پلیس فتا: همراه بانک‌ را فقط از سایت رسمی نصب‌ کنید

بتازگی فردی که از طریق همراه بانک جعلی اقدام به برداشت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از حساب یک شهروند اصفهانی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان به شهروندان توصیه‌ کرد که برای دانلود و نصب «همراه بانک‌»(ها) فقط از سایت رسمی بانک مربوطه اقدام کنند.
 
سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز بکشنبه در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر ضرورت دریافت برنامه‌های کاربردی از فروشگاه‌های نرم‌افزاری معتبر افزود: شهروندان باید از صحت آدرس وارد شده هنگام جستجو در مرورگرها اطمینان حاصل کنند.
 
وی اظهار داشت: بتازگی فردی که از طریق همراه بانک جعلی اقدام به برداشت یک میلیارد و 700 میلیون ریال از حساب یک شهروند اصفهانی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
 
رییس پلیس فتا اصفهان افزود: در پی اعلام شکایت این شهروند مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حسابش ، این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 
وی خاطرنشان‌کرد: شاکی پس از اینکه اقدام به دانلود و نصب همراه بانک از یک سایت ناشناس کرده بود، دریافت که این برنامه نه‌تنها هیچ خدمات بانکی ارائه نمی‌دهد بلکه کل موجودی حساب او معادل یک میلیارد و 700 میلیون ریال نیز برداشت شده است.
 
سرهنگ‌ مرتضوی افزود: کارشناسان پلیس فتا در سریع ترین زمان ممکن با بهره گیری از روش های علمی و تخصصی، متهم را شناسایی کردند و پرونده‌ای در این باره تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی از کاربران فضای مجازی خواست تا در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک، مراتب را از طریق شماره 096380 به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان