شلیک پرتابه کوتاه‌برد از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان قطعی شد

جزئیات جدید ترور هنیه

شماره روزنامه: ۶۰۷۰ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۱۴ ...

خبرگزاری فارس نیز روز 11مرداد اعلام کرده بود که «در این عملیات که ساعات اولیه بامداد چهارشنبه 10مرداد صورت گرفت، محل اقامت شهید هنیه مورد اصابت پرتابه‌ای قرار گرفته که بخش‌هایی از سقف و پنجره محل اقامت وی در طبقه چهارم ساختمانی در منطقه زعفرانیه تخریب شده و در نتیجه آن شهید هنیه و یکی از محافظان وی شهید شدند.» فارس همچنین بر نقش رژیم صهیونیستی در این اقدام تروریستی، تاکید کرده بود.

اطلاعیه روز گذشته سپاه پاسداران درحالی منتشر شده است که طی روزهای گذشته برخی نشریات آمریکایی، ازجمله نیویورک‌تایمز و اکسیوس‌ مدعی شده بودند که ترور شهید هنیه با انفجار بمبی که دو ماه پیش در اتاق وی کار گذاشته شده صورت گرفته است‌. به گزارش فارس، در این گزارش آمده است که هنیه در سفرهای قبلی به تهران نیز در این اتاق اقامت داشته و بعد از اینکه استقرار هنیه در این اتاق برای عوامل ترور محرز شده، آنها بمب را از راه دور منفجر کرده‌اند. بعد از نیویورک تایمز این ادعا توسط برخی رسانه‌های دیگر حامی صهیونیسم نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت و اکسیوس و بلومبرگ نیز در گزارش‌هایی همین ادعاها را تکرار کردند.

به دنبال انتشار این گزارش‌ها، یک منبع آگاه درگفت‌وگو با تسنیم گفت: گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز راجع به جزئیات ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران سرشار از دروغ و در امتداد عملیات روانی صهیونیست‌هاست و ارزش خبری و اطلاع‌رسانی ندارد. این منبع آگاه با اشاره به هویت نویسندگان این گزارش در روزنامه نیویورک‌تایمز تصریح کرد: رژیم صهیونیستی خط قرمز مهمی را رد کرده و ترور وحشیانه و بزدلانه‌ای را مرتکب شده است که جزئیات کامل آن در دست بررسی است؛ اما بلافاصله مهره‌های امنیتی خود در رسانه‌ها را هم سرخط کرده است تا از طریق انتشار جزئیات دروغ، مردم و صاحب‌نظران را سردرگم و اقدام تروریستی خود را نیز تکمیل کند.

وی خاطرنشان کرد: جزئیات و ابعاد کامل ترور شهید هنیه به‌دقت در حال بررسی است و اطلاعات مهمی نیز به دست آمده است، اما برخی از بدیهی‌ترین جزئیات، مانند بررسی پیکر شهید و محل حادثه، کاملا نشان می‌دهد که ناشی از انفجار بمب کارگذاشته‌شده در محل اقامت نبوده است. آخرین یافته‌های بررسی‌ها نشان می‌دهد که پرتابه‌ای از بیرون، به‌وسیله پهپاد یا حامل دیگری به داخل ساختمان نفوذ داده شده و انفجاری را تولید کرده است، بنابراین در این ترور نه از عامل انسانی و کاشت بمب، بلکه از فناوری‌های جدید تروریستی استفاده شده است.

ماهیت پاسخ ایران چگونه است؟

دراین میان آنچه موجب نگرانی رژیم صهیونیستی شده، نحوه پاسخ ایران به ترور ‌میهمان دیپلماتیک کشور در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری است‌. در همین راستا روز گذشته، ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با العربی الجدید گفت که پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی در پی ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران «حتما اتفاق خواهد افتاد».

وی افزود: این پاسخ چند ویژگی دارد، اول اینکه حتمی است، دوم اینکه دردناک و محکم است، سوم اینکه موجب ندامت و پشیمانی دشمنان می‌شود و چهارم اینکه باعث بازدارندگی می‌شود و به دشمن درسی می‌دهد که هرگز آن را فراموش نخواهد کرد. به گزارش «ایسنا»، عزیزی در خصوص ماهیت واکنش ایران گفت: پاسخ ابتدا هوشمندانه، ثانیا به موقع و ثالثا بازدارنده بر اساس راهبردهای ایجاد شده برای مقابله با این حوادث خواهد بود. پاسخ ما به گونه‌ای خواهد بود که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را از این اقدامات پشیمان کرده و دل ملت اسلامی را گرم می‌کند. او در پاسخ به این سوال که آیا پاسخ ایران می‌تواند منجر به جنگ در منطقه شود، گفت: اقدامات ما در قبال گروه جنایتکار صهیونیستی امنیت و ثبات منطقه را تامین می‌کند و در همین چارچوب است. ما به دنبال امنیت، صلح و ثبات در منطقه هستیم اما از منافع ملی، عزت ملی و ارزش‌های انقلابی خود دست بر نمی‌داریم و صرف‌نظر از اینکه ماهیت دولتمان چگونه باشد، این یک استراتژی ثابت است.

حزب‌الله چگونه پاسخ می‌دهد؟

روز گذشته نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک هم در مورد کم و کیف پاسخ حزب‌الله به رژیم اسرائیل اعلام کرد: تا امروز به‌صورت نانوشته، حزب‌الله و رژیم برخی خطوط در حملات نظامی خود را رعایت می‌کردند، به این معنا که عملیات‌ها محدود به نقاط مرزی، کم‌عمق و اهداف نظامی بود. اما حمله رژیم به ضاحیه بیروت و هدف قرار دادن یک ساختمان مسکونی، عبور از این مرز بود. پیش‌بینی ما این است که حزب‌الله در پاسخ خود، اولا اهداف و عمق بیشتری را انتخاب خواهد کرد و ثانیا پاسخ خود را محدود به اهداف و ابزار نظامی نخواهد کرد.

باقری و وحیدی به مجلس می‌روند

همزمان با این اخبار قرار است بررسی ابعاد حادثه ترور هنیه با حضور سردار احمد وحیدی، وزیر کشور دولت سیزدهم و علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برگزار شود و سرپرست وزارت امورخارجه و وزیر کشور، گزارشی از آخرین تحولات منطقه و اوضاع داخلی کشور را به کمیسیون امنیت ارائه کنند‌.  پیش از این کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر روز چهارشنبه جلسه‌ای را در این راستا، با حضور مقامات امنیتی برگزار کرده بود. فدا‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفت‌وگوی اختصاصی با «دنیای اقتصاد» تاکید کرده بود در این جلسه که با حضور کلیه اعضای کمیسیون و برخی از دستگاه‌های امنیتی تشکیل شد برای کمیسیون محرز شد که این جنایت توسط رژیم منحوس صهیونیستی انجام شده است.

ادامه واکنش‌ها

 در همین حال واکنش‌ها به ترور هنیه در تهران از سوی چهره‌های سیاسی و مقامات کشور ادامه دارد. در همین ارتباط محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره لزوم توجه به نوع پاسخ به اسرائیل در گفت‌وگو با انتخاب گفت: من معتقد نیستم که حتما باید امروز و فردا پاسخ داده شود، در واقعا حتما باید از تمام جهات این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد. صدر افزود: طبیعتا با بررسی‌هایی که جمهوری اسلامی انجام خواهد داد، حتما پاسخ مناسبی در این زمینه به اسرائیل خواهد داد. باید توجه کنیم که در شرایط حساس فعلی و شکل‌گیری دولت، نباید در پاسخگویی عجله کرد. این پاسخ باید زمینه‌هایش آماده شود و شورای عالی امنیت ملی بررسی‌های خود را انجام دهد. نیرو‌های سیاسی و نظامی و امنیتی با ریاست رئیس‌جمهور باید به یک تصمیم مفید برسند.

 صدر با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم که در دام اسرائیل نیفتیم، تصریح کرد: نتانیاهو دنبال این است که بین ایران و آمریکا یک جنگ ایجاد شود و ایران را به جنگ با آمریکا بکشاند. ما باید مراقب باشیم اقداماتمان به نفع دشمنان نشود. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: اقدامات دیپلماتیک در این زمینه می‌تواند دست دولت برای گفت‌وگو‌های مفصل‌تر با غرب را هم باز کند. اسرائیل باید به عنوان یک دولت تروریستی شناخته شود و این اقدام یک پیروزی بزرگ است. حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نیز در گفت‌وگو با «ایرنا»، نخستین اقدام ایران را پاسخ نظامی حساب‌شده عنوان و تصریح کرد: اقدام اول پاسخ نظامی در دفاع از تمامیت ارضی و حیثیت ایران است، مشروط بر اینکه در دام حاکمان اسرائیل نیفتیم و خواسته نتانیاهو که گسترش جنگ است محقق نشود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان