نظرسنجی؛ شانس پیروزی هریس بر ترامپ در حال افزایش است

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌های منتشر شده، هریس در سطح ملی آمریکا، یک درصد از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه حاضر در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری، جلوتر است.

طبق نظرسنجی جدید، معاون بایدن رقابت ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا را مجدداً به نقطه صفر خود برگردانده و شانس رقابت خود با ترامپ را افزایش داده است.
 
به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌های منتشر شده، هریس در سطح ملی آمریکا، یک درصد از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه حاضر در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری، جلوتر است.  
 
طبق گزارش «سی بی اس نیوز»، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و نامزد پیشین دموکرات‌ها در رقابت‌های انتخاباتی همواره 5 درصد در نظرسنجی‌ها از رقیب جمهوری‌خواه خود عقب‌تر بود.
 
این شبکه خبری همچنین در گزارشی نوشت که هریس و ترامپ در سراسر ایالت‌های کلیدی با هم برابر هستند و رقابت آن‌ها بسیار تنگاتنگ‌تر از گذشته است و چند هفته پیش رو تا فرا رسیدن روز پنجم نوامبر (روز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا)، برای تعیین فرد پیروز این رقابت‌ها حیاتی است.
 
سی بی اس نیوز همچنین با مقایسه بایدن و هریس نوشت نوشت: از یک سو، هریس از مزیت‌های بیشتری همچون رای‌دهندگان گسترده‌تر برخوردار است که بایدن چنین مزیتی را نداشت. هریس در مقایسه با ترامپ از سلامت روانی و ادراکی بالاتری برخوردار است و همین عدم سلامت، تیر خلاص کارزار انتخاباتی بایدن بود.
 
این شبکه آمریکایی افزود: از نظر سیاست، به طور کلی هریس کمی متفاوت از بایدن متفاوت‌تر دیده می‌شود اما تاکنون شرایط به نفع ترامپ تغییری نکرده است. او پیشتازی قابل توجه خود را در بین رای دهندگانی که به باور آنها شرایط اقتصادی آمریکا با حضور ترامپ در کاخ سفید بهتر می‌شود را حفظ کرده است. همچنین به باور بسیاری، ریاست جمهوری ترامپ، به معنای مدیریت بهتر بحران مهاجرت بی رویه است.
 
طبق نظرسنجی سی بی اس نیوز، هر 2 در شرایطی تقریبا برابر قرار دارند، به‌طوری‌که هریس با اخذ 50 درصد آرای افرادی که به طور قطع رای می دهند، یک درصد از ترامپ پیشی گرفته است.
 
این شبکه آمریکایی همچنین گزارش داد که درصد دموکرات‌هایی که می‌گویند «قطعاً رأی خواهند داد» به بالاترین حد خود در سال جاری، یعنی 85 درصد رسیده است. تعداد بسیار بیشتری از رای دهندگان سیاهپوست می‌گویند که رای خواهند داد و این نکته قوتی برای هریس است. از تاریخ 18 ژوئیه تاکنون، این رقم با رشدی 16 درصدی به 74 درصد رسیده است.
 
از طرفی، درصد جمهوری خواهانی که می‌گویند «قطعا رای خواهند داد»، با کاهشی 2 درصدی در مقایسه با 18 ژوئیه، به 88 درصد رسیده است.
 
به طور کلی، هریس در میان کسانی که عموماً خود را به‌عنوان «گاهی» یا «به ندرت» رای‌دهنده توصیف می‌کنند، اما می‌گویند حتماً اکنون رای خواهند داد، برنده است.
 
رای زنان
 
هریس در میان رای دهندگان زن نیز پیشتاز است. به باور 70 درصد رای دهندگان زن، هریس در صورت انتخاب شدن به منافع زنان کمک می‌کند. زنان بسیار کمتری (43 درصد) در مورد ترامپ چنین می‌گویند.
 
به باور بسیاری از رای دهندگان، ترامپ بیشتر از آن که شهروندان آمریکایی به آن فکر کنند به منافع زنان کمک کند، به پیشبرد منافع مردان کمک می‌کند.
 
طبق نظرسنجی سی بی اس نیوز، به ترتیب، به باور 30 درصد و 57 درصد رای دهندگان، سیاست‌های هریس و ترامپ به شرایط زنان آمریکایی کمکی نخواهد کرد.
 
شکاف جنسیتی
 
در رابطه با این موضوع، شکاف جنسیتی در رقابت های انتخاباتی بیشتر از گذشته افزایش یافته است.
 
هریس در میان زنان با اختلاف بیشتری از بایدن از ترامپ پیشتاز است، در حالی که تقریباً همان حمایتی را که بایدن در بین مردان داشت را حفظ کرده است.
 
در بین رای دهندگان، 45 درصد مردان و 54 درصد زنان از هریس و 54 درصد مردان و 45 درصد زنان از ترامپ حمایت می کنند.
 
شور و شوق فزاینده و گروه‌های اصلی دموکرات
 
اکثر رأی‌دهندگان دموکرات و تقریباً نیمی از رأی‌دهندگان به طور کلی می‌گویند که با ورود هریس به عرصه رقابت‌های انتخاباتی، آن‌ها برای رأی دادن انگیزه بیشتری دارند.
 
این مسئله در بین طرفداران ترامپ نیز رخ داده است. طبق گزارش سی بی اس نیوز، یک سوم حامیان ترامپ نیز اکنون اشتیاق بیشتری دارند.
 
همچنین، در پاسخ به سوال سی بی اس نیوز، پیرامون اینکه کدام یک از نامزدها از توانمندی ادراکی و ذهنی بیشتری برای خدمت بعنوان یک رئیس جمهور برخودار است، رای دهندگان بدین گونه پاسخ دادند که به باور 64 درصد، هریس از توانمندی های کافی برخوردار است و فقط به باور 51 درصد ترامپ از توانمندی های مذکور برخوردار است.
 
اما نکته حائز اهمیت پیرامون این پرسش، اختلاف فاحش بین رای دهندگانی است که فکر می‌کنند هیچ یک از 2 نامزد از توانمندی لازم برخوردار نیستند.
 
به باور 36 درصد آمریکایی ها، معاون رئیس جمهور از توانمندی گ‌های کافی برای خدمت برخوردار نیست، اما این رقم درباره ترامپ به 49 درصد می‌رسد.
 
در میان طیف وسیع‌تری از رای‌دهندگان، هریس از نظر پرانرژی و متمرکز بودن از ترامپ جلوتر است. او حتی از نظر شایستگی با ترامپ برابر است به‌طوری‌که، 69 درصد رای دهندگان هریس را پر انرژی‌تر می‌دانند و این رقم برای ترامپ 61 درصد است.
 
همچنین 56 درصد رای دهندگان در مقابل 52 درصد رای دهندگان، هریس را فردی متمرکزتذ و لایق‌تر می‌دانند. هرچند، به باور 66 درصد آمریکایی‌ها در مقابل 48 درصد، ترامپ فردی سرسخت‌تری است. از لحاظ میزان تاثیرگذاری نیز، ترامپ با کسب 54 درصد در نظرسنجی ها از هریس جلوتر است.
 
رای‌دهندگان سیاه‌پوست
 
هریس اکنون در میان رای دهندگان سیاه‌پوست از سطح حمایتی که بایدن در سال 2020 داشت، نزدیک‌تر است و بسیار بیشتر از میزان حمایت‌های سال جاری از بایدن است.
 
در بین سیاه پوستان، 81 درصد به هریس رای خواهند داد و فقط 18 درصد به ترامپ را گزینه خود می‌دانند.
 
رای دهندگان سیاه پوست فکر می‌کنند هریس مراقب همه افراد از جمله سیاه‌پوستان است.
 
جمهوری خواهان و رای دهندگان حامی ترامپ فکر می‌کنند هریس بیشتر به منافع سیاه‌پوستان تلاش خواهد کرد تا سفیدپوستان.
 
به باور رای دهندگان حامی هریس، صرف نظر از جنسیت و نژاد، او اعتدال پیشه خواهد کرد، به‌طوری‌که 80 درصد رای دهندگان در پاسخ به پرسش سی بی اس نیوز پیرامون اینکه سیاست‌های کدام یک از دو کاندید به سیاه‌پوستان کمک خواهد کرد، هریس را گزینه خود معرفی کردند و فقط به باور 20 درصد از شهروندان آمریکایی، سیاست‌های ترامپ به نفع سیاه پوستان خواهد بود.
 
از لحاظ تاریخی نیز، به باور اکثریت رای دهندگان (68 درصد)، آمریکا آماده است تا یک زن سیاه پوست را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کند.
 
قرن بیست و یکم تغییری در این نوع دیدگاه‌ها ایجاد کرده است. در سال 2000 کمی بیش از یک سوم فکر می.کردند که کشور آماده انتخاب رئیس جمهور سیاه پوست است.
 
این در نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز در سال 2008، زمانی که باراک اوباما نامزد بود، تغییر کرد و سپس اکثر آن‌ها گفتند که کشور برای انجام این کار آماده است.
 
سیاست و دیدگاه‌های کلان
 
دیدگاه‌های سیاستی هریس عمدتاً مشابه دیدگاه‌های بایدن است، بطوریکه 64 درصد رای‌دهندگان دیدگاه‌های هریس و بایدن را کاملا یکسان می‌دانند و به باور فقط 18 درصد رای دهندگان دیدگاه‌های کلان هریس با بایدن متفاوت است و این مسئله، باعث شده تا بسیاری بپرسند که چگونه کارزار انتخاباتی وی به دنبال بازتعریف این تفاوت‌ها در این فرصت اندک خواهد بود.
 
رای دهندگان، هریس را تا حدودی یا بسیار لیبرال می بینند.
 
در حوزه سیاست های مالی نیز، هریس در همان موقعیتی است که بایدن در ژوئیه داشت و به طور قابل‌توجهی از ترامپ عقب‌تر است.
 
 به باور 45 درصد رای دهندگان، در صورت پیروزی ترامپ، شرایط مالی آنها بهتر خواهد شد و این رقم برای هریس برعکس است؛ به باور 44 درصد رای دهندگان، در صورت پیروزی وی، شرایط مالی آنها بدتر خواهد شد و فقط به باور 25 درصد، سیاست های وی به بهبودی شرایط مالی و معیشیتی آنها خواهد انجامید.
 
ایالت‌های کلیدی
 
علاوه بر نظرسنجی ملی، سی بی اس نیوز نظرسنجی‌ها در سطح ایالتی را برای هفت ایالت کایدی منتشر کرده است که به شرح زیر است: در ایالت «میشیگان»، هردو با کسب 48 درصد آراء برابر هستند.
 
در ایالت «پنسیلوانیا»، هر دو با کسب 50 درصد آراء برابر هستند. در ایالت «ویسکانسین»، ترامپ با کسب 50 درصد آراء، یک درصد از هریس جلوتر است.
 
در ایالت «آریزونا»، هر دو با کسب 49 درصد آراء برابر هستند. در ایالت «جورجیا»، ترامپ با کسب 50 درصد آراء، سه درصد از رقیب دموکرات خود جلوتر است.
 
در ایالت «نوادا»، هریس با کسب 50 درصد آرا، 2 درصد پیشتاز است. در ایالت «کارولینای شمالی»، ترامپ با کسب 50 درصد آراء و اختلافی سه درصدی پیشتاز است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان