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت در اواخر دهه 1960 به یکی از معدود مدارس ایالات متحده رفت که کامپیوتر داشتند. در حالی که ریحانا، خواننده، بازیگر و کارآفرین مشهور، به لطف یک ملاقات تصادفی با یک تهیه کننده در باربادوس خوانندگی را آغاز کرد.

والدین نیز در موفقیت میلیاردر‌ها نقش بسزایی دارند.

تمام خانواده تیلور سوئیفت از پنسیلوانیا به نشویل نقل مکان کردند تا دختر نوجوانشان پیشرفت کند. مادر مایکل جردن نیز به او پیشنهاد کرد قبل از امضای قرارداد با آدیداس یا کانورس، با نایک نیز صحبت کند. همین صحبت بود که راه را برای پرسودترین قرارداد ورزشی تاریخ هموار کرد.

در اکثر داستان‌ها لحظات کوچک، اما پراهمیتی وجود دارد. رویداد‌های کوچک که تمام زندگی این میلیاردر‌ها را تغییر دادند.

اگر تمام میلیاردر‌های دنیا تنها یک وجه مشترک داشته باشند، بدون شک انرژی، انگیزه و تعهدی است که این افراد به کار خود دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان