بازگشت رویایی بایلز به اوج؛ سومین طلای المپیک در پاریس

سیمون بایلز، ستاره ژیمناستیک آمریکا، با کسب سومین مدال طلای خود در المپیک پاریس، به شکلی درخشان به دنیای ورزش بازگشت.

 نماینده ژیمناستیک آمریکا در حالی سومین مدال طلا را در المپیک 2024 پاریس کسب کرد که در المپیک قبلی به دلیل مشکلات روحی از مسابقات کنار رفته بود!

به گزارش ایرنا، سیمون بایلز، فوق‌ستاره آمریکایی ژیمناستیک امروز در رقابت‌های فینال خرک زنان توانست به مدال طلا برسد و به درخشش خود در پاریس ادامه بدهد.

این فوق ستاره ژیمناستیک میانگینی با نمره 15.300 طلا را کسب کرد. ربکا آندراد قهرمان توکیو 2020 با 14.966 نقره را به دست آورد و جید کری آمریکایی با 14.466 در رده بعدی قرار گرفت.

این سومین طلای بایلز در پاریس بود. ژیمناست آمریکایی تاکنون در ادوار مختلف المپیک 10 مدال کسب کرده که هفت مدال آن طلا بوده است. او پیش از حضور در پاریس، در المپیک ریو 4 طلا و یک برنز و در المپیک توکیو یک نقره کسب کرده بود.

موفقیت بایلز در بازی‌های 2024 پاریس در شرایطی است که او در المپیک توکیو به دلیل مشکلات روحی، مسابقات را ترک کرد. بایلز به گفته خودش سلامت روانی را در اولویت قرار داده است. او در بازی‌های توکیو با با اختلال روحی روبه‌رو شد که که ژیمناست‌ها آن را «پیچ و خم» می‌نامند، جایی که بدن با ذهن با هم هماهنگ نیست.

این اتفاق جرقه یک گفتمان جهانی در مورد سلامت روان در ورزش شد. بحث دراین‌باره، بایلز را به انجام کارهای طاقت فرسا، از نظر جسمی و روحی سوق داد تا دوباره به اوج بازگردد.

بایلز دراین‌باره گفته بود: هیچ وقت فکر نمی‌کردم به خاطر همه اتفاقاتی که افتاده است، دوباره پا روی تشک ژیمناستیک بگذارم. اما با کمک مربیان، سیسیل و لوران لندی، دوباره به باشگاه برگشتم و واقعاً از نظر روحی و جسمی سخت کار کردم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان