کتابخانه زیرزمینی سیدنی چه ویژگی‌هایی دارد؟ (+عکس)

این پروژه دارای یک کتابخانه زیرزمینی با میدانی در بالای آن است که در طراحی آن، اصل بهره‌وری انرژی با نورگیرهای متعدد برای تأمین نور طبیعی تا سیستم تهویه کم انرژی رعایت شده است‌.

سیدنی استرالیا به یک کتابخانه زیرزمینی و میدان سبز باشکوه مجهز است که در زمینی باتلاقی بنا و به‌طور کامل از اصول پایداری در طراحی و ساخت آن پیروی شده است.

به گزارش ایمنا، زمین باتلاقی سابق سیدنی به کتابخانه‌ای جدید در یک میدان سبز تبدیل شده است؛ پروژه‌ای خیره‌کننده که نه‌تنها یکی از قدیمی‌ترین مناطق صنعتی شهر را احیا می‌کند، بلکه نشانه‌ای از حرکت در مسیر پایداری است. این پروژه دارای یک کتابخانه زیرزمینی با میدانی در بالای آن است که در طراحی آن، اصل بهره‌وری انرژی با نورگیرهای متعدد برای تأمین نور طبیعی تا سیستم تهویه کم انرژی رعایت شده است‌.

از آنجا که پروژه در زمین باتلاقی سابق واقع شده، این منطقه دارای سطح آب دائمی بالاتر از سطح حفاری است. ضدآب بودن با چهار لایه دفاعی برای محافظت از کتابخانه در برابر آسیب بسیار مهم بود و شاهکار مهندسی آن فضای سبز فراوانی را در محوطه بالایی ایجاد کرد.

کتابخانه زیرزمینی سیدنی چه ویژگی‌هایی دارد؟

کتابخانه و میدان سبز سیدنی دارای بریدگی‌های هندسی و اتاق‌های جالب در محیطی هشت هزار متر مربعی است. یک غرفه شیشه‌ای مثلثی‌شکل، ورودی بخش زیرزمینی سه هزار مترمربعی کتابخانه را تشکیل می‌دهد و دهانه مدور بزرگی در کنار آن، نور طبیعی را برای قلب کتابخانه ارمغان می‌آورد.

یک بخش مستطیلی‌شکل شش طبقه نیز در میدان یادشده قرار دارد که شامل یک اتاق مطالعه، آزمایشگاه کامپیوتر، اتاق موسیقی و فضای اجتماع است. یک آمفی‌تئاتر نیز در فضای باز انتهای دیگر میدان تعبیه شده است.

این چهار منطقه از نظر بصری با مجموعه‌ای از 49 نورگیر دایره‌ای به هم متصل شده‌اند که نور را به داخل کتابخانه هدایت می‌کنند و دیگر فضاهای میدان برای فعالیت‌های دیگر از رویدادهای پاپ‌آپ روی چمن‌زار گرفته تا منطقه بازی در آب در دسترس است.

کتابخانه زیرزمینی سیدنی چه ویژگی‌هایی دارد؟

کتابخانه زیرزمینی مجهز به نورگیرهای مقاوم در برابر شرایط دشوار آب‌وهوایی است که در شب برای ایجاد جذابیت بصری و ایمنی به‌سمت میدان روشن می‌شوند.

نصب سیستم تهویه هوای یکپارچه در قفسه‌ها نقش بسزایی در کاهش مصرف انرژی دارد که کیفیت هوای داخل را بهبود می‌بخشد و راندمان خنک‌کننده بیشتری را به ارمغان می‌آورد. محوطه‌سازی میدان برای مدیریت روان‌آب‌های طوفان و جذب آب باران برای استفاده مجدد در کتابخانه طراحی شده است.

کتابخانه زیرزمینی سیدنی چه ویژگی‌هایی دارد؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان