هوندا اچ پی-اکس؛ ژاپنی خط شکن و کوک ایتالیایی! (+عکس)

هوندا طی پروژه بازسازی مذکور تا حد ممکن تلاش کرده که شرایط اصلی اچ پی-اکس را حفظ کند تا خدشه ای به روح کلاسیک آن وارد نشود.

عصر ایران-  هوندا پیش از ان اس اکس که مجموعه محصولات خاص اسپرت کمپانی را شامل می شود یک خودرو آینده نگر با نام اچ پی-اکس را در سطح مفهومی طی نمایشگاه خودرو تورین 1984 معرفی کرد.

این خودرو رادیکال طراحی  جسورانه ای داشت که آن را تبدیل به نمونه ای فوق آئروداینامیک می کرد.

هوندا اچ پی-اکس به پیشرانه 2 لیتری 6 سیلندر مجهز بو که از نمونه های ویژه مسابقه فرمول 2 هوندا آمده بود. ترکیب این پیشرانه و بدنه ای که تماما از فیبرکربن و پنل های کولار شکل گرفته بود خبر از خودروئی سریع، سبک و چابک می داد.

هوندا برای اولین بار در طراحی خودرو، اثر زمین را نیز در اچ پی-اکس مدنظر قرار داد و از سیستم ترمز هوای فشرده تحت کنترل راننده استفاده کرد. اثر زمین مجموعه‌ای از اثرات است که در آئروداینامیک خودرو برای ایجاد نیروی رو به پایین، به ویژه در خودروهای مسابقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متاسفانه هوندا اچ پی-اکس هیچ زمان به خط تولید نشد و 5 سال بعد هوندا از ان اس اکس رونمایی کرد.

هوندا در یک همایش خودروئی که اخیرا برگزار شد، بار دیگر مفهومی 40 ساله خود را به نمایش گذاشت. اچ پی-اکس که کاملا پروژه بازسازی را طی کرده بود و در قامت یک مفهومی جذاب مورد توجه قرار گرفت.

هوندا طی پروژه بازسازی مذکور تا حد ممکن تلاش کرده که شرایط اصلی اچ پی-اکس را حفظ کند تا خدشه ای به روح کلاسیک آن وارد نشود.

اگر هنگام مشاهده اولین تصویر، یک حس آشنا شبیه حالتی که قبلا اچ پی-اکس را دیده اید برایتان ایجاد شد اصلا عجیب نیست! زیرا روی بدنه خودرو نام پینیفارینا حک شده و ظاهرا این بدنه هم کار استودیو معروف ایتالیائی است که صدها خودرو افسانه ای با طراحی نامتعارف را در گذشته به صنعت خودرو معرفی کرده است.

در ادامه تصاویری از خط شکن ژاپنی را مشاهده می کنید:

هوندا اچ پی-اکس

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان