آپولو EVO؛ رنگ این خودرو ۶۰۰ ساعت زمان می برد! (+عکس)

آپولو EVO، خودرویی با طراحی خیره کننده و عملکرد خارق العاده، به عنوان جانشین اینتنسا اِموزیونه معرفی شده است. این خودروی اسپرت با موتور قدرتمند V۱۲ و آیرودینامیک پیشرفته، آماده فتح پیست‌های مسابقه است.

عصر ایران - آپولو پروجکت EVO، همچنین به عنوان آپولو EVO شناخته می‌شود، یک خودروی اسپرت با موتور وسط است که توسط خودروساز آلمانی آپولو اتومبیل جی‌ام‌بی‌اچ و طراحی شده توسط جووین وونگ، ساخته شده است. این خودرو به عنوان یک نسخه ویژه پیست و جانشین اینتنسا اِموزیونه ایجاد شد.

این خودرو برای اولین بار در سال 2021 در نمایشگاه بین‌المللی واردات (CIIE) در شانگهای چین، همراه با یک خودروی آپولو ناشناخته دیگر رونمایی شد و اعتقاد بر این است که تولید آن از سال 2022 آغاز شده است. در حال حاضر تنها 2 دستگاه وجود دارد که هر دو نمونه اولیه هستند و در مجموع 10 دستگاه از آن تولید خواهد شد.

آپولو EVO؛ هیولای جدید جاده‌های مسابقه (عکس)

طراحی

این خودرو توسط همان طراح آپولو اینتنسا اِموزیونه و آپولو آرو، جووین وونگ طراحی شده است.

آپولو می‌گوید که پروجکت EVO دارای شاسی مونوکوک فیبر کربنی و همچنین آیرودینامیک فعال مانند اسپویلر عقب قابل تنظیم الکترونیکی و بالچه‌های آیرودینامیکی است.

این خودرو دارای طیف کاملی از تجهیزات بهبود دهنده آیرودینامیک فعال از جمله یک اسپویلر عقب بزرگ قابل جمع شدن و تنظیم، تثبیت‌کننده‌های آیرودینامیکی و ورودی‌های هوای مثلثی است که از پهلو به وضوح قابل مشاهده هستند.

این خودرو دارای رنگ‌آمیزی شیب‌دار خاصی است که بسته به زاویه و نور از قرمز روشن به نارنجی روشن تغییر می‌کند.

فضای داخلی تقریباً به طور کامل نارنجی و مشکی (مطابق با بیرونی) است، با چندین لهجه سفید مانند داخل فرمان، دریچه‌ها و دکمه‌ها. دارای 3 صفحه نمایش روی داشبورد، درست بالای فرمان است.

عملکرد

آپولو EVO توسط همان نسخه اصلاح شده از موتور 6.3 لیتری F140 V12 فراری که توسط Autotecnica Motori و HWA AG توسعه یافته و در پیشینیان خود استفاده شده بود، نیرودهی می‌شود.

این خودرو می‌تواند در کمتر از 3.0 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) شتاب بگیرد، اگرچه هنوز عدد دقیق آن تأیید نشده است.

آپولو EVO؛ هیولای جدید جاده‌های مسابقه (عکس)

تولید

در کل، این خودرو دارای 10 مدل رسمی و 2 نمونه اولیه خواهد بود. هر دو نمونه اولیه تولید شده‌اند، اما هیچ یک از مدل‌های رسمی هنوز ایجاد نشده‌اند.

بر اساس گفته‌های کارمندان رسمی آپولو، قیمت خودرو بین 2.5 تا 3 میلیون دلار آمریکا خواهد بود. ساخت هر واحد حدود 1200 ساعت و رنگ‌آمیزی آن حدود 600 ساعت طول می‌کشد.

این خودرو به عنوان یک خودروی مسابقه‌ای در نظر گرفته شده است، اما همچنین در نظر گرفته شده است که در اکثر کشورها قانونی باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان