در برخی موارد، حتی خود بازیکنان نیز به دلیل همکاری با اسپانسرهای خاص با انتقادات شدید مواجه شدند. برخی از بازیکنان معروف به دلیل بستن قراردادهای تبلیغاتی با شرکتهای نفت و گازی که بهواسطه فعالیتهای زیستمحیطی مورد انتقاد قرار گرفته بود، با اعتراضات شدید طرفداران محیطزیست مواجه شدند. این جنجالها نشان داد که اسپانسرینگ در دنیای فوتبال دیگر تنها یک منبع درآمد نیست، بلکه یک موضوع پیچیده و حساس است که میتواند تاثیرات اجتماعی و اخلاقی گستردهای به همراه داشته باشد. از اینرو، انتظار میرود که در سالهای آینده تیمها و بازیکنان با دقت بیشتری به انتخاب اسپانسرهای خود بپردازند و به تبعات احتمالی قراردادهای خود توجه کنند. «باشگاه اقتصاددانان» در این پرونده نیمنگاهی به اسپانسری در فوتبال انداخته است.