گرمای بی‌سابقه در ایران؛ دمای برخی مناطق به ۵۰ درجه رسید

ایران همچنان در چنگال موج گرمایی شدیدی قرار دارد. دمای برخی مناطق کشور به بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد رسیده است. سازمان هواشناسی هشدار داده است که این گرما تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و از مردم خواسته است تا در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند.

 رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به روند افزایشی دمای هوا در اغلب مناطق کشور، استمرار گرما تا پایان هفته جاری را نکته مهم این موج جدید اعلام کرد.

«صادق ضیائیان» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نکته حائز اهمیت این است که در روزهای آینده ماندگاری دمای هوا را در اکثر مناطق کشور شاهد خواهیم بود، به‌طوری‌که انتظار می‌رود تا اواخر هفته جاری شاهد استمرار گرمای هوا در کشور باشیم.

وی ادامه‌داد: در این باره می‌توان به تهران اشاره کرد که در روز دوشنبه شاهد افزایش دمای آن خواهیم بود و این روند تا روز پنجشنبه ادامه دارد و از روز جمعه کاهش دمای هوا را تجربه خواهیم کرد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روزهای گذشته دمای هوای تهران به 41.7 درجه رسیده است، خاطرنشان‌کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای تهران از اواسط هفته جاری نسبت به امروز شدت یابد.

ضیائیان گفت: بیشینه دمای تهران روز گذشته 37 درجه بود و انتظار است امروز و فردا دمای هوای این کلان‌شهر به 38 درجه برسد. همچنین پیش‌بینی می‌شود دمای هوای تهران از روز دوشنبه افزایش چند درجه‌ای را ثبت کند و این گرما تا پایان هفته استمرار خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه ماندگاری هوای گرم به‌ویژه در اواسط تا پایان هفته جاری در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: موج گرمای هوا، منطقه‌ای است و در بسیاری از کشورهای همسایه شاهد این شرایط هستیم.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی اضافه‌کرد: ایران به جهت اقلیمی تابستان، در اوج خود است و بر این اساس انتظار می‌رود از پایان مردادماه، دمای هوا نسبت به پیک تابستان روند کاهشی را طی کند.

ضیائیان خاطرنشان‌کرد: در 24 ساعت گذشته در «میان‌ده جیرفت» در استان کرمان دمای 50.3 درجه، «دلگان» در سیستان و بلوچستان 49.4 درجه و «کنگان» در استان بوشهر 49.3 درجه به ثبت رسیده و جزو گرم‌ترین شهرها طی 24 ساعت گذشته بوده است.

وی افزود: همچنین در بین مراکز استان‌ها، اهواز با دمای 47.2 درجه، یزد 42.9 درجه و اصفهان 42.8 درجه گرم‌ترین استان‌ها در 24 ساعت گذشته بودند.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: با توجه‌ به روند افزایشی دمای هوا و ماندگاری این گرما، توصیه می‌شود مردم برای پایداری آب و برق در همه مناطق کشور مصرف بهینه و مدیریت شده این منابع را در دستور کار قرار دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان