توسط معاون رئیس جمهور؛

تابلوی جای خالی سیاوش رونمایی شد

نقاشی روی پارچه قلمکار اثر الهام کلاشک با نام «جای خالی سیاوش» توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر رونمایی شد.

تابلوی جای خالی سیاوش رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور؛ اثر نقاشی روی پارچه قلمکار الهام کلاشک هنرمند جوان، کارشناس ارشد رشته نقاشی از دانشکده هنر ومعماری با نام امان از شهر بی سیاوش یا جای خالی سیاوش در ابعاد 2/5  در 1/5 متر در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و جمعی از فرهیختگان و هنردوستان رونمایی شد.

الهام کلاشک در مورد خلق این اثر همزمان با حادثه ساختمان پلاسکو و شهید شدن اتش نشانان غیور گفت: با شنیدن خبر حادثه پلاسکو این شعر ( هوای شهرمن پر از غبار غم شده، تمام باغ من پر از پرسیاوشان شده، نفس ز خاک پرشده، ز خاک پر شده همه گلوی من، کسی ز خاک من به آتشی به باد رفت، امان ز شهر بی سیاوش و هوای آتش و شب سیاه) در ذهنم تداعی شد و پس از ان به خلق این اثر برای کاستن از الام این حادثه ناگوار و همدردی با مردم شهر و کشورم پرداختم.

وی افزود: توضیحی که می توان در مورد حال این تابلو گفت این است که داغ سیاوش مرحمی بود برای زخم جامعه شب زده. آن هنگام که پاکدامنی قربانی می شود، از خواب گورآلوده جامعه بلاگردانی می گردد.

این هنرمند جوان در ادامه تاکید کرد: اسطوره سیاوش در کالبد آتش نشانان ما متولد می شود تا با رویش دوباره، شکاف عمیق جامعه بی قهرمان را التیام بخشد. «جای خالی سیاوش» بازگشت سربلند اسب سیاوش را ازمیان آتشی نشان می دهد که تاریکی ها را می سوزاند و رویش گیاه پرسیاوشان را یاد آور می شود یعنی همان رویش مجدد مضمون پهلوانی در جامعه که بسیار قابل تقدیر است.

وی در پایان این مصاحبه یاداور شد: این اثر به نوعی گفتن حرف های سفره دل روی سفره قلمکار، حرف هایی که نمی شود گفت ودستانی که کاری از پیش نمی توانند ببرند برای پهلوانان مانده در آتش و خاک است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان