کشف رقیب تجدیدپذیر جدید برای سوخت‌های فسیلی

فنلاند به‌طور ناگهانی از آمریکا، ژاپن و چین پیشی گرفته و جهان را با سوخت آینده آشنا کرده است. این سوخت هیدروژن و اتانولی نیست که در کشورهای سراسر جهان در حال تولید است و منبعی حتی قدرتمندتر از سوخت‌های موجود محسوب می‌شود که پایداری آینده را تضمین خواهد کرد.

فنلاند رقیبی تازه برای سوخت هیدروژن کشف و از سوخت آینده‌ای رونمایی کرد که به‌طور کامل تجدیدپذیر است.

به گزارش ایمنا، فنلاند به‌طور ناگهانی از آمریکا، ژاپن و چین پیشی گرفته و جهان را با سوخت آینده آشنا کرده است. این سوخت هیدروژن و اتانولی نیست که در کشورهای سراسر جهان در حال تولید است و منبعی حتی قدرتمندتر از سوخت‌های موجود محسوب می‌شود که پایداری آینده را تضمین خواهد کرد.

این کشور حتی از تولید نخستین گروه از موتورهای استفاده‌کننده از این سوخت خبر و نشان داد استفاده از سوخت جدید آن روند غیرقابل توقفی خواهد بود که فنلاند را در زمینه سوخت‌های آینده پیشتاز خواهد کرد.

این کشور با تأسیس یک کارخانه جدید هیدروژن و آمونیاک در کوکولا، جهشی عظیم به سوی آینده انجام داده است. این پروژه مربوط به طرحی بزرگ‌تر برای کاهش ردپای کربن و اجرای راهکارهای مؤثر و کارآمد برای مصرف انرژی است و سوخت‌های تجدیدپذیر را به‌عنوان جایگزینی بسیار مورد نیاز برای منابع تجدیدپذیر کمیاب در حمل‌ونقل و جابه‌جایی به صنعت انرژی جدید در سراسر منطقه معرفی می‌کند.

نیروگاه جدید قادر خواهد بود سالانه 760 هزار تن آمونیاک تجدیدپذیر با استفاده از یک گیگاوات برق تجدیدپذیر برای تولید هیدروژن توسط پلاگ‌پاور در یک سایت مجاور تولید کند و برنامه آن تولید روزانه 85 تن هیدروژن تجدیدپذیر مایع است که برای تولید آمونیاک تجدیدپذیر استفاده خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود این کارخانه پروژه آمونیاک سبز و هیدروژن را در منطقه توسعه دهد.

کشف رقیب تجدیدپذیر جدید برای سوخت‌های فسیلی

ترکیب هیدروژن و آمونیاک گزینه مناسبی به‌عنوان سوخت‌های آینده به شمار می‌رود و اجرای پروژه انرژی فنلاند با کاهش سالانه یک‌میلیون 220 هزار متریک تن کربن‌دی‌اکسید همراه خواهد بود.

کارخانه یادشده قرار است تا پایان 2027 شروع به فعالیت کند که گام بزرگی برای تضمین آینده فنلاند با کربن پایین خواهد بود. این کارخانه در درجه اول بر تولید هیدروژن سبز و آمونیاک تمرکز خواهد کرد تا سطح وابستگی به انرژی را کاهش دهد و بخش کودهای داخلی برای کشاورزی را تقویت کند.

موتورهایی با سوخت آمونیاک

تولید آمونیاک تجدیدپذیر بر صنایع مرتبط هم‌چون حمل‌ونقل نیز تأثیر دارد و می‌توان آن را در خودروها به‌عنوان سوخت استفاده کرد که در مقایسه با منابع سوخت معمولی گزینه سازگارتری با محیط زیست است. موتورهای آمونیاکی برای خودروها پتانسیل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را دارند، از این رو این محصول نگرانی‌های زیست‌محیطی کاربران را برطرف می‌کند.

ایده توسعه آمونیاک به‌عنوان سوخت می‌تواند امیدوارکننده باشد و تاکنون چندین خودروساز از آن استقبال کرده‌اند. آن‌ها حتی سوخت جدید را نسبت به صنعت هیدروژن در اولویت قرار دادند و اعلام کردند که به تولید آن برای قایق‌ها و وسایل‌نقلیه زمینی ادامه خواهند داد.

کشف رقیب تجدیدپذیر جدید برای سوخت‌های فسیلی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان