معاون شهردار: تا پایان شهریورماه تراموا به خیابان‌های تهران می‌آید

اخیرا علیرضا زاکانی شهردار تهران سفری به چین کرد و از تراموای اهدایی این کشور به پایتخت ایران بازدید داشت، کشور چین این تراموای کنترل از راه دور را به کشورمان اهدا کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تراموایی که پیش تر وعده داده شده بود با واگن‌هایی به طول 42 متر، تا پایان شهریور امسال در خیابان‌های پایتخت تردد خواهد کرد و در ناوگان حمل و نقل عمومی بکار گرفته می‌شود.
 
محسن هرمزی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک یک رانت واگن تراموا از چین به ایران ارسال شده و در مسیر بندرعباس است و در صورتی که انجام تست و بررسی موفقیت آمیز باشد با مجوز شورای شهر و هماهنگی‌های انجام گرفته وارد ناوگان حمل و نقل شده و در خیابان‌های شهر فعالیت کند.
 
اخیرا علیرضا زاکانی شهردار تهران سفری به چین کرد و از تراموای اهدایی این کشور به پایتخت ایران بازدید داشت، کشور چین این تراموای کنترل از راه دور را به کشورمان اهدا کرده است.
 
پیش تر، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز به خبرنگاران گفته بود که این تراموا قرار است بصورت چرخ لاستیکی و همراه با راننده در پایتخت فعالیت کند چرا که بستر لازم برای کنترل از راه دور و نیز حرکت تراموا بر روی ریل در تهران وجود ندارد.
 
معاون شهردار: تراموا به خیابان‌های تهران می‌آید
 
هرمزی در پاسخ به این سوال که آیا امکان فعالیت تراموا در پایتخت بدون راننده به همان شکلی که چین اعلام کرده (کنترل از راه دور) وجود دارد یا خیر؟ گفت: این موضوع باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و سیستم‌های سیگنالینگ و هزینه‌ها مورد نیاز بررسی و سپس تصمیم گیری شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: تراموایی که قرار است در تهران فعال شود در مسیر آزادی تا سه راه تهرانپارس فعال خواهد شد و مسافران را جابجا خواهد کرد.
 
هرمزی تادامه داد: در حال حاضر بررسی‌های لازم در حال انجام است تا هر چه زودتر تراموا به ناوگان حمل و نقل اضافه شود.
 
معاون شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه این واگن‌ها دارای چه ظرفیتی هستند و چه تعداد مسافر را جابجا خواهند کرد؟ افزود: عدد مشخصی نمی‌توانم بگویم چرا که باید ابتدا این تراموا به کشور بیاید و شبیه سازی صورت بگیرد تا ببینیم ظرفیت آن چقدر است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان