نوکیا N۹۶: غول قدرتمندی که نتوانست بر بازار مسلط شود (فیلم)

نوکیا N۹۶ با مشخصات فنی قدرتمند و طراحی جذاب، رقیبی جدی برای گوشی‌های هم‌دوره خود بود. اما با وجود تمام این ویژگی‌ها، نتوانست به موفقیت تجاری مورد انتظار دست پیدا کند.

عصر ایران - نوکیا N96 یک گوشی تلفن همراه رده بالای قدیمی است که در کنگره جهانی موبایل بارسلونا در 11 فوریه 2008 توسط نوکیا معرفی شد و جزئی از خط تولید سری N بود. این گوشی با سیستم‌عامل Symbian OS v9.3 (S60 ویرایش سوم، FP2) کار می‌کند. N96 با پلتفرم بازی N-Gage 2.0 سازگار است و دارای گیرنده‌ی تلویزیون DVB-H و خروجی AV است.

در مقایسه با گوشی محبوب نوکیا N95 8GB، N96 ظرفیت ذخیره‌سازی فلش دوبرابر (16 گیگابایت)، فلش LED دوگانه و طراحی باریک‌تری دارد. با این حال، منتقدان نظرات منفی در مورد عمر باتری N96 و عدم کاربرپسندی آن داشتند و کاهش سرعت پردازنده مرکزی آن نیز سوالاتی را ایجاد کرد.

این گوشی یکی از موردانتظارترین گوشی‌های سال 2008 بود، اما عرضه آن با تاخیر مواجه شد و تنها از اکتبر 2008 به طور گسترده در دسترس قرار گرفت. بنابراین، یک شکست تجاری محسوب می‌شود. منتقدان بیان کردند که نوکیا N85 ویژگی‌های جدید بیشتری را با قیمت بسیار پایین‌تری ارائه می‌کرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان