گرمای هوا این شهرها را غیرقابل‌سکونت می‌کند(+عکس)

امواج گرما موجب گرمازدگی و کم‌آبی بدن می‌شود و مشکلات زیادی را برای سلامت انسان‌ها ایجاد می‌کند.

گرمایش جهانی شهرهایی همچون فونیکس آریزونا، دوحه قطر، تربت پاکستان، العزیزیه لیبی را در آینده نزدیک غیرقابل سکونت می‌کند.

به گزارش ایمنا، دمای شهرهای جهان به علت پدیده‌ای به نام جزیره گرمایی شهری، به‌طور قابل‌توجهی از مناطق روستایی مشابه خود بیشتر شده است، همچنین افزایش دمای سیاره زمین، یک تهدید جدی برای بشر به شمار می‌رود و طور تقریبی بر همه ابعاد زندگی از سلامت عمومی و اقتصاد گرفته تا محیط‌زیست تأثیر می‌گذارد.

امواج گرما موجب گرمازدگی و کم‌آبی بدن می‌شود و مشکلات زیادی را برای سلامت انسان‌ها ایجاد می‌کند. در ادامه به معرفی شهرهایی می‌پردازیم که با گرمای شدید دست‌وپنجه نرم می‌کنند و اگر راه‌حلی برای خنک‌کردن آن‌ها پیدا نشود، ممکن است در آینده نزدیک غیرقابل‌سکونت شوند.

گرمای هوا این شهرها را غیرقابل‌سکونت می‌کند

فونیکس، آریزونا

بالاترین دما: 122 درجه فارنهایت

فونیکس که در قلب صحرای سونورا قرار دارد، با گرمای سوزان غریبه نیست. تغییرات آب‌وهوایی، این شهر کویری را به سمت مرزهای خود گسترش می‌دهد. با افزایش میانگین دمای تابستان به بیش از 110 درجه فارنهایت، ساکنان این شهر تمایل دارند درجه کولرهای گازی خود را افزایش دهند و به سایه پناه ببرند.

در واقع فونیکس یکی از آفتابی‌ترین شهرهای بزرگ جهان محسوب می‌شود که آب‌وهوایی بسیار گرم و خشک دارد و بارش برف در آن پدیده‌ای نادر است. تابستان‌های این شهر بسیار گرم و طولانی و زمستان‌های آن معتدل و کوتاه است. در بیست‌وششم ژوئن 1990، فونیکس دمای سوزان 122 درجه فارنهایت را تجربه کرد که گرم‌ترین دمای ثبت‌شده در یک شهر بزرگ ایالات متحده به شمار می‌رفت.

گرمای هوا این شهرها را غیرقابل‌سکونت می‌کند

دوحه، قطر

بالاترین دما: 122.7 درجه فارنهایت

دوحه دارای آب‌وهوای بیابانی سوزان است و میانگین دمای تابستانی آن به 106 درجه فارنهایت می‌رسد، ساکنان این شهر در فصل تابستان اغلب به پناهگاه‌های مجهز به تهویه مطبوع پناه می‌برند. تابستان‌های این شهر گرم و بلند و زمستان‌های آن نیز کوتاه و گرم است. دوحه، شهر کم‌بارش است و به‌طور معمول تابستان‌های آن بدون بارش سپری می‌شود.

در یکی از گرم‌ترین روزهای تاریخ، دمای هوای پایتخت قطر در ماه ژوئیه 2010 به 122 درجه فارنهایت رسید و زندگی ساکنان آن را دچار مشکل کرد. اگرچه بورکینافاسو به‌عنوان گرم‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود، نام قطر در فهرست کشورهایی قرار دارد که درجه حرارت بالا در آن ثابت است.

گرمای هوا این شهرها را غیرقابل‌سکونت می‌کند

تربت، پاکستان

بالاترین دما: 128.7 درجه فارنهایت

تربت دارای آب‌وهوای بیابانی نیمه‌گرمسیری است و میانگین دمای سالانه آن به بیش از 103 درجه فارنهایت می‌رسد که بالاتر از میانگین دمای ملی در پاکستان است. بالاترین دمای ثبت‌شده این شهر در بیست‌وهشتم می 2017، حدود 128 درجه فارنهایت گزارش شده است.

گرمای هوا این شهرها را غیرقابل‌سکونت می‌کند

رفحاء، عربستان سعودی

بالاترین دما: 130 درجه فارنهایت

رفحاء، آب‌وهوای بیابانی خشک دارد و متوسط دمای آن در فصل تابستان به 114 درجه فارنهایت می‌رسد، بنابراین ساکنان این شهر به‌خوبی با اهمیت هیدراته‌ماندن و جستجوی سایه آشنا هستند. با این وجود، کتاب رکوردها تصویری از گرمای شدیدتر را نشان می‌دهد. این شهر در بیست‌وپنجم آگوست 2006، شاهد دمای 130 درجه فارنهایت بود.

گرمای هوا این شهرها را غیرقابل‌سکونت می‌کند

العزیزیه، لیبی

بالاترین دما: 136.4 درجه فارنهایت

العزیزیه دارای آب‌وهوای گرم بیابانی است و میانگین دمای تابستانی آن به 104 درجه فارنهایت می‌رسد، این شهر در سیزدهم سپتامبر 1922، دمای بالای 136.4 درجه فارنهایت را ثبت کرد.

گرمای هوا این شهرها را غیرقابل‌سکونت می‌کند

کویت

بالاترین دما: 145 درجه فارنهایت

کویت، آب‌وهوای گرم بیابانی دارد و تابستان آن بسیار گرم و دمای هوای آن حدود 113 درجه فارنهایت است، این شهر رکورد گرم‌ترین دمای ثبت‌شده در آسیا یعنی 145 درجه فارنهایت را در هشتم ژوئن 2019 از آن خود کرد.

تابستان‌های کویت، بسیار طولانی است و در ماه‌های مارس و آوریل، توفان‌های گردوغبار در این شهر رخ می‌دهد و بادهایی که از سمت شمال غرب می‌وزد، شهر را با شن و ماسه می‌پوشاند. گرمای هوا، تأثیرات نامطلوبی بر حیات وحش این شهر گذاشته است و طبق گزارش‌های سازمان محیط‌زیست کویت، بخش‌های بزرگی از کشور در آینده غیرقابل‌سکونت خواهند بود.

گرمای هوا این شهرها را غیرقابل‌سکونت می‌کند

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان