المپیک پاریس، موتور محرک اقتصاد فرانسه؛ رشد اقتصادی ۰.۵ درصدی در سه ماهه سوم

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، علاوه بر شور و هیجان ورزشی، به اقتصاد فرانسه نیز رونق چشمگیری بخشیده است. بر اساس گزارش‌های رسمی، این رویداد باعث رشد ۰.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی فرانسه در سه ماهه سوم شده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۴، میلیاردها یورو به اقتصاد این کشور تزریق کند.

میزبانی المپیک برای فرانسه رونق اقتصادی داشته است.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه (INSEE) انتظار می‌رود بازی‌های المپیک 2024 پاریس تولید ناخالص داخلی فرانسه را در سه ماهه سوم 0.3 درصد و نرخ رشد را در این دوره تا 0.5 درصد افزایش دهد. 

فروش بلیت و درآمد حاصل از پخش تلویزیونی تأثیر مثبت مستقیمی بر فعالیت‌های اقتصادی فرانسه در سه ماهه سوم و 0.25 درصد سهم دارد. از طرفی گردشگران به عنوان عامل نامشخص «اثر المپیک» نیز به رشد تولید ناخالص داخلی در این دوره کمک خواهند کرد. 

سازمان‌های تحقیقاتی فرانسوی خاطرنشان کردند که انتظار می‌رود بازی‌های المپیک پاریس در کوتاه‌مدت اقتصاد فرانسه را تقویت کند.

افزایش تعداد گردشگران منجر به افزایش استفاده از حمل و نقل و رونق بخش هتل و پذیرایی خواهد شد. دوریان روچر اقتصاددان INSEE، گفت که این وضعیت با رونق اقتصادی بریتانیا در بازی‌های المپیک 2012 لندن قابل مقایسه است.

مرکز حقوق و اقتصاد ورزش (CDES) در دانشگاه لیموژ تخمین می‌زند که بین سال‌های 2018 زمانی که مقدمات المپیک پاریس آغاز شد تا سال 2034، یک دهه پس از این رویداد، تأثیر اقتصادی المپیک برای ایل دو منطقه فرانسه بین 6.7 (6.1 دلار آمریکا) تا 11.1 میلیارد یورو با میانگین حدود 9 میلیارد یورو خواهد بود. از این مبلغ 70 درصد مربوط به ساخت و ساز و برگزاری رویدادها و 30 درصد مربوط به گردشگری است.

پاریس بین 24 تا 27 جولای پذیرای 650 هزار گردشگر بوده است. در آستانه مراسم افتتاحیه، تعداد گردشگران پاریس نسبت به سال گذشته 34.6 درصد افزایش یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان