پنج انیمیشن‌ جذاب ایرانی برای کودکان و نوجوانان (+عکس)

یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌ها برای کودک و نوجوان، تماشای انیمیشن است؛ انیمیشن با توجه به جذابیت‌های بصری خود می‌تواند مخاطب زیادی جذب کند و به همین خاطر یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های والدین این است که انیمیشن، با محتوای مناسبی برای فرزند خود پیدا کنند؛ با توجه به اینکه انیمیشن‌های ایرانی، متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی ما ساخته شده و تلاش دارد در عین ...

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های والدین این است که انیمیشن، با محتوای مناسبی برای فرزند خود پیدا کنند؛ با توجه به اینکه انیمیشن‌های ایرانی، متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی ما ساخته شده‌ و تلاش دارد در عین‌ جذابیت، پیام درستی را هم منتقل کند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کودک و نوجوان خواهد بود.

به گزارش ایمنا، یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌ها برای کودک و نوجوان، تماشای انیمیشن است؛ انیمیشن با توجه به جذابیت‌های بصری خود می‌تواند مخاطب زیادی جذب کند و به همین خاطر یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های والدین این است که انیمیشن، با محتوای مناسبی برای فرزند خود پیدا کنند؛ با توجه به اینکه انیمیشن‌های ایرانی، متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی ما ساخته شده و تلاش دارد در عین جذابیت، پیام درستی را هم منتقل کند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کودک و نوجوان خواهد بود که در ادامه به معرفی پنج انیمیشن جذاب ایرانی می‌پردازیم.

انیمیشن بچه زرنگ

این انیمیشن محصول سال 1402 به کارگردانی بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی و تهیه‌کنندگی حامد جعفری است.

انیمیشن بچه زرنگ کاری از گروه هنر پویاست که پیش از این با انیمشین‌های فیلشاه و شاهزاده روم هم مورد توجه قرار گرفته بودند و آثارشان از نظر فنی مورد تقدیر قرار گرفت و در مجموع در سینما موفق به فروش 62٬290٬875٬310 تومانی شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: «محسن پسر بچه‌ای است که عاشق ابر قهرمان‌های فیلم‌هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است…»

پنج انیمیشن‌ جذاب ایرانی برای کودکان و نوجوانان

انیمیشن لوپتو

انیمیشن لوپتو در سال 1401 به کارگردانی عباس عسگری و تهیه‌کنندگی احسان کاوه و محمدحسین صادقی تولید شده که مناسب کودک و نوجوان است و در مجموع توانست 21٬374٬187٬000 تومان بفروشد.

در خلاصه داستان انیمیشن لوپتو آمده است: «آقای کمالی که یکی از پرفروش‌ترین کارگاه‌های تولید اسباب‌بازی‌های کودکانه را در محل یک آسایشگاه روانی دارد و این کارگاه را با کمک تک تک بیماران آسایشگاه راه اندازی کرده است، برای انتخاب محصول بعدی‌اش برای عرضه به بازار، پیشنهادهای دو تن از اعضای کارگاه خودش را به همراه پسر کوچکش به قضاوت می‌نشیند.»

انیمیشن لوپتو در ستایش حمایت از تولیدات داخلی و تا حدود زیادی نکوهش فرهنگ غرب و شیوه قهرمان‌سازی‌اش برای کودکان، تولید شده است.

پنج انیمیشن‌ جذاب ایرانی برای کودکان و نوجوانان

انیمیشن پسر دلفینی

انیمیشن پسر دلفینی محصول سال 1399 به کارگردانی و نویسندگی محمد خیراندیش و تهیه‌کنندگی محمدامین همدانی تولید شده است؛ این انیمیشن در ژانر ماجراجویی-کمدی فرار می‌گیرد و خواننده آن علیرضا طلیسچی است.

ماجرای انیمیشن پسر دلفینی از این قرار است که هواپیمایی در دریا سقوط می‌کند و پسرکی که زنده می‌ماند با دلفین‌ها بزرگ شده و در شنا کردن و صحبت کردن با ماهی‌های قهار می‌شود. پسرک پس از مدتی متوجه تفاوتش با آبزیان می‌شود و به‌دنبال مادرش می‌گردد، در این مسیر اتفاق‌های هیجان‌انگیزی می‌افتد که مشخص می‌کند پسرک دلفینی، آدمی عادی نیست؛ این فیلم نیز در بازه زمانی خود موفق به فروش 23٬598٬227٬250 تومانی شد.

پنج انیمیشن‌ جذاب ایرانی برای کودکان و نوجوانان

بنیامین

انیمیشن بنیامین در سال 1397 به کارگردانی و نویسندگی محسن عنایتی و تهیه‌کنندگی مصطفی حسن آبادی تولید شده است؛ انیمیشن بنیامین توسط استودیو ندای موعود تهیه شده که اغلب آثارش با مضامین مذهبی تولید می‌شوند.

این انیمیشن در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن اکرانی ویژه داشت. تولید این انیمیشن 2 سال زمان برده و هزینه تولید بالایی برای تهیه‌کنندگانش رقم زده است.

در خلاصه داستان انیمیشن بنیامین آمده است: «خرابکاری آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر». انیمیشن بنیامین از نظر داستانی کاستی‌های بسیاری دارد. زمانی که او و آشر راهی غاری می‌شوند تا چیزی ارزشمند برای معامله با فرعون پیدا کنند، سوالی پیش می‌آید. سوال این است که یافته بنیامین و آشر از چه بابت ارزشمند است. چه چیزی باعث آن همه بلوا برای این یافته عجیب می‌شود که همه خواهانش هستند.》

پنج انیمیشن‌ جذاب ایرانی برای کودکان و نوجوانان

فیلشاه

فیلم سینمایی «فیلشاه» در سال 1396 به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه کنندگی حامد جعفری تولید شد و دومین محصول گروه «هنر پویا» پس از انیمیشن پرطرفدار «شاهزاده روم» است که با مشارکت بنیاد سینمایی «فارابی» و مؤسسه «تصویر شهر» برای گروه سنی کودک تولید شده و با نگاهی متفاوت به ماجرای تاریخی سال عام‌الفیل می‌پردازد.

از افتخارات این فیلم ورود به بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به‌عنوان تنها انیمیشن است؛ همچنین در اکران نوروزی سال پس از 7 هفته نمایش، توانست رکورد فروش تاریخ انیمیشن ایران را بشکند و با 7٬907٬319٬000 تومان، عنوان «پرفروش‌ترین انیمیشن سینمای ایران» را از آن خود کند.

در خلاصه این انیمیشن آمده: «رئیس گله فیل‌ها، «پافیل» صاحب فرزند پسری می‌شود که نامش را «شادفیل» می‌گذارند؛ همه انتظار دارند فرزند او زمانی بتواند رئیس گله و جانشین پدرش شود؛ اما برخلاف تصور همه، روحیات فیل جوان بسیار با بقیه متفاوت است؛ او از موش‌ها نمی‌ترسد، به حیوانات کوچک‌تر از خود کمک می‌کند و البته در انجام کارها دست پا چلفتی است و هیکل بزرگ‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود؛ یک روز زمانی که همه در حال جشن و پایکوبی هستند، پافیل متوجه کشتی شکارچیان می‌شود؛ تلاش او برای حفظ گله نتیجه نمی‌دهد و درنهایت تعداد زیادی از فیل‌ها از جمله شادفیل توسط شکارچیان به اسارت گرفته می‌شوند…»

پنج انیمیشن‌ جذاب ایرانی برای کودکان و نوجوانان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان