جذابیت جنگنده ساخت کره جنوبی؛ یک قدم مانده به نسل پنجم جنگنده‌ها (+عکس)

مدیرعامل صنایع هوافضای کره جنوبی (KAI)، جنگنده KF-۲۱ Boramae را به‌عنوان یک جت جنگنده «نسل ۴.۹» معرفی کرده است و آن را به‌جای طبقه‌بندی نسل ۴.۵ که به‌طور گسترده پذیرفته شده است، با جنگنده‌های پیشرفته نسل پنجم هماهنگ می‌کند.

به‌تازگی مدیر عامل صنایع هوافضای کره جنوبی (KAI)، کانگ گو یونگ، ویژگی‌های منحصر به فرد و عملکرد جنگنده KF-21 مطرح شد. KF-21 Boramae که توسعه آن 9 سال پیش آغاز شد، به نقطه عطف قابل‌توجهی رسیده است. کره جنوبی اخیراً قراردادی با KAI برای تولید 20 فروند امضا کرده است. این هواپیما‌های جنگنده قرار است تا پایان سال 2026 به نیروی هوایی جمهوری کره (RoKAF) تحویل داده شوند.

به گزارش خبرآنلاین، جنگنده جدید کره قرار است به‌عنوان پایه و اساس ناوگان آینده نیروی هوایی کره جنوبی عمل کند و به‌طور قابل‌توجهی به نوسازی و بهبود قابلیت‌های آن در سال‌های آینده کمک کند.

جذابیت جنگنده ساخت کره جنوبی؛ یک قدم مانده به نسل پنجم جنگنده‌ها

سازنده این جنگنده در مورد ویژگی‌های برجسته و مزیت رقابتی آن نسبت به سایر جنگنده‌های مدرن توضیح داد. به گفته او، معرفی KF-21 به‌عنوان یک جنگنده نسل 4٫5، توانایی‌های آن را دست‌کم می‌گیرد. در مقایسه با رافال فرانسوی نسل 4٫5 و یوروفایتر تایفون اروپایی، عملکرد جنگنده کره‌ای بهتر است؛ بنابراین می‌توان آن را نزدیک به نسل پنجم جنگنده‌ها دانست.

با توجه به سطح مقطع راداری (RCS) این جنگنده، عملکرد رادارگریزی آن کمتر از رقبا بوده و آن را به جنگنده‌های نسل پنجم نزدیک‌تر می‌کند. KF-21 با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی (AI)، خود را از سایر جت‌های جنگنده متمایز می‌کند.

توسعه سریع KF-21 توجه قابل‌توجهی را به خود جلب کرده و بسیاری از کارشناسان آن را به‌عنوان یک ستاره بالقوه در بازار صادرات بین‌المللی می‌دانند. اکنون، کره جنوبی KF-21 را برای رقابت با رقبای قدرتمندی مانند رافال فرانسوی، F-16 و F-15 ساخت ایالات‌متحده و یوروفایتر تایفون عرضه می‌کند.

جذابیت جنگنده ساخت کره جنوبی؛ یک قدم مانده به نسل پنجم جنگنده‌ها

یکی از مزایای کلیدی KF-21، مقرون‌به‌صرفه بودن آن است که تقریباً 30 تا 40 درصد ارزان‌تر از رقبای خود است. همچنین تلاش‌هایی برای کاهش قیمت بیشتر از طریق فرآیند‌های اتوماسیون پیشرفته در حال انجام است.

سابقه موفقیت‌آمیز کره جنوبی با جت‌های جنگنده قبلی، علاقه قابل‌توجهی را به KF-21 از مناطق مختلف از جمله آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و اروپا برانگیخته است؛ اینکه کشور‌ها به دنبال اطلاعات در مورد جنگنده‌ای باشند که هنوز در حال توسعه است (روندی که معمولاً مختص هواپیما‌های آمریکایی است)، خود نشان‌دهنده جذاب بودن این پروژه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان