ژولیوس سزار امپرتور روم از چه عطری استفاده می‌کرد؟

رومی‌ها به دلیل میراث نسبتا فراوانی که از خود به جای گذاشته‌اند، نسبت به برخی دیگر از تمدن‌های باستانی برای ما شناخته شده‌تر هستند. با این حال، زندگی بسیاری از امپراتوران روم همچنان موضوع کنجکاوی است. برای مثال، آیا تا به حال فکر کرده‌اید یک امپراتور رومی از چه عطری استفاده میکرد؟

«انجمن فرهنگ و گردشگری بویایی» که دربارۀ عطرهای باستانی تحقیق می‌کند، عطر مخصوصی را که ژولیوس سزار امپراتور روم استفاده می‌کرد دوباره ساخته است. 

به گزارش فرادید، طبق تحقیقات، رومی‌ها عطرهایی با فرمول‌های ساده را دوست داشتند. عطر رودیوم که با روغن گل رز و عرق گلادیاتورها ساخته میشد پرکاربردترین فرمول در روم باستان بود، زیرا خاک و عرق گلادیاتورها به قدری ارزش داشت که در مجسمه‌سازی و نقاشی نیز از آن استفاده میشد. 

در روم باستان، علاوه بر رودیومی که با گل رز ساخته می‌شد، نرگس و کروکوس با زعفران و همینطور متوپیوم با بادام تلخ از محبوب‌ترین ترکیبات عطری بودند. 

با این حال، رایحه امپراطور بدون شک خاص‌تر و متفاوت‌تر بود. به خصوص، مدیران سطح بالا، ژنرال‌ها و ثروتمندان عطرهای مختلفی را از سراسر جهان وارد می‌کردند تا بوی آن‌ها متفاوت از بقیه باشد یا به عطرسازان برجسته دستور می‌دادند برای آن‌ها عطرهای خاص بسازند. 

ژولیوس سزار امپرتور روم از چه عطری استفاده می‌کرد؟

بطری‌های عطر قدیمی

حالا انجمن فرهنگ بو و گردشگری عطری ساخته که ترکیبات عطر مورد استفادۀ ژولیوس سزار را در خود دارد. این عطر که محصول یک کار طولانیست، حاوی رایحه‌های باستانی از گل‌آفتابیان تا مرکبات و از عود تا عنبر است. این عطر از ماه اکتبر به طور همزمان در ترکیه، فرانسه و ایتالیا به فروش می‌رسد. 

انجمن فرهنگ بو و گردشگری بیانیه‌ای درباره این عطر جدید صادر کرده و گفته که در طول سال‌های فرماندهی سزار (100 - 44 قبل از میلاد) و بازدید او از تمام اروپا، آناتولی، یونان، جزایر دریای اژه و مصر، عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی در دوران باستان در سراسر جهان مدیترانه بسیار محبوب بودند و پتانسیل تجاری زیادی داشتتند. 

«سزار یک ژنرال و امپراتور بسیار معروف بود و همیشه با سبک زندگی و پوشش خود توجه عموم را به خود جلب می‌کرد. مردم با علاقه زیاد به دنبال عطرهایی بودند که او استفاده می‌کرد. اینکه سزار چه بویی میداد، چه چیزی در عطرش بود، از کجا عطرش را تهیه می‌کرد یا چه کسی برای او عطر درست می‌کرد، همیشه موضوع کنجکاوی بود. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی نویسندگان باستانی و آثار دوستان نزدیک او، محتوای عطرهای او تا حد زیادی مشخص شده است. این عطر از رایحه‌هایی تشکیل شده که در پرتو داده‌های باستان‌شناسی و تاریخی تعیین شده‌اند.»

انجمن اعلام کرد افزون بر رایحه‌هایی مانند نعناع، رز، لیمو، ترنج، اسطوخودوس، یاس، نیلوفر آبی، بنفشه، عود، چوب سدر، نعناع هندی و عنبر، این عطر شامل گل زنبق و گل‌آفتابیان می‌شود که بسیار پرطرفدار بودند و در زمان‌های قدیم یافتن آنها دشوار بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان