ویژه‌های مشرق/

توصیه عجیب یک روزنامه اصلاح‌طلب در شب ترورهای داغ صهیونیست‌ها/ برجام منطقه‌ای بهتر از انتقام است!

اصلاح‌طلبان در سیاست خارجی حالی از مذاکره سخن به میان می‌آورند که آمریکا علاوه بر خروج از برجام از هیچ اقدامی نیز علیه جمهوری اسلامی فروگذاری نکرده است!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

**********

روزنامه‌های امروز یکشنبه 14 مردادماه در حالی چاپ ومنتشر شد که جلسه مشترک سران قوا به میزبانی پزشکیان، آرایش نظامی متزلزل واشینگتن پشت تل‌آویو و عناوینی مرتبط با مناسبت سالروز صدور فرمان مشروطیت در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روز گذشته مشخص شد که رژیم صهیونیستی با شلیک پرتابه کوتاه برد با سر جنگی حدود 7 کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان صورت گرفته است، بیانیه سپاه در این‌باره و نحوه اجرای نقشه انتقام مورد توجه روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار دارد.

روزنامه هم‌میهن از جمله رسانه‌های اصلاح‌طلب است که در روزهای اخیر سعی کرده طرح انتقام را زیر سوال ببرد، این روزنامه نوشته است:

رژیم اسرائیل مسئولیت نپذیرفته و در عین حال ایران هم می‌داند که هیچ دستی جز دستان نتانیاهو پشت این اقدام نیست. از این نظر باید واکنشی متناسب و از نوع همین اقدام را داشته باشد که فاقد تبعات حقوقی باشد و حتی نیازی به پذیرش مسئولیت آن هم نیست. زمان و مکان آن را هم ایران باید تعیین کند. در دادن پاسخ تردیدی نیست ولی نسبت به نوع اقدام و زمان و مکان آن و رعایت تبعات سیاسی و حقوقی آن باید دقت کرد و به مسئولین کشور اعتماد نمود و اطمینان داشت که در هر صورت تصمیم بهتری از آنچه در فضای عمومی می‌گذرد خواهند گرفت. اعتماد ما هزینه تصمیم‌گیری را کاهش خواهد داد!

توصیه عجیب یک روزنامه اصلاح‌طلب در شب ترورهای داغ صهیونیست‌ها/ برجام منطقه‌ای بهتر از انتقام است!

روزنامه آرمان ملی طرح اصلی اصلاح‌طلبان برای مواجه با تروریست‌ها را ارائه داده و خواهان برجام منطقه‌ای شده است، در بخشی از گفتگوی این روزنامه با علی بیگدلی کارشناس سیاسی آمده است:

به تازگی پادشاه عربستان به آقای پزشکیان نامه نوشته است. من اگر جای آقای ظریف به عنوان معاون راهبردی رئیس‌جمهور بودم به رئیس‌جمهور توصیه می‌کردم که اولین سفر خارجی خود را به عربستان سعودی انجام دهد تا فضا تا حدودی تلطیف شود. بدون تردید ترورشهید هنیه نمی‌تواند بر عملکرد دولت پزشکیان تأثیر بگذارد و هیچ ارتباطی نیز با دولت پزشکیان ندارد و تنها یک ترور از پیش تعیین شده و سازمان یافته شده بوده است. حادثه ترور شهید اسماعیل هنیه اتفاق مهمی است که به زیان ایران تمام شد!

توصیه عجیب یک روزنامه اصلاح‌طلب در شب ترورهای داغ صهیونیست‌ها/ برجام منطقه‌ای بهتر از انتقام است!

انتشار این دست اخبار از سوی محافل خبری نزدیک به آمریکایی‌ها(رسانه‌های فارسی صدای آمریکا در تهران) و تکذیب آن در تریبون‌های رسمی نشانه میل واشنگتن به تشویق تهران به آغاز مذاکراتی است که با دادن مشوق‌هایی ایران را در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا مهار کند. به‌عبارتی‌دیگر آمریکایی‌ها پس از مشاهده ضرب دست ایران در عملیات وعده صادق به این نتیجه رسیده‌اند که افزایش فشار بر ایران کارکرد خود را ازدست‌داده و تنها گزینه فعال روی میز گفتگو است.

در حال حاضر این سوال مطرح است که این جریان چرا تجربه های گذشته را مدنظر داشته و باور نمی کند که دشمنی امریکا با مذاکره برطرف نمی‌شود؟ واقعیت آن است که آمریکا دنبال منافع خودش در ایران است. از دیگر سو در شرایطی که عملیات وعده صادق علاوه بر نشان دادن قدرت سخت جمهوری اسلامی و اراده ملت ایران و قدرت نرمی را نیز میان جبهه مقاومت و تمامی مخالفان جبهه استکباری خلق کرده سخن گفتن از ترس برخی کشورهای منطقه از ایران امتداد دادن عملیات روانی صهیونیست بوده و تکرار آن شائبه دار می باشد.

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی به کل طرح انتقام را به ضرر ایران خوانده و از موضعی غیر منطقی و سیاسی می‌نویسد:

گر به دنبال عادی‌سازی و تشنج‌زدایی هستیم نباید در دام خواسته‌های اسراییل و حامیان این تفکر که از مناقشات میان ایران و امریکا سود می‌برند، بیفتیم و در زمین آنها بازی کنیم. به نظر می‌رسد که اسراییل نیز به دنبال همین هدف است که ایران اقدامی انجام دهد. این اقدام قطعا باید هوشمندانه باشد. دولت باید آستانه تحمل خود را بالا ببرد و به منافع درازمدت یعنی بهبود وضعیت اقتصادی آنچه که دولت آقای پزشکیان وعده داده بود، فکر کند!

توصیه عجیب یک روزنامه اصلاح‌طلب در شب ترورهای داغ صهیونیست‌ها/ برجام منطقه‌ای بهتر از انتقام است!

اصلاح طلبان رادیکال در شرایطی از اصلاح سیاست خارجی و داخلی در این نقطه حساس سخن به میان می آورند که در بعد داخلی در هیبت اپوزیسیون نظام ظاهر شده و با عبور از شعارهای خود مبنی بر روش‌های دموکراتیک و صندوق رای، علیه نهاد انتخابات شورش کرده و به تحریم انتخابات دست یازیدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان