کشف محموله عظیم سیگار قاچاق در تهران

پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام عملیات گسترده، یک باند قاچاق سیگار را متلاشی و انبار بزرگی از سیگارهای خارجی قاچاق را در خیابان فدائیان اسلام کشف کرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 100 میلیون نخ سیگار خارجی قاچاق از انباری در خیابان فدائیان اسلام خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف دخانیات قاچاق از انباری در محدوده خیابان فدائیان اسلام شدند. رسیدگی به این پرونده درپی انجام اقدامات اطلاعاتی در دستورکار ماموران قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در بازار تخلیه و دپو شده است.

وی با بیان اینکه در تحقیقات بعدی نیز مشخص شد که کالای خارجی توسط خودروهای شوتی به این مکان منتقل و  دپو شده تا در فرصت مناسب در بازار توزیع شود، گفت: با کسب این اطلاعات هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم برای اجرای عملیات نیز اخذ شد. پس از آن ماموران پلیس امنیت اقتصادی اقدام به بازرسی از محل کردند که در جریان آن مشخص شد، محل یک باب انبار کالای بازرگانی است که کالاهای موجود در آن در سامانه انبارها ثبت نشده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد:‌ ماموران همچنین در جریان بازرسی از این محل مشاهده کردند که مقادیر انبوهی کالای خارجی از نوع سیگار خارجی در محل دپو شده که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی  مطابقتی با کالاهای مکشوفه ندارد و سیگارها فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی و در واقع قاچاق است.  

افشاری با بیان اینکه کالاها شامل 100 میلیون و 500 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق بود، گفت: کارشناسان ارزش ریالی سیگارهای کشف شده را بالغ بر 300 میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.  

وی از تشکیل پرونده قضایی در خصوص این پرونده خبر داد و گفت:‌ در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شده و به همراه متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده همچنان در حال انجام است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان